Blog
Vásárláskor a műszerfal világítások fele nem működött. Az itt olvasott infók összegyűjtése után 2,3 Wattos rizs szem izzók beszerezve. Az összeset kicseréltem, az ajánlások alapján a klíma panelbe forrasztva kerültek.
Az első gumik kapufák voltak. 2 db Barum Polaris beszerezve, szerelve.
Összes szilent csere, első alsó lengőkarok csere, kézifék kötelek csere. Olaj csöpögött, olajszűrő utánhúzással a hiba megoldva. Alufelni központosító megrendelve. Első fényszórók össze-vissza világítottak, a bal oldali 2 m-re az autó orra elé, a jobb oldali pedig a szemből érkező kamionok sofőrjének retináját égette ki. Rosszul berakott izzó cseréjével és fényszóró beállításával megoldva. Alkatrészek barátilag: 71000 Ft, szerelés tisztán: 40000 Ft.
Megjöttek a rosso bőrülések. :) Öröm és boldogság. :) Bár erősen felújítandó állapotban vannak, de majd lassan erre is sort kerítünk.

Mivel már tartósabban 7 fok alatt volt reggelente a hőmérséklet, ajánlott volt felszerelkeznünk téli gumival. Gumis ismerőstől vettem jó áron nagyon szép állapotú, alig kopott (kb. 7 mm profilmélységű) használt Bridgestone Blizzak LM-21 típusú abroncsokat. Helyben meg is történt a centrírozás, szerelés.
A Bridgestone márka bevált nálam a nyári garnitúránál is, szerintem a téli mintázattal sem lesz gond. Most már nem tántoríthat vissza a hó! :-)
Ráfért már a vasra egy teljeskörű ápolás, így kiporszívóztam a beltér minden zugát, alaposan lemostam az autót, saját kezűleg felpolíroztam a kasztnit, a gumikédereket-műanyagokat pedig átfújtam finoman szilikonnal.
Ezután már elfoglalhatták helyeiket a megrendelt matricák (ezúton is köszönöm az Alfa Amorénak a mellékelt ajándékokat! :-)). A bal index fölé került a már-már kötelezőnek számító kígyó, a másik oldalra egy QV-matrica, a bal küszöbre pedig egy Cuore Sportivo-felirat. Az ajándék Bella Macchina matricát a tanksapka közepére ragasztottam, az utastér légterét pedig egy Amorés illatosítóval frissítettem fel. :-)
Ui.: Amilyen apró dolog, annál nagyobb örömet okozott, hogy porszívózás közben előbukkant valahonnan az ülés alól, a slusszkulcsomból valószínűleg már évek óta kiesett kis domború Alfa-logó, amit gyorsan be is ragasztottam a helyére. Így már tényleg teljes az összkép. :-)






A júliusi siófoki nyaralás ismétlést kívánt, így augusztus végén újabb másfél hétre legurultam Balaton fővárosába, ezúttal egyedül. (Ezt azért tehettem meg ilyen könnyedén, mert van egy remek kis nyaraló családi kézben, ahová bármikor leruccanhatok.)
A nyaraló udvarán áll egy hatalmas, sok X-éves nyírfa, amely alatt parkoltam, le is fotóztam az autót a méretes "ernyő" árnyéka alatt. :-)
Az időjárás ezúttal is mogorva volt hozzám, nem úgy a csinos lányok! :-D Remek bulik voltak még így a nyárból kifelé menet is, tökéletesnek mondhatom a nyárzárást. Az már csak hab a tortán, hogy az előző évek buszozásaitól eltérően, gyönyörű 156-osommal érkeztem-távoztam a gyerekkorom óta minden nyáron meglátogatott siófoki nyaralónkból.
Végül olyan szinten kitologattam egy-egy nappal a hazaindulásomat, hogy 30-án, este fél tizenegy körül sikerült hazaérnem, és tudni kell, hogy 1-jén már évnyitó volt a suliban. :-D
Ui.: A júliusi nyaraláson elért 7,3 literes fogyasztást nem sikerült megismételnem, de nem is terveztem... :-)


