Blog
Mindig is tervem volt hogy szerzek egy bőr belsőt a kocsiba. Ez szombaton sikerült is, vettem egy bontott vaj bőr belsőt ajtókárpittal együtt, ami egészen jó állapotba van, némi takarítás ráfér és a vezető oldali ülést pedig javíttatni kell, mert van rajta egy 3cm-es repedés, de így is megérte megvenni.
Tehát szombaton megvettem hazahoztuk Győrből KZM_Rosso147-val és vasárnap nekiálltunk kicserélni.
Mivel nem nagyon tudtunk hova menni a műveletet elvégezni kitaláltam hogy megállunk a Savoya park parkolójába, vasárnap úgysincs ott senki, hát ez nem igaz :) 3an jöttek oda hozzánk, hogy miért nincs nyitva az Auchan vasárnap :). Na de megjelent egy biztonsági őr szerűség is és közölte velünk hogy itt nem lehet tevékenységeket folytatni. Szóval tovább kellett állnunk... legalább sikerült lemosni szappanos vízzel az összes ülést.
Hosszas tanakodás után Biatorbágyon kötöttünk ki és nekiálltunk kiszerelni az üléseket. Kiszereléssel nem volt különösebb gondunk, viszont a bőr ülések beszerelésével már igen.
Az egyik probléma az ülések légzsák csatlakozóival volt, merthogy nem egyeztek meg. valószínűleg az Alfánál 2007 körül váltottak légzsák csatlakozó szabványt, szóval csatlakozó csere, forrasztás... :) (még szerencse hogy vittem forrasztót :D)
Aztán a bontott bőr hátsó ülés támlájának az egyik rögzítő lemeze hiányzott. Gondoltuk hogy nem gáz mert leszedjük a kiszereltről. Hát.... ez nem sikerült, egyszerűen nem tudtuk meglazítani a csavarokat. Tehát jelenleg a 3db rögzítés helyett csak két helyen van rögzítve a hátsó háttámla, de valószínűleg holnap már be is szerzek hozzá egyet a bontóból.
Szóval kalandos hétvégén vagyunk túl de van még mire nézni.
További teendők:
- Háttámla rögzítő lemez beszerelése
- Ajtókárpitok bőr-szövet betéteinek kicserélése
- Tisztítás, ápolás
- Vezető oldali ülés megcsináltatása (bőr repedés)
- Ülésmagasság állító javítása.
- És a szövet belső eladása :)





Fájó szívvel, megváltam a 17"-s Teledialoktól.
Ezzel együtt régi vágyam teljesült, amikor sikerült hozzájutnom egy 18"-s Alfa GT Blackline szetthez.
Vettem rá új gumikat 215/40 R18 méretben és mehettek is fel.
Háát... :D
Km: 223.878







Az ajtó becsukásakor feltűnt, hogy az üveg eléri a tető szélét.
Rögtön eszembe jutott, hogy három éve a jobbos ajtóval már egyszer történt hasonló.
Az ütközőket kiszedve egyértelmű lett, hogy a hátsóról elveszett az a műanyag izé. Gumiból farigcsáltam egyet, majd miután pillanatragasztóval felragasztottam, elegánsan ragasztó szalaggal rögzítettem. Aztán a beépítés során kiderült, hogy fordítva kell betenni és a másik oldalára kell. (4. kép)
Végül kiderült az is, hogy az üvegen lévő ütközőnek is kilazult a csavarja (5. kép), azt is meg kell húzni. Végül is sikerült beállítani az ablakot.
Az ajtó szigetelő fóliáján még rajta volt egy darabon az eredeti ragacs védőfóliája. (7-8. kép) Giovanni lusta volt anno lehúzni :-)
Az ablakemelő szerkezetbe beszorulva megtaláltam a rég beleesett csavart, úgyhogy az is visszakerült az eredeti helyére.








