Blog

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-03-14

A mai napon felkerültek a nyári kerekek. Azt hiszem jól sikerült a végeredmény.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-03-11

Hónapok óta ment a keresgélés, hogy szakember építse be az airride rendszert. De aki közelben van, az tele volt munkával, aki meg ráért volna, az nagyon messze él. Aztán végül mégis lett valaki a közelben, aki ráért. Sajnos minimálisan ugyan, de hiányos volt a készlet, pár dolog hiányzott. De ez csak beépítés közben derült ki. Végül sikeresen bekerült. A rendszer jó, hibátlanul működik, de rá kellett jönnöm, hogy tényleg nincs rá szükségem. Ez már a beépítés előtt is megfordult a fejemben, de ha már nálam volt, mindenképpen ki akartam próbálni. Terveim szerint nem marad bent sokáig az autóban.
A teljesen leeresztett, valamint a teljesen felemelt állás között kb 15 cm van, szép nagyot emel. Minimálisan lett keményebb a futómű, teljesen jól használható a mindennapokban is.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-11-22

Mindig is tetszettek az airride-os autók. Terv volt, hogy egyszer nekem is lesz. De nagyon drágának találtam a 0-ról megépíteni egy ilyen rendszert. És tulajdonképpen nem is volt rá soha szükségem, viszont Kócosw szólt, hogy van egy kész szett Németországban, ami eladó. Típusspecifikus, Alfa 156-hoz való. Árban jobbnak tűnt, mintha darabokból kéne összerakni, bár így sem volt olcsó. Mindenesetre felvettem a kapcsolatot az eladóval. Elkezdtem alkudozni, de csak nem tudtunk megegyezni. Úgyhogy nem is foglalkoztam tovább a dologgal. Aztán egyszercsak jött egy email tőle, hogy csak meg kéne egyeznünk. Végül sikerült egy számomra is megfelelő árat összehozni. Ez számszerűsítve 700€ volt, ami átszámítva 220000 Ft. Ez így sem kevés pénz, de tekintve, hogy a rendszer megépítése 3800€-t kóstált, azt hiszem jó árat alkudtam ki. Kócosw és Baffi intézte a pénzügyeket Németországban, illetve magukhoz is vették a készletet, majd egy kollégájuk segítésgével került hozzám.
Maga a rendszer sárga Bilstein (B6 vagy B8) gátló alapokra van építve. 20 literes alutartály a levegőnek, Viair kompresszor, dupla mutatós órák képezik a részeit.
Az erdeti tulaj egy gyönyörű 156-os tulaja volt. Az autó ITT megtekinthető. Kb 5000 km került az autóba, amíg bent volt az airride, aztán a srác úgy döntött, hogy eladja a kocsit. De egyben nem sikerült jó áron, így darabokban, bontva került értékesítésre. Így volt ez az airride szettel is, mely 1800€-ért cserélt gazdát. Az új tulaja egy 147-esbe akarta berakni, de sajnos az az autó motorikusan nem volt tökéletes, többször is volt vele gondja, így nem került be. Ő rakta fel 1000€-ért az EBay-re. Tőle került hozzám 700€-ért. Hát, ennyi a rövid története a cuccnak.

>> Tuning és extra147 Laci // Alfa 147 1.6 TS ( 105 LE ) // 2016-03-13

Rászántam a napot és barátok segítségével leültettük Alfit :D
Eibach rugók kerültek alá :D

 

Beszereztem egy 2. szeretetcsomagot az autóhoz. A két első alsó lengőkarokat és külső kormánygömbfejeket már be is pattintottam, a hosszkeresztlengőket a stabokat és szilenteket márc 14-re tervezem. Munkadíjam magamnak nincs, ha minden kész viszem futóműállításra. Az alkatrészekért köszönet Natural Invest Kft.

 
>> SzervizHati // Alfa 159 Sportiva 1.9Jtdm 16v // 2016-03-13

Pár nappal ezelőtt észrevettem, esős időben a bal hátsó gumiszőnyegen víztócsa jelent meg. Kárpot le, tőmítőpasztával kikentem, azóta is minden rendben! Nagyon köszönöm Csabinak a segítséget.

 
>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-03-13

A mélyközép elég gyengén szólt, gyakorlatilag csak a közép tartomány jött ki belőle. Nemrég döbbentem rá, hogy gyári hangszórórács rögzítőfülei részére kialakított lyukak, gyakorlatilag akusztikus rövidzárként üzemelnek. Két 18mm vastag kiemelő gyűrűt faragtam MDF lemezből. Ezeket csavaroztam a gyári helyre, a lyukaknál kis FBS-sel segítettem a tömítettség javításán. Meggyőző lett az eredmény: a mélyládát lehalkítva is elég jó mélyek lettek elöl, pedig még nincs szigetelve az ajtó...
Már csak egy kis kárpitozás kell rá, hogy ne csak jól szóljon, hanem ki is nézzen valahogy...

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2016-03-13

Csak egy kép...jöhetne a jó idő...

>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2016-04-22

Felkerültek...tőlem jöhet a nyár.

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-01-24

A mélynyomó erősítője kontakt hibás volt, minden bukkanónál puffant egy óriásit a mélyláda. Szétszedtem és találtam pár rossz forrasztást. Az egyik hiba az 1/2-es csatorna RCA aljzat nyákról lerepedt fóliája volt (ezzel a már egy cserélt aljzattal vettem az erősítőt, a csatlakozó nem volt rögzítve rendesen). A másik hiba a kis nyák átvezető csatlakozójánál egy forrasztás volt körberepedve. Miután javítottam a hibákat, megjött a mély is rendesen (eddig a mélynyomó egyik tekercsét hajtotta csak meg az erősítő).