Blog

>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2016-03-29

Na szóval az úgy volt, hogy AlfaCityn (Komárom 2013) a tréleres olyan klasszul feltépte a kocsit a platóra, hogy namég.
Most értem odáig, hogy rendbe tegyük az elejét.
Hegesztik, fényezik az első lökhárítót. Festék márkája PPG.
Fényszórókat is felpolírozzák, mert kicsit bemattultak.
Vezető felőli díszléc is cserés az első lökösben.
Anyós felőli hátsó kerékjárati dob is elfáradt már, úgyhogy csere.
Valami fos váltógomb volt már az autóban mikor vettem, most végre, ha nem is újat, de eredetit sikerül beletenni. (köszi Phon cartárs)
Új matrica rendszám.

 
>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-03-08

A múlt héten kellemetlen meglepetés ért. A 11esen haladva szemböl egy kis kavics találkozott a szélvédőmmel amikor úgy 100al haladtam. A kavics a szélvédő tövének csapódott és abban a pillanatban úgy 30-40cm hosszan megrepedt a külső réteg. Marhára örültem, de tegnap végre kicserélték a törött üveget. Visszanézve nem is baj, mert így eltűnt a karc a bal felső részröl és a középtájt lévő kis sérülések. Végül ma az a pár engedelmetlen hátsó ablakfűtő szál is tisztességesen fog működni, mivel az is ki lesz javítva. Összességében ez a történet egy 30asba fájt, de van csííííík!!!!!!

Szélvédőcsere:28.000
Fűtőszál javítás:2.000

>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2016-03-08

Még a nyáron AC után kaptam egy kavicsot a szélvédőre a felső fekete ragasztásnál lévő részére amit már csak akkor vettem észre mikor 10cm-es volt a repedés, na ez másnapra a melegben meghízott 30cm-re, majd szép lassan úgy 50cm-esre, halogattam a műszaki előttig a cserét, ami nem is volt baj mert múltkor mikor pesten jártam ismét összeszedtem egy kavicsot. Na de ma kicserélésre került a szélvédőm.

szélvédő+keret+csere

 
>> Szervizromeo 166 // Alfa 155 2.5 TD // 2016-03-07

Kellett egy új akksi,mert az előző cellazárlatos lett..

 
>> EgyébLev // Alfa 145 1.6 Ts Special edition // 2016-03-07

Ui: Köszönet mindenért Ferkének!

 
>> EseményLev // Alfa 145 1.6 Ts Special edition // 2016-03-07

2016.03.04-én, több mint 4 év és 55 ezer közösen megtett km után, fájó szívvel, de eladtam, szerencsére jó helyre került.
Nagyon jó autó volt, (még most is az:), soha nem hagyott ott sehol, imádtam!
Utólag már bánom, hogy nem vezettem blogot róla, legközelebb nem fogom elkövetni ezt a hibát!
Az eladás oka, kizárólag az ajtók száma volt. Most valami új vár rám, úgyhogy az egyik szemem sír, a másik nevet, de ez már egy másik bejegyzés lesz..

 
>> Tuning és extraFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2016-03-07

Beépítésre kerültek a H7-es Led Izzók.


Rocket R3 H7 80W 9600LM Cree LED Headlight Conversion Kit Driving Lamp Bulb

A Xenonhoz képest 200% fényerő és tisztaság. Sokkal fehérebb fényű.

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2016-03-07

Ismét keletkezett egy sérülés az autó oldalára. Ilyenkor kicsit örülök, hogy nem egy pár éves autót nyúzunk a napi rutinnal. Ezt is sajnálom, naná. Viszont ez egy 20 éves autó, gyári fényezéssel. Messziről csodaszép, közelről azért látszik rajta az elmúlt két évtized. Ilyen kicsit kettős az egész autó. Hidegben kicsit fázósan indul, hisz 20 éves. Aztán kisimul és egy 135e-t futott dízel friss hangján ketyeg. Városban kicsit sok a fogyasztása, országúton szinte alig eszik. Ilyen, így szeretjük :-)
Szóval keletkezett egy sérülés, semmiképp nem akartam, hogy úgy ott dísztelenkedjen. Úgyhogy immár rutinosan nekifogtam a karcolás elhalványítás hosszadalmas műveletének. A képek sorrendben:
1. A sérülés "nyersen"
2. Eszközök (egy része..)
3. Prevent paszta és fogkefe a karcba ragadt vakolat (igen, a parkoló fala helyeződött rá az autó oldalára) eltávolítására
4. Újabb adag paszta felvitele
5. Hosszadalmas és unalmas polírozás gravír gépbe fogott filckoronggal
6. Eredmény eddig
7. Autó teljes lemosása utáni maszkolás
8. A sérült részt 2 rétegben lefújtam a saját javítószínével. 1k spray. A festék nagy része vissza lesz polírozva, az egész macera arra van, hogy a mély karcba belejusson a festék.
9. Festés után. Látszik mennyire elüt a javítósszín így lakk nélkül direktben ráfújva
10. Visszapolírozás. Ez műanyag sörtéjű koronggal és filckoronggal történt.
11. Az első ajtó kész
12. Végeredmény. Halványan persze látszik, de nem feltűnő. Még sok-sok munkával lehetne javítani rajta, de talán felesleges. Biztos nem ez a "profi módszer", biztos van egyszerűbb is, ezt saját magam kísérleteztem ki, úgy tűnik azért lényegeset javít az eredeti állapoton.

