Blog

>> EgyébKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-03-12

Megúsztam a telet, felkerültek a nyári kerekek.
Km állás:261880km

>> Szerviztuckle // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2016-03-12

Defekt gyanú...irány a gumis. 4-ből 3 felnim ütve :( nagyszerű javítás tiennyócezer köszönöm Magyar utak :(
De most legalább már rendben van a Drágám :) + még egy kis öröm az ürömben, összejött a gumisnál egy spontán mini tali is :)

 
>> EgyébTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2016-03-14

Az oldtimer&youngtimer magazinban cikk Papp Zoltántól szó szerint:

"Múlt nyári látogatásom óta feltámadt sok éves tetszhalálából az Alfa Múzeum, de az információk szerint a korábban kiállított autóknak most csak körülbelül a negyede látható; így tán még értékesebb és érdekesebb a Blue Team.
A néhány angol és olasz nyelvű cikk alapján volt egy homályos elképzelésem, hogy versenycsapatról lehet szó, akik mindenféle spéci Alfákkal nyomulnak. Gippo Salvettinek hívják a főnököt, képzeletemben egy kopott farmeres, piszkos fehér trikós, egymásra borított gumikon ülve cigarettázó, olajos kezű, borostás pasas jelent meg, valahol negyvenes évei elején. Valahogy úgy, mintha Gerard Butler lenne a főhős egy autós filmben. A cigi stimmel, de más semmi - Gippo öltönyös, rendkívül elegáns úriember, jócskán benne a nyugdíjas korban. Eltartott egy darabig, míg eljutottam hozzá, ugyanis a gyűjtemény nem nyilvános, a fizikai helye sem; s egy e-mailcímet lehet kinyomozni, aztán néhány levélváltás után kiderül, hogy a jelentkező elég megbízható-e, hogy betehesse a lábát a Milánótól nem messze lévő szentélybe.
Kiderült, hogy csak két órám van, Gippónak mennie kell - két fényképezőgép, állvány elő, gyorsan készítek pár portrét, váltunk néhány mondatot, aztán spuri körbe!
Huhhh, lenyűgöző. Maga a csarnok nem különösebben látványos, de ami benne van, az valami fantasztikus. Ha csak az időrendbe állított autókat nézzük, az is elég lenne - a gyári múzeum után ez a világ leggazdagabb háború utáni Alfa-kollekciója. Egyedi, 1947-es, Pinin Farina karosszériás 6C 2500 sporttal indítunk. Utána sorban az első komolyabb sorozatban gyártott Alfa, az 1900 különféle (gyári, Colli, Lombardi és Touring felépítményekkel szerelt) kivitelei, majd mindenféle Giulietta, Giulia, Spider, 2000, 2600. Bertone- Touring- és Zagato-tobzódás a köbön, már ami a karosszériákat illeti. A falakon mindenhol relikviák, poszterek, kormánykerekek, alkatrészek, rajtszámok, fotók, utcanév- és emléktáblák (Viale Nicola Romeo; Piazzetta Autodelta, Carlo Chiti aláírásával), de ami még meglepőbb, biciklik, versenymotorcsónakok és pedálos autók is viselik a kígyós emblémát, sőt Ansaldo Fossati traktorhoz való motor is van. Körberohanok, igyekszem mindent lefotózni, kapok egy finom kávét, megint váltunk pár mondatot - megtudom, hogy Gippo 1971-ben kezdte a gyűjtést egy Giulia SS-szel, azóta folyamatosan bővül a kollekció. Van néhány olyan darab, amelyet régen még elviselhető összegért meg lehetett szerezni, mint például a GTA Corsa, a mindössze 105 példányban készült 2600 Zagato, vagy épp a hasonlóan ritka, 112 darabos szériát megért Tubolare Zagato, ma viszont vagyonokat ér. Gippo elmondása szerint inkább nyűg a nagy érték, mivel semmit nem ad el, de biztosítást természetesen köt rájuk, gondolom, azért lennénk néhányan, akik szívesen átvállalnánk a terheket, ha tehetnénk.
A galérián két sorban még vagy harminc autó áll, egyik oldalon az ötvenes évek olcsóbb típusai, mellettük néhány olyan kivitel, amiről még nem is hallottam: Alfa Romeo (Renault) Dauphine, Vignale karosszériás 2000 Sprint, 2600 OSI, valamint pár szervíz és kísérőautó. A másik sorban főleg hetvenes-nyolcvanas évekbeli érdekességek; Giulia Super specializzata, Alfasud Giardinetta, Alfetta Ambulanza, 75 Carabinieri, jobbkormányos Alfetta GT kabrio, elképesztő...
A könyvtár kábé ötezer kötetes; nagyjából háromezer Alfa Romeo-témájú könyv, katalógus, prospektus, árlista, album van közöttük, a polcokon serlegek, modellek, még a szőnyeg is Alfa-emblémás. A kis tárgyalóasztal túloldalán egy tűzhely. Úgy ám, egy konyhai tűzhely. Ez is Alfa Romeo. Az 1940-es évek végén készült, állítólag kettő darab maradt fenn belőle; a másik a gyári múzeumé.
Gippo megkérdezi, itt megvagyok-e, majd mutat egy kis átjárót, menjek nyugodtan. A folyósón poszterek, a végén egy újabb terem: egyik felén egy gyönyörű Montreal, majd sorban a hetvenes évek jellemző, nagy szériás típusai: 2000 Berlina, Alfetták, GT-k, GTV-k (turbodelta is!!!), Alfasudok, Sprint Veloce, Arna, 33 változatok, Giulietták, néhány Alfa 6, 90 és 75, a sor végén egy SZ.Hú.
Félig kábán visszabotorkálok az irodába, elmondom Gippónak, hogy simán el tudnék itt tölteni két hetet. Hamiskás mosollyal közli, a másik házában még van hatvan autó. Passz, feladtam, hogy be tudjam fogadni az ingereket. Még megbeszéljük, hogy ha legközelebb erre járok, esetleg ki is vihetjük valamelyik autót, de ahhoz kell a szerelője, meg sok egyeztetés..."

