Blog
Mivel a gyári külső tükreim elkezdtek vakulni a széleken, vettem TYC utánygyártott külső tükörlapokat. A régieket a telefon tartóm tappancsával húztam ki a helyükről.

Kezd össze állni a gép. Ma lecseréltem az összes folyadékot:
- váltó olaj: Tutela ZC 75 synthetic
- szervó olaj: Tutela GI/A
- motor olaj: Selénia Racing 10W60
- hűtővíz: Unix-os :)
- szélvédőmosó :)
Továbbá levegőszűrő (Tecneco), olajszűrő (Valeo) is cserélve lett.
Szervócsöveknél a réztömítéseknél engedte magából az olajat. Kb 1,5 órás rohangálás után találtam ugyan olyan réz tömítéseket, ezeket is cseréltem, most már nem folyik sehol semmi olaj :)
Lápák a helyükön, lökös is vissza ment. Hamarosan mehetünk rendszámért :)

Immáron hagyomány, hogy a tali mentes időszakban a 159 kemény mag összejön egyet bowlingozni, dumálni, autózni, enni...
Ma vegyült egy fehér bárány is a fekete nyájba, viszont mindenki szeretettel fogadta.
Bowlingban a LUX 640 tarolt. A második gazdája lett az első, az első meg a második :-)
Viszlát a VTT-n!
...vagy a Selenia Rally-n!









A szerelőnek ma sikerült ráérnie, így vittem hozzá reggel 8-ra a gépet.
Cserélve lett a gázolajszűrő, a légszűrő, és az olaj és olajszűrő.
A pollenszűrőt majd magam cserélem, egybe kötöm majd egy klímafertőtlenítéssel.
Km óra állás: 260417km
Ui.:
Észre kellett vennem, hogy lyukas a kiegyenlítő tartály két helyen is...
Miféle anyagból van ez, hogy 10év után csak úgy magától ki kell lyukadnia...



Este begurultam Csabi barátom műhelyébe.
A csápos emelő mindig nem teljesen oké, így megküzdött, mire 1 méterre felemelte az Arkangyal 1700 kg-ját.
Kezdtünk a fontosabbal: rövid oldal kihajtás, féltengely szimering csere. Sajnos a váltó csapágyazás során a féltengely ki-be rakását nem díjazta, elkezdett szivárogni. Mára már nagyon utam a menstruációt, de sajnos csak most volt szabad időpont a műhelyben.
A művelet elég gyorsan megvolt, nem volt semmi komplikáció. Az elszivárgott olajat természetesen pótoltuk.
Amíg Csabi ezzel dolgozott, én kibontottam a kökhárítóból a ködlámpát, majd belepasszintottam a KEETEC nappali menetfény/ködlámpa kombót. (1 és 2 fotók)
Ahhoz képest, hogy ALFA 159-hez árulják, a fülek ugyan rendben megvoltak, de a furatok helye nem passzolt, ráadásul az új lámpatest két felső fülének csináltak egy derékszögű háromszög alakú merevítést műanyagból, emit ki kellett vágni, mert attól nem ment a helyére a lámpatest. A furatok pontatlanságán úgy segítettünk, hogy az új lámpatest furatait ovális formájúra bővítettük, így még nem meghúzott csavarokkal könnyen lehetett pozícionálni. Gyakorlatilag ezzel a megoldással a gyári ködlámpa bármikor simán visszarakható.
A cserét egyébként az indokolta, hogy a gyári ködlámpám beázott és a foncsor alul egy sávban be volt sárgulva illetve rozsdásodva (3 fotó). A gyári ködlámpa ugyanennyiben került mint ez a nappali menetfénnyel kombinált. Ezért inkább ezt vettem.
Olyannyira, hogy a gyári ködlámpa vezetékét is a helyén hagytam a lökhárító aljában. Mivel ez a kábelköteg rögzítve van, ehhez rögzítettem gyorskötözővel az új ködlámpa kábelét. A nappali menetfény/ködlámpa vezérlő elektronika doboza (vízálló) 3M öntapadóval van ellátva alul, így azt is simán rögzíteni tudtam a lökhárító aljában. Sehonnan nem látszik, hogy ott van.
A bekötését Csabi végezte. A test az akksira került, a ködlámpa oldali vezeték bekötési pontját Csabi kikereste az akksi melletti biztosítékdobozban, míg a másik vezeték rá lett kötve a bal oldali tompított vezetékkötelében valamelyik vezetékre. Csabi persze pontosan tudta melyikre kell kötni, de én ehhez nem értek.
A lényeg, hogy úgy működik ahogy kell: gyújtás ráadásánal magától felkapcsol a nappali menetfény, ha felkapcsolom a helyzetjelzőt, vagy a tompítottat, akkor kialszik a menetfény, a gyári elülső ködlámpa kapcsoló megnyomásakor pedig kapcsol a menetfény lámpatestben lévő ködlámpa LED. Nappali menetfény állapotban csak a lámpatestben körben egy sávban világítanak a LED-ek (angel-eye). Nagyon jó a fénye, bár a ködlámpa részre majd ködben kíváncsi leszek.
Költségeim
KEETEC menetfény/ködlámpa: 32.000,- Ft
szimering:
váltóolaj 1L:
munkadíj:
összesen:








Zoli barátomnál (Kazes) járván a kint (utcán) parkoló kicsikémet egy 'csög megnyomta és minden jelzés nélkül ott hagyta a szép munkáját... A tettes lelépett! :(
Sárvédő kampec... lökhárító is kapott és a lámpa füle is eltört... Egyelőre ennyi, majd ha nekiállunk ... bal 1 ajtó nem nyílik... :(
Rendőrt kihívtam, mit lehet ilyenkor tenni, mert azért volt egy sanda gyanúnk, de azzal jött, hogy ez eléggé biztosítási csalás gyanús neki... No comment.


Kuplung készlet és kinyomócsapágy csere, természetesen gyárira és természetesen Csöri által. Km.:96.430.
Pár napja "megcsináltam" a vilagítást. Mikor elhoztuk az előző tulajtól, nem volt bal elöl/hátul. Kivettem az égőket, aztán vissza, mert nem volt kiégve egyik sem. Innentől jó lett. Tegnap elhúztuk szerelőhöz, hétvégén leszedi a hengerfejet, aztán kiderül, mi a baja. Mert ugye be sem indul. Hengerfejes, az biztos, csak nem tudjuk mennyire, és remélem, hogy CSAK hf-es...
Ja! Fékezéskor bal féklámpa világít csak, jobb oldalon meg elalszik a világítás. :D Lehet, autóvillamosságist is látogatunk. :)

Bal hátsó féknyereg csere.
TRW
Fékolaj
1
555