Blog

>> SzervizLackó156TS // Alfa 156 2.0 TS sedan // 2015-12-23

A kartergázcső csere részeredményt hozott, elindulás ki simult, 1500-3000rpm-ig viszont továbbra is maradt az erőtlenség, bár nem fuldoklott már annyira. Egy hosszabb út során viszont feltűnt hogy 5.fokozatban már 4500as fordulattól nincs tovább. max. sebesség kb 140km/h és a mutatót ide is ragasztották, innen már nem volt tovább élet....komolyabb pánik. füst nincs, csövek épek, légszűrő tiszta, fojtószelepház tiszta, minden mutató stabil jó értékeken DE! nem megy. Találgatások: vezérlésmódosító? szívócsőhossz vezérlés? gyújtás? légtömegmérő? a legegyszerűbben diagnosztizálható hibát (LMM) hagytam utóljára :( pedig csak le kell húzni és ki is derül. Bizarr módon eléggé tetszett lehúzott LMM-el való közlekedés :D közvetlenebb ingerlékenyebb az autó, erősebbnek érződik, olyan jó kis csattogós karburátoros versenykocsinak érződött. motorhang öblösebb erősebb, kipufogó is másként szól. kár, hogy ilyenkor csak üzem meleg motorral lehet haladni, hidegen alig van alapjárat, nehéz finoman elindulni vele, részterhelés szinte nincs is. de a padlógáz....hát az mennyei.
Lényeg az, hogy kellett venni új gyári BOSCH légtömegmérőt. nem olcsó..szép karácsonyi ajándék. Cserét magam csináltam. Lényegében s levegőcsőt kell csak széthúzni és jövöget is szépen kifelé. 251000Km

 
>> SzervizLackó156TS // Alfa 156 2.0 TS sedan // 2015-11-06

Érdekes tünetekkel kezdte. Kezdetben kb. 3000es fordulatig nem igazán ment, kimondottan olyan érzés volt, mintha valami húzná visszafelé, de utána meg hirtelen megindult. Tetszett is az érzés, amint nyomaték is erő is hirtelen jön meg a kezdeti tétlenség után, "szökkenve" ment....tudtam, hogy nem igazán normális ez, és egyre romlott az alsó fordulatszám tartomány. miután leellenőriztem a légszűrőt, levegőcsövet, gumi harmonikát szakadás repedés után kutatva megláttam a szépen szétrohadt elmálott hátsó kartergázcsövet. bilincs mentén tőben elszakadva. Reméltem, hogy ez lesz a gond.
A csövet nem tartja egyik ismert autó alkatrészes sem, vagy rendelésre jó drágán, végül egy mezőgazdasági gép-alkatrész boltban kaptam méretre vágva 215 stabil magyar forintért.Lényeg, hogy olajálló legyen a cső! Cserét házilag oldottam meg, motortér burkolatot le kell venni. új "slag" bilincsel raktam vissza.

>> SzervizLackó156TS // Alfa 156 2.0 TS sedan // 2015-10-08

Iszonyúan csikorgott már, szinte folyamatosan menet közben is sírt. Hátsó fékbetétek és tárcsák lecserélődtek, berohadt munkahenger feljavítva. Közben persze megnéztem mi minden vár még rá. futómű kaszni, mindbe alaposan bele kell nyúlni :(

 
>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-02-13

Itt volt az ideje az olajcserének. A légszűrő ugyan koszos volt, de nem volt annyira mocskos, mint vártam főleg úgy, hogy egy 100mm átmérőjű cső akadály nélkül vezeti rá a menetszelet közvetlenül a ködlámpa mellől. A légszűrő házban is csak két kis levél volt az összes szemét. A légszűrőház javított csavarjai is jól vizsgáztak, gond nélkül szét lehetett szedni és össze lehetett rakni.

>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2016-02-15

Jön...

(Ez volt a karácsonyi projekt. :)

 
>> SzervizGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2016-02-15

Jön...

