Blog
Ciao!
Történt egy kis karbantartás a váltó környékén, mert melegen szorult a képeken látható tengely/csap és nem állt vissza a váltóbot a középső állásba, úgy kellett vissza húzni erővel.
Akksi ki, akksi tálca ki. Ehhez a bizti tábla dobozát és a légszűrő ház felső részén lévő csavart is le kellett bontani. Ekkor már láthatóvá vált a bűnös alkatrész. Egy 17es kulcsnyílású anya rögzítette az acél tengelyt az alu házba, anya le, műanyag faudi fejhez hasonló, csuklók le, majd kitoltam a házból a tengelyt. Ezután csiszoló vászon és fúrógép segítségével megcsiszoltam, nem kell félni tőle, lehet adni az előtolást neki... :)
Ezután bő zsír az alu házba, meg a tengelyre, majd a segédirányító fül, ami a váltó léptető tengelyét mozgatja, vissza, utána alátét és anya meghúz. Műanyag csuklók vissza és ha már itt voltam a másik csuklót is kitakarítottam, megzsíroztam, hál' Istennek az alu pogácsa, amit két torx fejű csavar fog össze, simán szétjött.
Majd az összeszerelés fordított sorrendben történt.
Kb. ~3-4 óra volt az összidő, szuper lágy lett a váltás. Már csak a műanyag kulissza felújítása van hátra, ami a váltó botnál van és akkor mintha új váltó lenne rajta. Semmi lógása nem lesz.








Megkockáztatom és felraktam a nyári kereket, csak nem lesz már hó. Nagyon szúrja a szemem a 15-ös kerék, így elhatároztam a 17-es Selespeedek kapnak majd téli gumit a következő télre, nyári szettnek pedig cél a 18-as, sokküllős GT felni.

Axial csuklo(tie rod axial joint) es kormanyosszekoto rud(tie rod end) csere. kis meglepetes ert, mert az uj merete hosszabb volt mint a regi.
(Ezt azota se ertem, hogy miert kellett az axialcsuklobol levagni, na majd Mo.n kiderul ha egyszer arra jarok ezzel)




Nagyon köszönöm AlfásSzöszinek az invitálást az Alsónémedi-i farsangra illetve a péntek esti alfázásra, kellemesen telt a péntek és szombat estém. Örülök, hogy megismertelek már végre személyesen is főleg igy hogy én lehettem a sofőröd, remélem folyt. köv. hamarosan. ;)
Már öt év telt el a vásárlás óta. Idén 14000 km került az autóba. Egy füstölő generátoron kívül nem rémlik semmi komolyabb hiba, ezt is szerencsére a ház előtt produkálta, így nem ragadtunk sehol sem félúton.
Néhany évvel ezelőtt az utastér és a csomagtartó világítását LED-re cseréltem. Eljött az ideje, hogy a műszeregységbe és a középkonzolba is LED-ek kerüljenek. T5-ös SMD ledek kerültek mindkettőbe.



Építettem egy mp3 adaptert a hamutálba.Alapjában véve jó volt,de kicsit halk lett és sok volt az alapzaj.Egy kedves cartársnő is hasonlót tett a 147-esében,és Ő nem panaszkodott ilyesmire.Jött a megvilágosodás,ez az e-bayos adapter bűne.Mivel nem volt ökör összeg az Ő kütyüje sem,és hazai a forrás gondoltam egy próbát megér.Meg is rendeltem,és 2 nap múlva már itt is volt.Amit gyanítottam beigazolódott.Ez bizony nem fér be a hamutál helyére.Viszont szétszedhető.Gyorsan a tettek mezejére léptem hát.A "hatalmas" fém házban 2 panel van.Egy elöl és egy hátul.A két panelt egy szalagkábel köti össze.Felcsillant a remény,befaragom.Az első panelnek vágtam elölapot ami illeszkedik a hamutál tetejéhez.A hátsót kétoldalú ragasztóval felragasztottam a hamutál egyik oldalára.A táp és a jack csatlakozót szétvágtam.Ezekből egyenes volt itthon nekem.Átforrasztottam őket,hogy a dugóra merőlegesen álljanak a kábelek.Ezzel is nyertem 1 centit.Határeset lett.Épp becsukódik a hamutál.Gyorsan visszaszereltem mindent az autóba,és próba.Bekapcsoltam mindent,és zene nélkül 50-ig tekertem a fejegységet.Hurrá.Nincs alapzaj.60-nál jelentkezik már valamennyi.Akkor jöjjön a mjuzik.Ismét hurá.Tényleg hangosabb mint a rádió.A negatívum annyi csupá,hogy az sd kártyát ki kell venni,ha be akarom csukni a volt hamust.Egy kijelző is jó lett volna ha van rajta,de hát ne legyünk telhetetlenek.Ennek ára tizede a loudlinkének.Ennyire nem zavar,hogy nem látom sehol a számcímeket.Zene projekt azt hiszem ezzel egyenlőre a végére is ért.Köszönet mégegyszer Skorpiocicamica kartársnőnek.