Vegyétek meg a magazint nagyon jó.

 
>> SzervizTibi1021 // Alfa 147 1,6 TS // 2016-03-12

A tavaszi kikelet jegyében cserélve:

- első féktárcsák,
- fékbetétek,
- olaj-, olajszűrő,
- váltóolaj,
- kuplungtárcsa,
- egy féltengelygumi,
- hátsó főtengely szimering,
- klímacső.

Természetesen Selenia 20K került a motorba.181 594 km.

>> EseményHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-03-07

2016. március 7. 17:30
A kilométeróra számláló elérte a kétszázezredik km-t.

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-03-12

2016. március 11. A megbeszélt időpontban Várpalotán jelentkezem Attiláéknál.
Neki is lát, akksi ki, akksitartó ki, kuplung munkahenger ki. Igen ám, a "szerelő"-nek nevezett már bocsánat, állat! nem csak a konzolt barmolta szét, de a kuplung munkahengerből kiálló tengely végét is szétcseszte. Még jó, hogy egy jó műhelyben minden van (ahogy Csörit idézném), hisz pont volt neki új munkahenger felújító készlete. Rendbe tette a munkahengert konzolostól mindenestül.
Az új (gyári) konzolról és a barbárok által széttörtről szép képeket lőttem.

Kapott a jármű egy új vákuumcsövet, ami elöl van a hűtő és a motor között. Sajnos el volt öregedve és tőben kirepedt. A gázolajszivárgást is hamar megtalálta a mester, a motorba menő csöveknél kapott új bilincseket. Indítás után a csöveket piszkálva-mozgatva már nem észleltünk sehol szivárgást. Ennek nagyon örültem, mert néha bent is észleltem a gázolaj "kellemes" illatát.

