Blog
H1 izzók osram night breaker unlimited cserélve (képen jobb oldalon az Osram).
Műszerfal világítás fele ki volt égve, most egy karácsonyfa ha minden ég.
km: 265680


Meglett a 156 ezer Km is.
Nagyon nagy a szerelem még most is.Néha elgondolkodok hogy talán kéne valami más/másik....
De aztán meglátom,beleülök és hagyom a francba az egészet...
Nem kell más....Ő kell....


Q4 képeket keresgéltem mikor a Google kidobott egy 2.5Td szinre passz Bianco Argento 205/a t rákantintottam Szigethalmi bontóba van. Mainap meglátogattam, elhoztam a komplett hátsó ajtót (az enyém horpadt volt +lakhibás) fűtés ellenálást, koplett záhidat (fényszorvokkal index pajzsal) és a mh tetőn lévő zajszigetelőt. Hazafele beugrottam a bárdiba selenia 20k ért. Homasitába megvettem a szokásos becenévnek való pilot számokat és betüket.
esetleg ha olvasa valaki a blogot még maradt a kocsin 2 épp jobbos kilincs






Eredetvizsga ✔
Voltam a teherautó poroltóit hitelesíteni es megakadt a szemem egy remek kis készüléken. Ráadásul 89B-s. Így mivel fő a biztonság es a megelőzés beszerelésre került. Pont jó mivel sötétbe a lámpa a kioldó patentokat világítja meg.





A liesing cég engedélyezte a Novitec elemek felszerelését, de ha kell akkor írassam be a forgalmiba. Gondoltam utána járok a dolgoknak. Három helyen három ellentétes információt kaptam. Aztán személyesen bementem a Fejér megyei NKH-hoz. Elmondtam mi a gondom, meg hogy ellentétes információkat kapok sajnos. Mivel ők az illetékesek meg az országba a leg szigorúbbak így kérném a véleményüket.
Az ki van zárva hogy ellentétes információkat kapjak, felszerelni nem lehet csak ha igy hozom be kintről és honosítják. Ezt mondták. Ez ugye negatív diszkrimináció!
De hogy teljes legyen a nyugalmam menjünk be a főnökéhez, Ő úgyis beszél németül, a Novitec elemekhez meg TÜV papírt kaptam.
Főnök megnézte elolvasta. Nyugodtam rakjam fel semmi féle engedély műszaki vizsga nem kell hozzá. Illetve két kritériumnak kell megfelelni a szárnynak:
1. Nem lehet benne pótféklámpa, mivel abból kettő nem lehet a gyárit kikötni nem lehet.
2. Nem takarhatja a szárny a pótféklámpát.
Ezeknek ahogy nézi megfelel viszont a fólia a hátsó ablakon nem műszakivizsga kompatibilis hiába van e, meg műbizonylat. Ez bukás!
Sajnos igaza van, mert aki feltette, lefóliázta a pótféklámpa elött is! Úgy kellett volna ahogy én csináltattam az első autómnál!!!
Mivel ezek után nem akartam kötekedni így nem kérdeztem meg hogy hogyan is van ez a dolog az ellentétes információkkal.
Meg kiderült, hogy nem világít az egyik izzóm a lámpába. Ez orvosolva lett. Kicseréltem mind a tízet. A fóliát gondoltam hogy szabályos legyen kivágom a lámpa elött, de pont a közepén megy át egy fűtőszál, így annak kapáltak, ha a fóliát leszedem. Így maradtunk annyiban, hogy nem ide jövök műszaki vizsgára! :-)



Egy ideje már búgott a hátulja, inkább a jobb de a bal kerék se volt 100%os. Sikerült új Ruville agyakat beszerezni eléggé jó áron. Tegnap este sikerült is kicserélni, és mint egy csöndes gyilkos, a kipufogó férfiasan morog ha kell, de amúgy egy alvó oroszlán.
A hétvégén az olajcserélt is megkapja, természetesen új szűrővel. Egy apró izzót is kap előre, egy osram night breaker unlimited-et. Sok jót hallottam róla, kíváncsi vagyok tényleg ennyivel jobb-e bármelyik H1-es izzóhoz képest.
km: 265550

Eltelt nagyjából egy hét a vásárlás óta, sajnos most vissza kell mennem dolgozni, úgyhogy az Alfa pihenhet egy kicsit. Az első hét igazából csak az ismerkedéssel telt, próbáltam megszokni az üléspozíciót, a kormányzást, a fékeket, a motort, váltót, futóművet. Vissza kell szokni a 156-hoz na. :) Annyit sikerült leszűrnöm ilyen rövid idő alatt is, hogy nagyon jó. A futómű pont annyira feszes, amennyire kell. Ez a gyári 2 cm ültetés pont elégnek tűnik, nagyon jó a kanyarokban, de még nem kényelmetlen. A direkt kormányzást nagyon élvezem, a váltó pontos - főleg a 145 után. :) A motor valami isteni - az a hang... :) A boxer után ugyanakkor kicsit szokni kell, hogy magasabb fordulaton él igazán, de tetszik, hogy 1500-3000-es fordulat között teljesen hétköznapi módon lehet használni, de ha odalépek neki, akkor másodikban is simán megcsikorgatja a gumikat. Nagyon szépen pörög, sikerült kétszer is véletlenül leszabályozásig kihúzatnom, olyan gyorsan felpörög.
Persze észre vettem néhány hibát is menet közben. Az egyik, amit Putyesz mondott is a bal felső motortartó bak szilentje, amit ki kell cserélni. Cserélni kell még a szelepfedél tömítéseket. Kicsit keménynek érzem a kuplungot, bár még nem olyan rossz, de idővel valószínűleg azt is cserélni kell. Alacsonyabb fordulaton hallok valamilyen búgó hangot, mintha a szervó szivattyúja lenne, majd utána kell járni.
A városban kétszer leállt a motor, miután megálltam egy-egy kereszteződésben, azt nem tudom mitől lehetett, majd figyelem - később nem csinálta.
Esztétikailag azért az én szememben kihívásokkal küzd. Gyakorlatilag minden eleme fújva volt - még a teteje is - a lökhárítók se állnak tökéletesen a helyükön. A küszöbök több helyen ragasztva vannak, a patentek helyett. Mind a négy ajtó karcolja, vagy karcolta a kasznit és ott már rozsdásodik is. Sok rajta az apróbb sérülés is. Belül alapvetően szép, a kormányt kell újra bőrözni, az utasoldali légzsák fedele a szokásos módon eláll. Majd még kell bele egy új szőnyeg garnitúra, a mostani már kicsit kopott. Plusz ráférne egy jó alapos takarítás, itt-ott elég koszos már a kárpit az A és a B oszlopokon.
Szóval azért lesz vele dolog bőven, de mechanikailag egyben van, nem különösebben rohad és ez már jó jel.
Valószínűleg kap majd egy teljes fényezést, az a biztos és akkor ki lehet javítani az egyéb hibákat is a kasznin. Tervben van még négy nyári felni, ehhez kell majd gumi is.
Szóval lesz dolgom bőven, de hát ezért is vettem hobbi autót. :) A lelkesedésem pedig töretlen - van egy V6-os 156-om! :) :) :)
Pirosnál és dugóban eléggé bejött az utastérbe a bűz, a flexicsőnél már rendesen kifújt! Vettem egy újat és belett hegesztve a régi helyére! A benti bűz megszűnt és sokkal halkabb lett az autó!