Volt egy szabad hétvégém,így nekiláttam a régóta tervezett nagytakarításnak.A patentcentrum.hu-rol beszereztem tartalék patentokat.Gyorsak és korrektek.Ha egy kosár még segítené a rendelés menetét az maga lenne a menny.De így is elöl vannak nálam a webshoppos ranglistán.A két hátsó ajtómban 160 mm-es hangszórók vannak.Ezeket az előző "gondos" gazdi csak úgy huszárosan beakasztotta 2 csavarral.A hangszórók vezetéke mind a 4 ajtóban meg volt toldva,mivel a gyári saru nem passzolt a hangszóróra.Ez is roppant szakszerű volt,a rátekerem szigszalag módszerrel.A két hátsóhoz vágtam 5-ös rétegelt lemezböl beépítő keretet.Ezt 4 csavarral felfogattam az ajtóra,majd erre másik 4-el a hangszórót.A vezetékeket is rendbe tettem.A toldalékot ráforrasztottam a hangszóróra,és kapott rendes sarut is.A forrasztásokat lezsugorcsöveztem.Így viszonylag könnyen cserélhetők,de stabil a kötés.Nem mintha ez tervben lenne.:)Az első ajtóban lévő magassugárzók is zörögtek a helyükön.Ezek is kaptak melegragacsot.A kárpitok is elég gyászos állapotban voltak.A behúzónál lévő fém lötyögött zörgött mindegyiken.Meghúztam a csavarját és adtam neki egy kis meleg ragasztót is megelőzve az újabb kilazulást.A kárpitokat átsúroltam mosószodával.Sokat dobott rajta,főleg a szürke részen.Gyakorlatilag az összes cipőnyom és szutyok le jött róla,csak a kléder nyoma látható picit.A plűss betétek is málottak rendesen,ahogy illik.Lefaragtam hát öket a kárpitrol.A plüss alatt lévő szivacs porladt szét mindben.Leszedtem a plüsst,alaposan lekeféltem a szivacs maradványokat a műanyag vázrol és a plüssröl is.Ezután pálmatexxel ujraragasztottam a szövetet.Kicsit keményebb lett mint a szivacs nélkül,de nem zavar.A panelokat kétoldalú ragasztóval és melegragaccsal visszaragasztottam az ajtókárpitba.Pótoltam a hiányzó patentokat.Ajtonként átlagban kettőt.Megragasztottam a hangszigetelő szivacsot is.Most csend és tisztaság honol az ajtók környékén is.
2018.04.22.
Mindig is tetszettek a sárga ködlámpák, de nem azok, amiknek telibe van fóliázva a búrája. Az valamiért nagyon nem jön be. Ezért - hogy ne legyen túl egyszerű - úgy döntöttem, hogy a foncsort fogom csak befóliázni! Ebay-ről rendeltem sárga fóliát hatalmas összegért. :-D Aztán végül nem én csináltam, hanem ismét William barátom sietett a segítségemre! :-) Szuperül megcsinálta, nagyon szép lett! Köszönöm neki itt is a segítséget! :-)
Ktg.: 630,-
2016.05.21.
Rendeltem Ripca J.P.T. 2 pólusú csatlakozókat és gumi záróelemet a befecskendező szelepekhez, mert már igen csak eljárt felettük az idő. A csatik széttörtek már, a gumik meg ronggyá szakadtak. Most szépek. Kapott még az alapjárati moci és a folytószelep érzékelő is új csatit és gumit.
Ktg.: 5536,-
2016.01.18.
Egy kis kihagyás után sor került a szívósor fényezésére is. Ezt már Schneider Péter okozta. Próbálta eltalálni a szelepfedél színét, elmondása szerint nem volt egyszerű, de szerintem sikerült. Szép lett. :-)
Ktg.: 25000,-
2015.12.26.
Nem tetszett a rendszámok felfogatása. Elöl a 2db csavar nagyon rondán nézett ki, hátul pedig még a vásárláskor az autókereskedés által feltett rendszámtábla keret volt fent. Csúnya volt és zörgött. Kétoldalú ragasztóval nem akartam feltenni a rendszámokat, mert nem bízom ezekben a cuccokban, így maradt a csavar. De az meg nem szép, ha látszik, így vettem redőnyös boltban csavartakaró kupakokat. Na így már szép. :-)
2015.02.08.
A motortér rendberakása nem merül ki abban, hogy lefestjük a szelepfedelet. Néhány alkatrészt úgy gondoltam, hogy horganyoztatni fogok. Így is lett, de a néhány alkatrészből rengeteg lett. És még nincs vége. :-)
Ktg.: 10000,-
2013.12.29.
Jött az agymenés, hogy rendbe kellene tenni a motorteret és ezen a napon meg is kezdődött a szelepfedél átfestésével, mert már eléggé lepattogzott a piros festék. Kapott egy alapozást, aztán a színt, majd a csíkok és a felirat polírozva lett. William barátom keze munkáját dicséri. Nagyon szép lett, de pontosan nem tudom, hogy milyen szín is ez. Bordó. :-)
Ktg.: 5000,-