Nem bírtam magammal, újabb projektorosításba vágtam a fejszémet. Mivel a lámpához nem akartam nyúlni, a ködlámpa került terítékre. Maga a projektor Iveco Crossway gyári ködlámpája. Tetszik, mert elég kicsi. A gyári ködlámpát pillanatok alatt szétpattintottam, majd a foncsort levágtam. Esztergályos kollégámmal csináltattam poliuretán rúdból egy fedőt, hogy a felesleges fény ne szűrődjön ki a búra alól, illetve elég csúnya lett volna a fedél nélkül. Rögzítéshez kétkomponensű ragasztót használtam. Ezt követően a borítás kapott pár réteg alapozót, illetve 2 réteg matt fekete festéket, majd 2 réteg lakkot. Az üveget ekkor ragasztottam vissza a helyére, betoltam a projektort, körberagasztottam és igyekeztem beállítani, hogy jó legyen. Kíváncsi vagyok milyen lesz a helyén.











Az autó megvételekor már tudatában voltam, hogy elöl, a felső lengőkarok cserések lesznek, ezt szomorú nyüsszögéssel jelezték felém. Ez a hang viszont szép lassan kiegészült kopogással is, így az utolsó pillanatban, a siófoki nyaralásra indulás előtt egy nappal ki lett cserélve mindkét lengőkar, illetve beszereltünk 4 db kerékcsavart is, mivel a bal első keréknél az ötből három rozsdás, gagyi, nem belevaló volt, egy pedig hiányzott. (Mondjuk két szépséghiba is volt az új csavarokkal: nem a gyári 19-es, hanem csak 17-es fejűek. A másik, hogy Made in Romania, de a kínainál még mindig jobb.)
A start előtt még otthon lemostam szépen alaposan az autót, (még egy fotóra is volt időm), bepakoltam, és már mentem is az útitársaimért, akiket így elsőre a családomból, nem pedig a haveri társaságból válogattam össze. :-D
Győrbe érve megraktuk a csomagtartót (amely meglepően sok táskát, ezt-azt elnyelt, a híresztelésekkel ellentétben), teletankoltam a vasat, és már robogtunk is a balcsira, természetesen a bakonyi szerpentint érintő útvonalon. :-)
Úgy látszik, nem csak én szeretem ezt a kanyargós szakaszt, hanem sok más Alfás is, hiszen rengeteg szembejövő háromszögpajzs akadt útközben, nagy örömömre. Az integetés nem maradt el egy alkalommal sem. :-)
A nyaralás alatt az idő nem kedvezett nekünk, szinte minden nap esett a másfél hét alatt, de ettől függetlenül jól éreztem magam, Siófokon mindig van élet..
Hazaindulás előtt, de már bepakolás után lefotóztam az autót a nyaraló udvarán, mert jól mutatott az esőcseppekkel, és a telerakott csomagtartó nyújtotta ültetéssel. :-D Az úton megállás nélkül esett az eső, de én élveztem, szeretek esőben vezetni, és a Bridgestone-ok is jól állták a sarat (vizet).
A pozitív csalódást pedig a végére hagytam, ami nem más, mint a fogyasztásom. Első utam nem haza vezetett, hanem a benzinkútra, hogy lemérhessem az autó étvágyát.. Nem számítottam túl jóra, hiszen a rajtam kívül vitt 3 utas és a nyílásig pakolt csomagtartó megsaccolva minimum 1600 kg fölé emelte az autó egyébként sem alacsony össztömegét (üresen 1308 kg). És ami kijött, szerintem nagyszerű adat: 7,3 liter!!! Igaz, a szerpentinen kihasználtam a motorfék előnyeit (hangélmény és zéró fogyasztás), de Siófokon sokat csoszogtam a városban a másfél hét alatt, szóval vegyes fogyasztásnak ez a 7,3 liter kiváló!




Meguntam ,hogy az 5.-ik Belkin USB töltő sem illeszkedik a kocsiba azért vettem eBay-ról egy 2 USB töltőt egyik 1 amperos a másik meg 2,1 amper tehát táblagépet is lehet róla tölteni ha éppen úgy van .Előszőr kételkedtem benne ,hogy passzolni fog-e a gyári stílushoz (gyári hívő vagyok) de teljesen és tökéletes és minőségre is beleillik a képbe ráadásul pirosan világít :) jah és annak ellenére, hogy nem írták teljesen 147 specifikus plug and play :)