 
>> AutóápolásBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2016-02-05

Az egész ott kezdődött, hogy az egyik haverom vett egy liter tejet és bedőlt a szőnyegre. Hiába itattam fel, hiába súroltam fel Vanish-el elkezdett büdösödni. Nem volt mit tenni, irány egy autókozmetika. A választásom a hozzánk közel eső BestCarWash-ra esett. Lebeszéltem az időpontot és otthagytam a 155-öt. Kértem egy teljes belső (tetőkárpittól a szőnyegig) kárpittisztítást, külső mosást és motortér mosást is. Két napig volt ott a verda, de nagyon megérte a várakozást. Gyönyörű lett kívül is és belül is, remélni sem mertem, hogy ennyire. Nagyon meg vagyok elégedve az eredménnyel, bátran ajánlom őket mindenkinek, nagyon szép munkát végeztek. Enni lehetne a motortérből, az ülések és a szőnyeg mintha új lenne és minden friss, finom illatot áraszt. Szinte alig mertem beszállni. Mikor hazaértem ki sem akartam szállni, annyira jó volt a tiszta autóban ülni. Imádom, most még jobban tetszik, mint valaha. :-)

 
>> Tuning és extraTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2016-02-15

Aha aha az első teszt nem sikerült. Játszanom kell az erekkel...na nem a karomon...156ban játszottam vele, mert az 59ben nem kapcsolt be. HDMI, GPS motyók úton.
Bluetooth ELM csati a helyén.


Egy gyors összefoglaló a fejről...vásárlás előtt olvastam utána, de úgy tűnik nem voltam alapos.
A fejegység okostelefon és mindenféle sallang nélkül csak egy sima két DINes érintős rádió.
Amiket lehet hozzá még csatlakozni GPS vevő, tolatókamera, mikrofon, HDMI, USB...
OK USB eszközökön nem azt kell érteni, hogy lejátszik bármit róla, szóval ez a funkció felejtős. :) heheh jó, mi? Firm frissítés vagy a telefon összekapcsolásakor hásználja, gondolom tápként.

- 50.000 HUFért jutottam hozzá, tudtam az árból egy 10est alkudni a kábelek hiánya miatt, ami a dokumentáció szerint is külön lehetett vásárolni hozzá, áááh. :D
- Szóval külső mikrofon 1990 HUF
- HDMI kábel A-D 470 HUF - ezt nem tudom miért vettem meg, de szerintem, csak tesztelni, hogy a telefon mit fog csinálni, ha ezekkel a kábelekkel kapcsolom össze...
- GPS vevő 2546 HUF

Ami még beszerzésre vár
- HDMI A-C (ebben már elvesztettem a fonalat, szerintem A-A) kábel, de ez van otthon a teszteléshez, addig hagyom talonban - 1578 HUF - (Nem egy nagy összeg)
- CD-AH200 Android Connectivity Kit, hogy a az legyen a fejen, amit a teló tud...20ezer bmeg 20! Ennek az árát elnéztem anno, mert USből jön 8200 a kábel 7800 a posta és jön rá a kedves 27% ÁFA...jó vicc, mi? Na mindegy erre várok, mert a mai Google-zás eredménye, hogy találtam egy oroszt, aki Android stick-et dugodt a fej seggére. Na ilyenem van otthon, anno tesztelni vásároltam egy régi TVhez....kis frissítés, kell ehhez egy toldó, mert a divájc nem fér be a fej seggébe (vagy a seggfejébe? :D), na mindegy most erre várok. Nagyon kíváncsi vagyok. Linkelek majd videókat a példákról. Ez 550 Ft volt és fél méteres.
- CD-MU200 Mirror link adapter...persze. :D 3200 HUF ezt eltettem, hogy meglegyen, de szerintem nem lesz rá szükség.

Ami tuti, hogy kell
- ISO + CanBus interface 16 pénz. Enélkül nem kapcsol be a 159ben és tudnám használni a kormányon lévő gombokat is
- Fantom táp az antennához. Úgy láttam ez 1-2 ezerből megvan.

ja még a konzol nézegetem, mert a sarkak lehet nem férnek be a szép gyári fej helyére...tiszta vicc az egész.

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2016-02-15

Ismét beleszaladt 12e km az autóba, így ideje volt egy olajcserének.

Selénia 5W40 WR diesel
UFI gázolajszűrő
Man olajszűrő
Champion levegőszűrő

Plusz kapott még Bosch albaktörlő lapátokat.

