Blog

Az autó elejét szeretném már végre rendbe rakni, így a lökös felszerelése után az első munka a levegőszűrő és a ködlámpa veszélyes viszonya került rendezésre. A szívócsövet az egyik hegesztésnél elvágtam, majd egy picit más szögben hegesztettem vissza, így a ködlámpát nem nyomja a szűrő. Laci barátom jóvoltából megtisztult a rengeteg mocskot összegyűjtő filter. Be lett állítva a ködlámpa is, bár azzal még szórakoznom kell, mivel a gyári kábelozása nem bír el gyakran 1 trafót sem, így muszáj vagyok mindkét ködlámpát külön relére kötni. A rácsokat felragasztottam, bár az első motorháztető lezárásnál ki is hullottak. PUR ragasztót kellett volna használnom, ahogy a leírásban ajánlották. Ahogy össze lett rakva a kocsi, nagyon nem passzolt a pajzs megmaradt része. Semmihez nem illett az a króm "bajusz", úgyhogy ez is kapott pár réteg alapozót, majd fekete festéket. Szerintem nagyon morcos lett így, tetszik. Hátra van még a sárvédőívek belső újrafényezése és védelme, illetve a Ducati felnikkel is lesz valamilyen változás. A ködlámpák mellé is hamarosan kerül rács, majd oda is fogok gyártani egy rendes takaró elemet, ha lesz hozzá elég időm és kedvem.

 
>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 156 1.9Jtd // 2016-02-24

Elérkezett a nagy nap,a tervezett nagy szervíz első része...
Amik cserélve lettek:

-Valeo kuplungszett kettőstömegű lendkerékkel 144263Ft
-REINZ váltófelöli főtengely szimmering 6653Ft
-Brembo felső kuplungmunkahenger 6065Ft
-kormánymű bontott 19000Ft
-SIDEM kormánymű gumiharangok,OPTIMAL kormányösszekötők,MEYLE axiálcsuklók 16600Ft
-MIKODA Gt első féktárcsák,BREMBO fékbetéttel 39188Ft
-TRW első gumifékcsővek bal-jobb 4677Ft
-IMPERGOM első belső stabilizátor szilentek 4435Ft
-MONROE toronyszilentek első-hátsó 23348Ft
-Monroe hátsó hossz legőkarok bal-jobb 25496Ft
-Starline jobb első alsó lengőkar 14247Ft
-4db TA-Technix rövidített,keményített lengéscsillapító 50695Ft
-2liter váltóolaj 75W80 5000Ft
-Starline pollenszűrő 2000Ft

208224km

 
>> Tuning és extraGiotti155 2.5V6 // Alfa 156 1.9Jtd // 2016-02-16

Egy újabb verzióra alakítottam a pajzsot.A felső rész is kapott egy kis matt fekete fóliát.

 
>> Tuning és extraGiotti155 2.5V6 // Alfa 156 1.9Jtd // 2016-02-08

Így a télből kifelé menet,rászántam magam a gumiszőnyeg vásárlásra :) ideje volt már. A szőnyegeket a Carcarpit 2000 Bt.-től rendeltem,ahonnan a szövet szőnyegeket is rendeltük.

 

Mivel a nyári gumik elég gatya állapotban voltak ezért a téliek cseréjekor ott is hagytam a gumisnál,hogy neki majd jó lesz még valamire.Pl:virágot ültetni bele stb.
Én meg gondolván,hogy télen olcsóbb a nyári,,úgyhogy még ráérek keresgélni.
Amit addig-addig halogattam,hogy egyszer csak március lett.
Nézegettem én jó állapotú használtakat de ami mind Dot. számra mind sebességindexre megfelelt annak darabja bizony 15000-től kezdődött.
Kicsivel többért meg már újat is kapni.Ezért inkább az új mellett döntöttem.
Mivel jó atyám gumisként keresi a kenyerét sikerült nagyker áron hozzá jutnom 4db Falken 205/55 16-os nyári gumihoz.Ami gyártásra 2015-ös de 2016.03.26.-án lett felavatva.És ami még mellettük szólt az a sebességindex.Az eddigi H-sokkal(max.210km/h) ellentétben ez V-s(max.240km/h).
Tudom,hogy kevés az esély rá,hogy kihasználjam de megnyugtat a tudat,hogy megtehetném:))))

 
>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2016-03-26

A héten sokat gondolkodtam rajta hogy tudnám megoldani az ajtókárpit bőr betéteinek kicserélését és arra jutottam hogy kipattintom a betéteket a régi kárpitból és beragasztom az enyém helyére.
Ugye erre a cserére azért volt szükség mert a vásárolt ajtókárpitok aljai vaj színűek még az én autóm belseje teljesen fekete ezért nem mutatna jól ez a kombináció.
A ragasztáshoz Epoxi ragasztót használtam a kilincsekhez pedig egy olyan pillanatragasztót ami képes polipropilén ragasztására.
Az első képen látszik hogy milyen ragasztókat használtam mindent a Praktikerből vásároltam meg.
Tehát az első lépés az volt, hogy leszereltük az összes ajtó kárpitot az ajtókról. Majd egy csavarhúzó segítségével kipattintottuk a régi szövet betéteket. Ez kicsit feszegetés volt, hiszen a régi műanyag forrasztásokat el kellett törni.
Miután kivettük a betéteket kicseréltük a bőr betétekre, aztán az Epoxi ragasztóval be ragasztottuk azokat. Ez látszik a negyedik és ötödik képen.
A hatodik képen éppen száradt a ragasztó a négy ajtó kárpiton. Aztán visszaraktuk a műanyag kilincseket amiket a speckó pillanatragasztóval megragasztottunk.
Majd visszakerültek az ajtókárpitok az ajtókra.
Ez a művelet egész nap eltartott még szerencs, hogy a két öcsém itthon volt és tudott nekem segíteni.

Az eredmény magáért beszél gyönyörű lett remélem tartós lesz. 😀

 
>> EseménySüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-03-26

Járatás közbe megtette az első centiketAz első lépések

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-03-26

Jobb első kilincs az utolsókat rugja, szerencsére anno betáraztam belőle. Következő lefújva előkészítve

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2016-03-11

Sajnos a lendkerék és komplett fék csere után is megmaradt a kasztni rázkódás. Kerepesi Jani egyből a féltengely csillagra gyanakodott, de sajnos idő hiányában nem tudta elvállalni, engem meg nagyon idegesített. Így végül apum szerelőjéhez vittem. Sajnos nem egy hanem mindkét oldali csillag kuka, de csak egy újat tudott szerezni. Friss váltóolaj, új szimeringek és egy új csillag is szinte teljesen eltüntette a rázkódást. Most várjuk a másik csillagot.

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2016-03-25

Ismét elment 10eKm. A szokásostól eltérően most nem én cseréltem az olajat, szűrőket. Grátisz kaptam kipufogó fül hegesztéseket és egy hibakód kiolvasást, amiből sajnos kiderült a VDC hiba oka, nevezetesen a bal hátsó ABS jeladó kuka. A grátiszokért cserébe lett egy kör a "csereautómmal". :) Az ALS-es kör után annyit mondott a szerelősrác, bármikor jöjjek ha baj van az alfával :D :D
A munkát Ecseren Papp Pistiék csinálták.