 
>> EgyébBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2016-03-07

Szóval a gumi. Na az nem egy egyszerű feladat, amit aztán egész egyszerűen sikerült megoldanom. Az elmúlt három hétben legalább 50 gumitesztet elolvastam, fórumokat bújtam, számoltam, agyaltam. Az autó teljesítményéhez mérten valamilyen jobb gumit akartam venni az úgynevezett prémium márkák közül. Persze ezek nem is olcsók. De ahogy olvastam és gondolkodtam mindig vissza jutottam a Kumho-hoz. A 145-ön kétféle méretben is volt Kumho gumi, Apum Lybráján most is az van. Mindkettőnk nagyon meg volt velük elégedve. Az ára meg kedvezőbb, mint a nagy márkáké.

Szóval a sok gondolkodás után ma megrendeltem őket:

Gumi: Kumho KU31 ECSTA SPT XL (erősített oldalfal) W (270 km/h-ig)
Méret: 215/45 r17

Szerintem jók lesznek, ha az eddigi saját tapasztalatokat veszem figyelembe. Majd referálok, ha már lesznek új tapasztalatok.

 
>> SzervizRolee46 // Alfa Spider / GTV 2.0 Ts 16v // 2016-03-07

Január 19-én nekiálltam feltérképezni az autót, meg a futóművet, hogy miket kell cserélni rajta. Mint korábban írtam a futómű felől nem hallatszott semmi kopogó hang, de mivel nagyon rozsdás volt úgy döntöttem kicserélem mind. Majd megyünk műszakira és azt látják, hogy milyen szép állapotban van:).
Az elejére rendeltem új:
féktárcsát, betétet 284mm (Ate)UpDate.(Sajna tegnap kiderult,hogy nem eredeti Ate amit felraktam😂)
lengőkart, kormány
kormányösszekötőt (QH)
stabilizátor külső összekötőt (ezek Qh)
a lengéscsillapítóra porvédőt (Ricambi)
fékcsövet (Trw)
féltengely gumiharang (Skf)
Fékfelújító készlet első,hátsó ( a hátsóval volt egy kis méretbeli külömbség az első rendelésnél a 41mm helyett 46mm volt a külső méret végül az Autofrené jó lett )

Sajna 19-én este Salzburgba volt egy kis balesetem, ami miatt belassultam a munkálatokkal. Közben beszéltem telefonon(csak lemerült közbe a telefonja), illetve írtam üzit egy cartásunknak, aki itt a környéken javít autókat, de azóta se válaszolt. Így nekiálltam, hogy amit tudok azt megcsinálom magamnak a többit meg otthon egy jó Alfa szerelővel megcsináltatom. Hogy mikor az még nagy kérdés, de az Alfacityire szeretném ha meglenne.

Az elejével lassan készen leszek, mindenhol lepucoltam a rozsdát amennyire tudtam és vettem Würth-ös rozsdaátalakítót azzal átkentem majd száradás után alvázvédő waxal lefújtam. Kivettem a lengéscsillapítókat a gumiharang csere előtt, ezeket is lepucoltam. Szintén rozsdaátalakítóval kentem be, meg a toronycsapágy tányérokat vagy nem is tudom pontosan hogy hívják, A bal oldali kicsit karcosan járt így azt kifújattam levegővel és nyomtam közé csapágy zsírt, most szépen jár. Pedig a cserén gondolkodtam csak így egybe nem találtam. Jobb oldalt a féltengely belső gumiharang kiszakadt,erre vettem Skf-et és kicseréltem. A csukló részet lepucoltam,de jó állapotban volt így azt nem cseréltem, újra bezsíroztam azt mehetett minden a helyére. A féknyergeket felcsiszoltam és kicseréltem a gumi tömitést meg a karmantyút is majd rozsdagátló alapozóval lefújtam,azután szép pirosra lefújtam féknyereg festékkel.