Blog
Az autó még mindig produkálta a terhelésnél a megtorpanást illetve hibakódot. Sok blog olvasás után a szolenoid szelepre gyanakodtam. Ez a szelep engedi el a vákumot és így szabályozza a turbót. Nos, levettük megtisztítottuk kifújtuk és láss csodát az autó hibamentes. Kb. fél éves találgatás végére tettünk pontot 5 perc alatt.
Érdemes ellenőrizni ugyanis nagyon finom szűrője van ami könnyen eltömődhet.

Indul a szezon, ideje ellátogatni Várpalotára.
A tervezett menü
- motorolaj és szűrő csere,
- féltengely szimeringek cseréje,
- váltóolaj csere, mert úgyis le kell engedni.
Desszert is lett. Az egyik - majd öt éve berakott - belső gumiharang elrepedt és lifegett. Szerencsére hamar jött a rendelt alkatrész.
A kérdéses harang 2011.08.16-án került bele ugyanitt.
A bal féltengelyen 2013.02.03-án cseréltem mindkettőt.
A jobboson 2013.02.19-én a külsőt, mert ugye a belső már új volt.
A hazaút természetesen nyitott tetővel, lobogó hajjal és fülig érő szájjal :-))
179.350 km












Felkerültek az új nyári pacskerek. A futómű is be lett állítva. Most már könnyű tekerni a kormányt és újra sinautó lett az alfából.
Régóta nem írtam semmit, mert szerencsére nem is kellett a Malvinnal különösebben foglalkozni.
De az idő és a megtett kilométerek nem tűnnek el nyomtalanul, így az időszakos olajcsere is eljött. A motor a felújítása óta csak 10w60-as Liqui Molly-t kap, immár a 3. alkalommal (5 000, 10 000, 20 000 km alatt). De még az olajcsere előtt az állófűtés kipufogó dobjának a hegesztése elengedett és a termosztát is megadta magát. Pakson a Vajda szervizben a problémákat orvosolták (csak a motor karbantartását nem vállalják).
Ma vettem egy Sheron bőrápoló "szettet", tisztító kendő és ápoló krém. Szemre sok változás hirtelen nincs, talán kicsit fényesebb a bőr, és érzésre nem olyan száraz. Hétvégén megpróbálom a többi ülésen is.



Az összeírt hibák javítása elkészült, szuper lett az autó, nagy a boldogság!
Ami még a héten vár ránk: Jobb első toronyszilent cseréje, jobb oldali műanyag küszöbtakaró cseréje ( egyelőre még nem találtam, ha esetleg valaki tud eladót, kérem jelezze ), futómű beállítás, aztán mehetnek fel a nyári kerekek.
Mindig is tetszett az 1.8T nord motor. Rájöttem, mivel van egy már feltöltött, és tovább tölthető motorom, már csak a hozzávalókat kell megalkotni.
Ebből aztán lehet egy 2.0 turbo, sor4...
Ezekből épül fel:
- GT28RS (GT2860RS) Disco Potato turbo, 0.63AR
- saját tervezésű és teljes gyártású leömlő, X6CrNiTi18-10 -ből (type 321 SS, ER347 pálcával hegesztve - a végére már elég jól ment)
- új nyomóoldal, a pilllangószelep átkerült a turbó utánra
- vízbefecskendezés az intercooler elé, saját - Alfamoto - márkájú adapterbe (Design and Manufacturing by kizzo)
- Baileys motorsport BOV
- Rozsdamentes páncélozott Teflon víz és olajcsövek a turbo kenésére és hűtésére
- teljes rozsdamentes kipufogórendszer, 1.8T - hez CSC Marmitte
A rendszer még installálás alatt, de a próbamotoron már sikeresen összeállítottam.








