Blog
Beszereztem egy pár fehér oldalvillogót és befóliáztam húzott alumínium hatású fóliával a külső tükörborításaim. A képek nem igazán adják vissza a szál húzott fémhatást, de élőben elégedett vagyok vele, főleg annak tudatában , hogy jelenleg nem kapható króm tükörborítás 147-re. Ha megunom leszedem , vagy átfóliázom. Felbuzdulva bevontam a b oszlop előtti ajtókeret részt 3D karbonmintás fóliával.


A klímám gyakorlatilag üres volt, reménykedtem ,hogy ne legyen más baja. Kapott nyomáspróbát ,festést, és egy kis tömítést kellett cserélni plusz tölteni. Hála nem volt más baja és a szakszerű normális szerelőnek akihez immár harmadik autómat vittem. Ritka korrekt szerelő :http://www.autoklimas.hu/
Tímár Zoltán személyében.
Tavaszt várva megvizsgáltattam a nyári kerekeket. A két balost csak újra kellett centírozni, viszont a jobbosokat görgőzni is kellett, még nem raktam fel őket, még várják a jobb időt...
Mai napon kötelező kötés, eredetvizsga és átírásra megbízás kiadva. A munka miatt az átírás már nem fér bele az időbe. A mai napba még belefért egy porszívózás.


A szélfogó háló egyik csavarjának a menete megvolt szakadva, a Faborynál kaptam, fekete színben.
Végre túlestünk a vásárlás utáni kötelező nagyszervízen. Olaj (Selenia WR 5W40), olajszűrő (UFI), légszűrő (Filtron), pollenszűrő (Valeo, aktív szenes), vezérlés és vízpumpa (SKF) csere. Hosszbordásszíjat is vettem, de végül nem cseréltük, mert elég jó állapotban volt a régi is. Egy emlékezetes pontja volt a szervíznek, mégpedig amikor a szerelőaknában állva lebontottam a légszűrőt rejtő doboz alját, és folyt kifelé a víz. Hát a mellékelt képen található látvány fogadott, csodálom, hogy még kapott egyáltalán levegőt a szentem. Az EGR szelep még dugózásra került, majd a "motoroptimalizálással" együtt ki is lesz írva, addig nézegetem a "Have engine checked" lámpácskát. Következő lépésben még a "swirl" szelepeket kell kiiktatnunk, mert a tengelyek tömítése elszállt, valószínűleg el is vannak kormolódva rendesen, elég nehezen működnek, így jobb lesz nélkülük. :)