"Kedvenc" munkáját is elvégezte Csöri, visszarakta a vízcsövet a bilincsbe (a helyére) a motor és a tűzfal között. (a kedvence, mert nagyon szűk a hely és az emberi kéz alig fér oda be)
A munka végeztével még a rázópadon kértem egy ellenőrzést, a végeredmény: futóműügyileg minden a legnagyobb rendben van.

Ismét profi munka az olasz autók szervizében Várpalotán, innen is köszönöm!

A történet ezennel elméletileg véget ért, az autón újra minden rendben van. Egy dolgot tanultam meg, és ez nem volt olcsó: ha legközelebb bármi baj van, nem megyek sehova, amíg az Alfa szakik nem tudnak fogadni.

Km.: 200150

A blogolvasóknak pedig csak annyit szeretnék jó tanácsként üzenni:
!!!! AZ AUTÓDAT NE VIDD SOHA AZ ÉLETBE A SZÉKESFEHÉRVÁRI FOCUS AUTÓSZERVIZBE DZSUGÁN JÁNOSHOZ!!!!!

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-02-20

2016. február 19-én átugrottam Csöri mesterékhez Várpalotára, hogy átnézessem az autót. Úgy voltam vele, ha ilyen hibákat és hiányosságokat találok (lásd előző blog), valamint vissza kell vigyem az autót a "Focus autoszervíz"-nek, akkor ott lehet, hogy más is van. Így is volt, hisz Csöri átnézte a verdát és az alábbi hibákkal, hiányosságokkal szembesültünk:
- A kuplung munkahenger konzolját sikeresen széttörték
- A bal oldali kerékdobnál az oszlop nincs a helyére rakva.
- A vízcső a motor mögött nincs a bilincsbe, a helyére visszarakva (ha kidörzsölődik, eldurran a cső, valahol otthagy, mert elfolyik a hűtővíz)
- Gázolajszivárgás van valahol. Nem súlyos, de meg kell szüntetni.
Attival megbeszéltük, március 11-én találkozunk, és rendbe rakjuk a gépet. Megnyugtatott, nincs itt komoly baj, csak a hanyag, rossz minőségű (és igen drága) munka miatt van itt pár apróság.
Amit már régóta terveztünk Attikával, kapott egy új hosszbordásszíj vezető görgőt a kocsi, persze gyári minőségűt, mert jó kis hangja volt már a görgő-csapágynak. És igaza is volt Csörinek, olyan jó kis hangja lett a kocsinak a csere után.
Kiváló munka, jó hangulat, mint mindig, Várpalotán Csöriéknél!
Km.: 199350

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-01-07

2016. január 5. Visszavittem az autót. Először is alig bírta megemelni a csápossal a srác, alig talált fa stafnit, a küszöbjeimet megnyomta, majdnem leszaggatta. Még jó hogy ott voltam és szóltam neki. 1 óra alatt sikerült megemelni a kocsit, kettőstömegűnél lévő porvédő lemezt leszedték, bevilágítottunk. A kettőstömegű csilli-villi, nem a szimering-nél jön az olaj, úgy néz ki az olajteknő illesztésénél. Kérdezik is, hogy megcsinálják? Hát persze, garanciában ingyen és bérmentve. Garanciában? - kérdezik.
Hát mondom ne tessék haragudni, de amikor idehoztam ebből egy csepp olaj nem folyt. Én nem tudom mit csináltak, hisz az olajteknőhöz semmi közük nem lett volna, még is szar!
Olajteknő le, Erhard mester adott pasztát továbbá rendeltem nála WR Diesel Seleniát és olajszűrőt, ha már szétszedik, olajat leengedik, akkor kapjon frisset, nekem ne a leeresztettet tegyék vissza. (ugyan párezer volt az olajban, de nem bíztam bennük már rég)
2016. január 7. Hívnak, lehet jönni az autóért, minden rendben. Elmentem érte, jónak tűnt, Erhardnak kifizettem az alkatrészt, a "szerelőknek" pedig adtam egy köszönöm szót! :)
Ha csak ennyi lenne a story, most nem írnám le az alábbi nagybetűs mondatot, de nem ennyi, a történet folytatódik a következő blogomba:
!!!! AZ AUTÓDAT NE VIDD SOHA AZ ÉLETBE A SZÉKESFEHÉRVÁRI FOCUS AUTÓSZERVIZBE DZSUGÁN JÁNOSHOZ!!!!!
Km.: 197860

