Blog

>> SzervizKócosw // Alfa 159 2.4 JTDm Q-Tronic TI SW // 2016-03-25

Felkerültek a frissen fényezett ti felnik.Színük a bmw szinpalettáról a grafitszürke lett

 
>> AutóápolásCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-03-25

A régi szőnyegeket kimostam gépben, 60 fokon :D Nem kellett volna :) Megérkezett az új szőnyeg garnitúra, Carcarpit-tól rendeltem.

 

Elöljáróban annyit, hogy örülök és szomorú is vagyok. Örülök, mert végre kiírta mi a baja,
és szomorú vagyok, mert nem volt Check-engine-em hosszú-hosszú ideje.

Amióta megvettem az autót, azóta volt az a jelenség, hogy hidegen (főleg télen), nagyon nehéz volt kezelni, gázra nagyot ugrott egyesben, kettesben meg rángatott olykor. Talán erről korábban írtam is. Nem írt ismert szervíz utasítást sem az e-learn sem az autodata, sem külföldi fórumokon nem találtam használható információt...
Check-engine sose volt erre utaló hibával.

Végig a gyújtásra gyanakodtunk. Rengeteg minden ki lett cserélve (főtengely jeladó, gyújtáskábelek, gyertya "pipák", gyertyák mind) , és ennek hatására ez a probléma valamelyest csökkent is. Az autó alapvetően használható lett, de sose szűnt meg teljesen a probléma.

Viszont most ! Most végre felfedte magát a hiba forrása.

Egyik reggel beültem az autóba és tisztára olyan érzésem volt, mintha nem menne egy henger. Kis telefonálgatás Apuval, ez mindig megnyugtat, aztán motorháztető fel, tvínszpárk burkolat le, és szépen lehúzgáltam a trafók primer csatiját. Lássuk melyik henger rakoncátlankodik. Nehéz volt megállapítani, mert mindegyik henger lecsatlakoztatása esetében nőtt a vibráció, változott a hang és egyenetlen lett a járás, de a 2. henger esetében valamivel kevésbé. Gyanús... rossz érzésem támadt... ez tényleg trafó lesz, ahogy azt Apu előre megmondta...
Aztán szokás szerint vártam 2 percet míg bemelegszik, és huss, minden OK, ahogy szokott.

Aznap délután elindultam a munkahelyről, nyugtáztam is, hogy milyen frankón megy az autó, milyen szép az alapjárat, mintha mi sem történt volna reggel. (Hülyén hangzik, de ha sütötte a nap az autót és volt egy alap hőmérséklet, sose volt gond, akkor is szépen sütött a nap.)
Miután a vízhőmérő kellően felmászott, egyszer csak autó elgyengül, check-engine villog !
Na ilyet sem láttam még... már majdnem megálltam, amikor újra erőre kapott.
Mondanom sem kell, tojáshéj a lábam alatt hazáig, bámultam a villogó check-engine-t (ami egyébként kialudt kb. 1km után), és imádkoztam, hogy érjek haza.
Otthon több se kellett, VAGCOM adapter kézbe, hiba kiolvasás megtörtént és nem nagy meglepetésemre két hiba várt: gyújtáshiba + 2. henger gyújtás kimaradás.

Ami érdekes, hogy amikor alapjáraton lehúzgáltam a trafókat, akkor egyértelműen nem volt gyújtás, viszont nem dobott hibaüzenetet az ECU.
Most, hogy terhelésen volt az autó (egyébként megnéztem a freeze-frame-et és 81% terhelésen volt a motor), így rögtön észrevette a computer, hogy baj van.

Végre... beérett a sok fiatal fejlesztőmérnök munkája, akik a kopogásérzékelő gyújtásfigyelésének algoritmusát írták... gratula srácok ! 3 évet kellett várnom erre :D.

Alig várom az új trafót, kíváncsi leszek milyen lesz vele hidegen. Remélem sima mint a tükör. Addig autó parkol, nem gyötröm, három hengerrel véletlenül sem akarok közlekedni... majd leírom milyen lett :)

 
>> AutóápolásWMaLLaS // Alfa 156 SW.1.9jtd - 140 ló // 2016-03-25

Müszakin még anno az első ablakokról leszedték a törésálló fóliát.Ami baloldalt sikerült az sajnos jobb oldalt nem és rajta maradt a ragasztóréteg,illetve hátul is volt egy Nagy Magyarországos matrica ami már kicsit felvolt jőve.Bementem Győrbe megkérdezni egy takarítós cégnél mennyiért szedik le ,aztmondták hogy 10 000 Ft.Mondom az igen megköszöntem és elis jöttem haza.Itthon megpróbáltam elösször higitóval de azzal nem volt az igazi,megpróbáltam sebbenzinnel amivel kicsit már többre mentem csak kellett volna rá vagy 5 liter mire leszedem.Rákerestem már látom hogy későn , hogy mivel is lehet ezt leszedni kiis dobta.Elmentem a legközelebbi autósboltba megvettem.Ennek segítségével illetve egy üvegkaparóval már nagyon könnyen letudtam szedni.Az egész fél óra alatt megvolt szóval érdemes magadnak csinálni.