Keresi a szerelő a hibát. AC megcsinálva, alapjárati motor is lett cserélve. Beindul, leáll. Vagy nem is indul.
Csomagtérajtó átvezető miatt hol világított jobb oldali helyzetjelző, hol nem, a csomagtérajtózár pedig folyamatosan nyitott helyzetet jelzett a műszerfalon, ezért bekerült egy Fangiótól beszerezett kábel, ami megoldotta a hibákat. Persze ülés és kalaptartó kiszerelés nélkül nem ment a dolog, az ajtóba befűzni már gyerekjáték volt.
Felkerült a gép a hasznaltauto.hu-ra, szóval ez a poszt leginkább annak szól, aki leendő vevőként ide téved!
Kedves érdeklődő!
Láthatod, hogy az autó nem a társaival egy árkategóriába került. Ennek több oka is van. Az első, hogy nem árulok zsákbamacskát. Rengeteget foglalkoztam vele, bújtam a gyári szerelési utasításokat, javítgattam ahogy tudtam, mindeközben rengeteget autóztam vele. Ha érdekel az autó, minden lényeges információval együtt kapod. Itt a blogon visszaolvasva olvashatod, hogy mik kerültek cserére/javításra eddig, illetve az épp aktuális állapotról mesélek a jövőben. Akármilyen átvizsgálásban (előre egyeztetés után) benne vagyok, nem célom titkolózni. Nem számítok arra, hogy rövid időn belül elviszik.:D
Nem megválni szeretnék az autótól, inkább át szeretném adni annak, aki nem hagyja eltűnni az "élők sorából" ezt a szép formát, remek autót. Tulajdonképp, ha nem viszik el, megtartom én.
Az autóról:
Annak, aki nem ismeri a típust
Ez egy Alfa 155 1.8 16v TS. Gyárilag sport felszereltségű, ez visszakereshető. A motortömb már előttem cserélve lett, de itt az oldalon megtalálhatóak az előző tulajok, tőlük akár bővebben informálódhatsz. Félreértések elkerülése végett: a motortömb minden paraméterében egyezik a gyárival, csupán a motorkódja más, mivel egy újabb típusból származik. TEHÁT a minden olyan benne mint új korában, csak a motorkód változott. Az autó 140 lóerős, 7000-ig forgathatod. Nagy élmény, hidd el! Hengerenként 2 gyújtógyertya, melyek nemrég cserélve lettek, olvashatsz róla, közel 100 ezrembe került. A vezérlés szíjas, lassan itt a csere ideje, mivel autóvásárlásnál szokás magunknak cserélni, ezért lehet, hogy nem sietek vele. A belteret rendben tartom, minden működik, köztük: 2 elektromos ablak, digitklíma. Igazi élményautó, nagyon szeretem, de erről nem írnék többet, a legjobb, ha kipróbálod!
Az autó mellé adok téli-nyári gumit. A téli egy 2 szezont futott, újonan vásárolt Toyo, a nyári egy 1 szezont futott, szintén újonan vett Dunlop.
Ha gyors összefoglalást szeretnél, hogy miket cseréltem az elmúlt 2 évben:
-hátsó fék (tárcsa-betét)
-vezérlés (ezt vásárlásnál, ha szerencséd van, mire hívsz, már újra új szett lesz bent)
-kuplung munka- és főhenger
-8 db NGK iridium gyertya
-olaj eddig csak Selenia, most kipróbálom a Liqui moly-t
-szűrük csak MANN (olaj, lég, pollen, benzin)
-kipufogórendszer
A lista nem feltétlen teljes, itt a blogban viszont minden le van írva, most vasárnap este van, majd még dolgozok ezen a bejegyzésen. Elsőre elég bugyutára sikerült.
Hívj: 06202218281
Írj: horvath0adam@gmail.com
Olaj, olajszűrő, légszűrő,gázolajszűrő, pollenszűrő csere. Főtengely szimmering a váltó oldalon ereszt, cseréje betervezve.

Eljött a nagy nap, ideje felébredni a téli álomból!
Akku töltőről le, berak. Motorteret átnéz, minden rendben.
Gyújtás rá, ami kell világít. Indítóz, minden elalszik. Még csak nem is nyekken. Akku terhelten kemény 3,49 Voltot tud.
2010.03.01-én került be a Pókba. Hat éves, hat szezont szolgált ki.
Így történt, hogy gyorsan elmentem a Topihoz és cseréltünk. Én adtam neki egy sz@r akkut, meg némi kp-t, ő meg adott egy új akkut, amin zölden világít a varázsszem.
Berak, beköt.
Innentől a szokásos.
159 nap állás után, pöccre indul a Pók. Indulás haza!
Óra: 179.008 km