Óraállás: 160200 km

Már réges-régen vártam arra, hogy BP-n töltsek egy hétvégét, de sosem volt kellő motivációm arra, hogy csak úgy leguruljak. Eljött ennek is az ideje, sikerült megismernem egy tündér cartársnőt. :) A kocsit úgy raktam össze, hogy kibírja az utat, jól is viselkedett, bár Szerencs és Miskolc között valami érdekesen kopogó hangot adott ki, aztán a pályán Miskolc után 50 km-vel egy pár másodpercig szintén fura hangok jöttek a féltengelyből. Végül mégiscsak sikerült épségben megérkezni a fővárosba. Egy kis kitérőt tettem a találkozó előtt, és a GPS-nek köszönhetően rögtön első este befogtam magam egy kis városnézésbe. Miután sikerült megtalálnom, akit kerestem, már ültünk is be az Alfába és célba vettük az Aréna Pláza földalatti parkolóját, ahol már vártak. Jól esett egyszerre ennyi új arcot, Alfást megismerni. Tetszik az éjszakai Budapest, tetszett a FnF feeling. Szöszitől kapott a hintó egy "Valentin-napi" ajándékot, rózsaszín Ooops! matrica formájában. Erre azért volt szükség, hogy mindenki jól lássa a darabokra zúzott lökhárítómat. Igen, a színt azt én választottam ki, tényleg feltűnő feliratot szerettem volna :). Szépen telt a péntek éjszaka, tetszik a pesti Alfás közösség. Szombat délelőtt vitték a fenekem jobbra-balra, volt kis városnézés nappal, majd lassacskán készültünk a délutáni Alfa Night Valentine"s day találkozóra. Elméletileg 15:00-kor kellett volna találkoznunk a konvojozókkal, de mivel a jóra várni kell, nekünk sikerült bő fél órát késni. Megvolt az első nagy konvojozásom, BP-Székesfehérvár távon. Jó érzés volt, hogy ennyi Alfával több km-n keresztül élvezem az utazást. Mire megérkeztünk a találkozóra, már rengeteg Alfa parkolt a Praktiker parkolójában. A nem túl kellemes időjárás ellenére szerintem nagyon szép létszámmal jelentünk meg a talin. Tetszettek a programok, jó volt a társaság. Örültem az ismerős arcoknak, nagyon jó volt újakat megismerni. Semmi negatív élmény nem volt a találkozón. Sokan kérdeztek a félkész kocsiról is, ennek is örültem, legalább nem vész kárba a sok munka vele. A hazaút érdekesen telt. Elindultunk konvojban, majd Székesfehérvár közepén sikerült egy szerencsétlenkedő Peugeot mögé beragadnom. Olyan ügyesen hagytam el a konvojt, hogy legközelebb ismét BP-n találkoztunk az Aréna parkolójában. Az utazásom és újabb városnézésem (hála a GPS-nek) inkább most nem részletezném. Szombaton az Aréna-buli egy picit rövidebbre sikeredett, fárasztó nap volt utánunk. Az éjszakai belvárosi élet számomra lenyűgöző. Nem vagyok ekkora tömeghez szokva éjjel fél 12 környékén. Miután bedobtunk egy "laza" éjfél előtti vacsit, elsétáltunk a Margit-hídhoz, pár fotót szerettem volna lőni, ám úgy gondolták az égiek, hogy hagyjak inkább békét az egésznek (elaludtak a híd fényei). Vasárnapra már túl sok Alfázás nem jutott. Lényegében ez a nap a pihenésről szólt :) Na azért nem egészen :). Várt rám a hazaút, ám még be kellett ugranom az V. kerületbe, amit a GPS megint olyan ügyesen elintézett, hogy 1 órát kocsikáztam mire célba értem. Hazafelé szakadó esőben, kegyetlen körülmények között utaztunk. Találkoztunk karambollal az M3-ason, folyamatos átfolyások, majd a hab a tortán az volt, amikor 10 km-vel az M30-as letérő előtt letereltek minket a pályáról és folytathattuk utunkat a régi 3-as főúton Miskolcig. Szerencsére vasárnap éjjel elég gyér a forgalom. Nagyon nagyon élveztem a hétvégét, rengeteg kellemes élményben volt részem, várom már, hogy újra ott legyek... ha a Szöszit sikerül rászednem talán elvisz még az Arénába, hogy még több új arccal találkozzak ;). Most ismét egy kis szervizidőszak jön, elkezdte a nyűgjeit, a sok víz nem tett jót ennek az olasz gépezetnek. Szerencsére csak apróságok, de ezen a héten másra kell ráfeküdnöm.