Másnap persze megláttam hogy a praktikerbe csak 1000 Ft :D

 
>> Tuning és extraRedOne // Alfa 156 1.8 T.S. Saloon (Már nincs meg.. // 2016-03-25

Még tavaly nyáron (2015) sikerült szert tennem két világos szürke bőr garnitúrára, amiből egy törött (borult) autóban volt, ennek a bőrözése szép volt. A másik garnitúra érintetlen volt, viszont a bőr már eléggé a halálán járt.

A terv az volt, hogy a két garnitúrából csinálunk egyet. Hát ebből az lett, hogy a gyári plüss-t is be kellett vonni a manőverbe. Az egyik garnitúra ugyanis légzsákos volt (MOMO), hátul elektromos ablakokkal, a másik meg deréktámaszos nem légzsákos, hátul tekerős ablakemelővel. Utóbbiban plusz ülésfűtés....

Persze az én autóm elektromos ablakos, légzsákos verzió volt, így aztán a 3 garnitúra swinger klubosat játszott, minden eleme párosodott a másikkal, aztán csere... agyvérzés volt, mire összejött.

Olyan érdekességek vannak, hogy például a MOMO üléseknél a fenékpárna váza öntött aluminium, míg a régi nem MOMO préselt lemez. Természetesen a sínrendszer véletlen sem passzol.

A deréktámaszosba pedig nem lehet beépíteni a légzsákot, mert nem fér el.
A hátul nem elektromos ablakosnál a vezető oldali ablak vezérlő kisebb... szóval volt bőven buktató és kellett variálni rendesen, hogy mindenhova a szép bőr kerüljön, de az eredményért határozottan megérte.

Nekem az a tanulság belőle, hogy nagyon meg kell nézni a bőr szettet, mert sok pici apróságon el tud bukni a dolog, ami aztán hosszas agyvérzésbe torkollik.
No meg, kell egy végtelen türelemmel rendelkező Apuka, aki higgadt marad akkor is, amikor a kicsi fia éppen baltával készül beszabni az ablakemelő kapcsolót...
Köszi Apa :)

 

Rég nem írtam már... januárban jól megszívatott a POLCAR hűtő, amit még 2 éve (?) cseréltünk ki.
El se hittem, de a hűtőradiátor két szélénél, ahol a zárófedelek vissza vannak peremezve, mindkét oldalon elkezdett ereszteni.
Gyakorlatilag 1 hét leforgása alatt eszkalálódott a probléma. Még jó, hogy rendszeresen figyelem az olaj meg a víz szintet...

Marha gyorsan kellett szerezni egy hűtőt, de nem a legolcsóbbat, valamit, ami talán nem döglik meg 2 év alatt... NRF lett belőle. Nem fotóztam le, de sokkal-sokkal jobb minőség, mint a POLCAR volt. Kézben fogva, súlyra, kivitelezésre, mindenhogy érezni a különbséget. Hozzáteszem, öcsém autójában is POLCAR van, neki nem ment (még) szét. Persze nem szakszervízben szerelték be, mert mi csináltuk stb. stb. stb., és persze árban is van bőven különbség, tehát nem a márkát szidom, csak a tapasztalatot írom le. Ha úgy vesszük, olcsóért elment 2 évet... hagyjuk is... Most szuper. Nyilván nincs garancia arra, hogy az NRF többet elmegy, de valahogy van egy ilyen érzésem...

Amitől féltem, az az alsó csatlakozó, mert ugye az ezeken pattintós "O" gyűrűs és sajnos a POLCAR csatlakozója elég lazára volt tűrve, ezért a gyári "O" gyűrű nem is volt jó, mert eresztett. Túlméretes kellett. Kicsit féltem az NRF-nél is ettől, de ez teljesen passzolt. Elsőre. Csodás.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2016-03-25

Ma megejtettük a vezérlés cserét, Gates szìj ment bele Inna gőrgőkkel!
Kapott egy olajcserét is Selénia olajjal + az összes szűrő!
Km állás: 266800

 
>> AutóápolásHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2016-03-25

Elkészült az egy hete kiszerelt első ülések háta. Végre nem lógnak a zsebek, de ami a lényeg, és ami miatt az egész kiszerelésre került, van az autóban a bal oldalon is deréktámasz, ami talán sose volt benne. Sokkal kényelmesebb így a vezetés.

 
>> SzervizBadAzz // Alfa 145 1.6 TS EdizioneLimitata // 2016-03-25

Első lengőkar csere jobb bal (Lemförder)
Stabilizátor rudak csere (TRW)
Futómű beállítás
Km:172.000

 
>> Egyébhornyak2 // Alfa 147 1.9 JTD Distinctive // 2016-03-25

Ma én is felrakattam a nyári szettet, centírozva mind a négy felni. A gumik még jók erre a szezonra, viszont hamarosan hátsó féktárcsa és betét csere lesz aktuális, elöl szinte újak.