Blog
207.986 Km-nél járunk, gyertyákat cseréltem. Ezúttal Bosch Super 4 került bele. Eddig pozitívak a tapasztalatok.







Az úgy volt, hogy szerettem volna nagyféket, mert jól néz ki :-)
Marklar árult 155-ös nagyféket, azt elhoztam tőle, mert arra jutottunk, hogy mivel a futómű egyforma a 145/146/155/Fiat/Lancia/stb. típusoknál, ez jó lesz nekem is.
Ha már lúd alapon, felújítattam a nyergeket, megvolt a tárcsa, a betét, két fékcső, csonkállvány, axiál, idő, műhely, szakember. Plusz vittem a nyári pacskerokat, hogy akkor feltesszük azokat is.
Akkor kerék le, nyereg le, tárcsa le, csonká...hoppá!
-Csavar van?
-Minek? Ott vannak a régiek.
-De ezek 12-esek, ebbe meg 10-es kell.
-Nekem aztán mondhatod :-)
-Nézd, ide rakom mellé, látod ezek a furatok kisebbek.
-Aha. Akkor kéne csavar, mi?
-Nem kell. Mert most hogy melléraktam, nézd. Ez és ez itt nem passzol. Ez ide nem megy fel. Ráadásul a csonkállványod vastagabb, erősebb, mint amit hoztál.
-(irgum-burgum, hej a mindenségit!)
-Akkor most tessék dönteni!
És én döntöttem. Marad a gyári fék, kap új tárcsát, betétet, fékcsövet.
A cuccok meg mennek Gyuri barátom 155-ösébe.
Neki lesz nagyféke :-)
Ui: azért a nyári felniket felraktuk.
Miután két hétig próbálkoztam egy AUX kábelt működésre bírni a gyári fejegységgel sikertelenül, már nem tudtam lemondani arról, hogy ne csak CD-ről tudjak zenét hallgatni az Alfában. Így a héten beszereztem egy JVC KD-X220 mechanika nélküli fejegységet, hozzá egy 32GB-s 3.0-ás pendrive-ot, egy beépítőkeretet és egy antenna adaptert.
Ma megérkezett minden szükséges alkatrész a beszereléshez, így nem tudtam tovább várni, muszáj volt beüzemeljem.
PZ147 telefonos segítségével hozzá is láttam a bekötéshez, mert egy vezetéket meg kellett cserélni a fejegységhez adott kábelen, hogy be lehessen kapcsolni.
A régi fejegységet problémamentesen sikerült kiszerelni (A megfelelő szerszámmal a hülye is tud dolgozni :) ).
A keret beszerelése már nem volt ilyen egyszerű, a műszerfal nyílását 3 oldalon meg kellett faragni, hogy beférjen, de végül sikerült. Ezután a fejegység bekábelezése már gyerekjáték volt az antenna adpaterrel és a módosított kábellel. Első próbálkozásra életre kelt, így mehetett is a helyére :).
Fejegység: 15990 Ft
Pendrive: 7190 Ft
Beépítőkeret: 1725 Ft
Antenna adapter: 250 Ft
(Képekek a beszerelt fejegységről később.)




Mikor megvettem egyből feltűnt, hogy a deréktámasz nem igazán jó az autóba, illetve nincs is. Gondoltam ez ilyen sajnos. Csak dísz rajta a gomb. Aztán a hétvégén ültem többet a jobb oldalon, mivel a Fiam vezetett had gyakoroljon. Dunaújváros Halász csárda, aztán desszert Érd Pataki cukrászda. Ott működött rendesen, egész kényelmes volt a másikhoz viszonyítva.
Az ülés hátulján lévő zsebeket Piritu kicsit kitágította, ami engem zavart, tervbe volt a javítása.
Közbe megjelent a telephelyen egy ismerősünk aki éppen a társam nem éppen mai Jaguárját újra bőrözi elejétől a végéig. Így adott volt a dolog. Ha kiszedem megcsinálja, illetve megnézte, menthetetlen mivel ez nem bőr, ahogy az ülések 90 százaléka sajnos. Csak az ülő, illetve hátfelület az, minden más műbőr vagy szövetbőr. Így újra bőrözi az egészet.
A kiszerelése kb. 1 perc, és így fény derült a deréktámasz hibájára, ami szerintem soha nem is működött, mivel a bovden nem volt a helyén. Kiugrani meg nem tud, mivel a berakásához 4 kéz, 3 csavarhúzó reszelő meg 1,5 kg-os kalapács kellett.
Most működik rendesen. A jövő hét elejére elvileg készen lesz a hátlap is.