Már tél elött eladtam az egyébként hibátlan Ducati Corse felnijeimet, gumistól melyek gyöngyházfehérben tündököltek ,ezért új szett után néztem.
BMW X5-re esett a választásom.
Na persze itt sem ment minden zökkenő mentesen.
A 156 hiába egy nagy khm: nagynak kinéző autó, nem lehet elég nagy és széles kerekeket bepaszírozni alá. Hát ez van, dolgozzunk amiből tudunk.
Így a 19-es X5-öt ki is húztuk a listáról ,mert elöl 9, hátul 10" széles.
Így esett a választás a 8.5X18-as méretre, melyek ET 48-al rendelkeznek.
Gondoltam ebből már talán ki tudunk valamit hozni.
A következő probléma a felnik felkutatása volt.
Sehol nem volt eladó, majd egyszer megjelent, valami 275-ös gumikkal.
Gyorsan írtam ,hogy azokra nekem nincs szükségem, megegyeztünk egy árba, cimborám elhozta nekem.
Hibátlan állapotúnak volt hirdetve, friss szinterezéssel (gondoltam ez majd jó alap lesz a fényezéshez, mert persze nem hagytam érintetlenül)
Mikor megkaptam akkor szembesültem ,hogy ez egy kész katasztrófa, tiszta rücskös, kráteres a felülete. Ilyen egy szart én még sosem láttam.
Még jó,hogy ezzel foglalkozom, így nagyon nem estem kétségbe, de azért na....
Első körben le lett fényezve matt feketére.
Elkezdődött a gumi vadászat.
Találtam egy jó áru szettet ,melyet meg is vettem. 215/35R18-as méretben.
Felgumiztattam, már ránézésre is igen beteg volt a falvastagság.
Akkor pihentek 2 hetet, mivel megoldást kellett találnom a következő problémára :
Az osztókör természetesen 5x120, Alfának 5x98, így osztókörmódosítót kellett legyártatnom. Megadtam a méreteket, és elindult a gyártás. Nagyon profi embernél készült, elöl 16, hátul 18mm szélességben. Galvanizálva lett, ahogy azt kell.
A módosítóba M14x1.5-ös méretet kértem, Így gyári Audi csavarokkal csavartam fel, nem ezekkel a nevetséges M12-es vékony ratyikkal (nem is értem...)
Módosítót felszereltem, fel a kerék, kigurultam, hát ez katasztrófa.
6centi ültetéssel (téli magasság) is olyan volt ,mint egy lovaskocsi.
Bementem ,lejjebb tekertem 1,5 centit, alakult ,de nem volt az igazi.
Eladtam a gumikat ,és vettem rá 215/40R18-at. Sikerült jó áron találnom patika 4000km-t futott darabokat. Persze itt elköszöntünk olyan 10.000ft gumis szerelési költségtől. Hát ilyen ez az autótuning...
Érdekesség képpen itt sem ment minden zökkenő mentesen, a környék legdrágább, és egyben lekomolybb műhelyében szetettem szét a felnit, és sikeresen kiszakították az egyik gumit. Ami megtörténik ,csak éppen a szerelő kolléga nem szólt róla.
Én meg észre vettem ,szóval jól kivertem a balhét, és hozattak egy zsír újat.
(Ez a minimum) nevet csak azért nem írok ,mert minden megoldódott, a szerelő csávó volt a paraszt, a főnökség nem tudott róla, míg nem szóltam.
Felraktam, közben a kerekek át lettek fényezve nagyszemcsés ezüstre, valami prémiumnémet verda színe alapján, tök lényegtelen. Csillog ,mint a Salamon töke.
Kész lett minden, felraktam, és már a téli magassággal sincs akkora hézag a kerékjárat, és a sárvédő között,hogy egy macska befeküdjön oda.
Szóval így maradt!
Még megy majd lejjebb olyan 1.5-2 centit, úgy még komolyabb lesz.
Jelenleg nem ér bele sehol, és kegyetlen mit mutatnak ezek a széles kerekek rajta!
BMW kupakkal is tetszett, de gyártattam rá GT-vel Alfás matricát, jelenleg az van rajta!
Szerintem korrekt :)
218.245 km-nél raktam fel a nyárit amivel már 800+km-t mentem.
Szóval a téli szettet idén 3265km-t használtam.








Sosem voltam megelégedve a 156 lámpáival, sőt, szó szerint botrányosan rosszak, hiába a Night Breaker + izzók se tesznek csodát.
Hogy most elégedett vagyok-e?
Arról majd kicsit lejjebb.
Valami jobbat, szebbet akartam, így megrendeltem egy szett Bi-Xenon projectort, hogy majd jól beépítem, és megváltom a világot. Gondoltam én. Néztem videókat, pofon egyszerű.
Ofkorsz a gyakorlatban már teljesen mást mutatott a helyzet, egy igazi rémálom volt, de azért ,ez sem fogott ki rajtam.
Olyan idegállapotba voltam ,hogy képek nem igazán készültek a munkafolyamat közben.
Beraktam, működik, fúdenagyonszép, fúderohadtul semmit nem világít. Állítottam rajta, na akkor sokkal sokkal jobb lett, de még így is egy vicc.
Egyszerűen nem tudom mit kéne már vele csinálni. Vissza fogom kötni az eredeti reflektor izzóit is,hogy még azok is világítsanak.
Ha őszinte akarok lenni nem jobb annyival a gyárinál amennyivel rizikósabb.
Szóval itt még lesznek változások.
Marha jól néz ki, és ennyi.
Állítva lett a sárvédő ,mert nagyobb volt a hézag, még mielött valaki megtalálna vele... :D



Jobb hátsókeréknél lévő féknyereg csere.
0
487