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-12-28

2015. december 16-án reggeli indításkor a kuplung benyomásakor kattanó hang fogadott. Az autót elindítva borzalmas csörgő-zörgő-visító hang. Kinyomott kuplungnál elcsendesül, de picit megmozdítva a lábam a pedálon az autó egyből elindul kicsit rázkódva. Ezzel ma nem is megyünk sehova. Napközben hívtam Csőri mestert, aki sajnos nem jó hírrel szolgált, karácsonyig fullon vannak :( ünnepek alatt pedig mint ahogyan senki sem, nem dolgoznak, január 4-én velem tudna kezdeni. Na és itt hoztam meg életem eddigi legrosszabb döntését, elkezdtem szerelő után kajtatni. Erhard-ot hívtam alkatrészügyben, aki azonnal tudott segíteni, továbbá a mögöttük levő "szervízt" megkérdezte, vállalják-e idén. Hívtam is őket közvetlenül, azt mondták vihetem december 22-én és december 23-án mehetek érte. Gondoltam ez szuper, lesz az ünnepek alatt autó...aztán nem így lett!
Erhard 22-én délután hívott is, kettőstömegű nem valami jó állapotban van, azt is illene cserélni, a kuplungszerkezet az kuka. Képeken is látszik, a szerkezet közepe már szét volt hullva, a kinyomó is alig forgott, ha forgott is, nem kis zajt keltve. Rábólintottam ám legyen, dobjuk ki, kapjon komplett új szettet, VALEO került beszerelésre.
Hazahoztam ugyan 23-án este az autót, élveztem is a puha kuplungot, gyorsításkor nem zörögnek a beltérben az ablakemelők kapcsolói, csak pozitívum. Egészen reggelig.
Ugyanis 24-én reggel látom az autó alatt olajfolt. Hát ez mi? És jött a feketeleves... le az aknába karácsony napján és ekkor szörnyülködtem el a magukat szerelőknek nevezett emberek, munkának nevezett, elvégzett valamijén.
- Alsó motorburkolat úgy volt felhányva, az egyik csavar ferdén a bölcsőbe betekerve, megszaggatva és félig (se előre - se hátra) úgy kellett szétvágni a csavart
- A váltóból egy csavar hiányzik, a többi nem volt rendesen meghúzva
- Folyik a motorolaj, de nem tudom honnan
Egyenlőre ennyit tudtam megállapítani. Két ünnep között hívtam is a "főnök" ""Urat"" hogy itt gond van, a nagyon drágán elvégzett munka nagyon szar!!! Hát január 5-én vigyem vissza. Remek! Ennyi erővel megvárhattam volna Csőrit. És normális kezekben, nem vagyonokért, profi munkát kaptam volna.
A képek magukért beszélnek a kiszedett alkatrészekről, a story folytatása következik...
Km: 197680

 
>> Tuning és extraManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-03-03

Sajnos a gyári fék nagyon kevésnek bizonyult ,meg úgyis cserések voltak , így gondoltam fejlesztek is rajtuk , szerelésért köszönet ismét Erdő Attilának (Szentbalázs)
Első féktárcsát Kovács Adriánnak , többit pedig a Bardinak :))
166 Brembo féknyergek , 305mm tárcsa , hátul minden gyári maradt.
Előre kellett 15mm nyomtáv , adapter .

Km óra:230100km

Komoly hibalistát kaptam Attilától ,ahogy van hely nála máris rendbe rakjuk a kocsit teljesen :)