Blog
Olajcsere, szűrők, hűtővíz, vezérlés szett, lámpák. + Vizsga
Olaj csere, szűrő csere, hűtővíz csere, bal hátsó stab. pálca törött volt, cserélve
Mivel régen olyan szorgalmasan blogoltam (kis túlzás), és a jövőben is szeretnék, ezért nem hagyom annyiban az 56-os történetét. Utóbbi posztomban azt hazudtam, hogy rájöttünk a titok nyitjára, hogyan vegyük át a hatalmat a kerékdőlés szög felett. Nem jöttünk rá, mert nem lehet, és nem is kell. Úgyis divat a negative camber. Történt ugyanis, hogy műszakin volt a kicsike, és kivettük a TA-kat. Lezajlott a vizsga, vissza a TA...kivéve azokat a kis csillogó tányérkákat a tetejükre. Na azokat kifelejtettük, és a 8-9 centis ültetésből 10-11 lett. Volt nagy öröm a háznál, az új tipegőkkel pazar lett az összkép. Tesztvezetés, hogy nem e hagytunk ki valamit.. erre valaki kopog.....2015 márciustól 2015 októberig ott kopogtatott a magába nyílt vagy (nemtom) csukódott lengőkar. A két része tapsolt egymással minden egyes kátyúnál, aszfaltcicinél amit a magyar utakon összeszedtem. Ezt jegyezze fel mind ültetni vágyó kertész. Alfa 156, 10 centis ültetés, tapsoló lengőkarok, + állítóanya-horzsolás. Ja igen, annyi köze van ennek a camberhez, hogy a plusz ültetésnek hála méginkább bedőltek a kerekek, 3° körüli értéket mértünk. Aki ezen feltételek mellett kíván ültetni annak sok sikert kívánok.
A felni méret is állandó kérdés, mekkora fér el, mekkora szép. http://www.willtheyfit.com/ Nemtom, találd ki. Nálam a 205/40 elöl hátul kellemesen körülöleli a primadonna stílusban épült atomreplika BBS LeMans felniket, melyek paraméterei elöl 18"x8" et38, hátul 18"x9" et42. 5x120ra van kilyukasztva, ami nem egy olaszos méret, ezért egy 16mm-es módosító segíti fel az üvegcipőt a hercegnőre.
Fényszórókról is kaptam kérdést. Festék. Tudom, hogy léteznek szakemberek ebben a témában, de én összekentem festékkel a foncsort és úgy tűnik így is jó lett.
Gta lökhárítóról annyit, hogy ez is egy replika természetesen. Az 56 és az 56gta méretei nem egyeznek, ezért eredeti gta lököst csak faragni lehet rá. (Sohanemtennékilyet.) Lengyelhonban árulnak "gtázd körbe az autód"(sw-re is) szettet, Cada, Zender szetteket. Igen, pénzt is kérnek érte. Nekem csak a front bumper van meg a gta szettből. Elsőre egy üvegszálkupac, meg egy felszisszenés, hogy mi ez a bojler.. de fényezés után örömkönnyeket csal a szemedbe. Megjegyzés: jtd tulajoknak útban lesz egy két alkatrész, átrendezést igényelhet az intercooler nevű egység. Megjegyzés: A lökhárítóhoz RÁCS NEM JÁR.
A címet hogy utolsó blog ebben a témában rögtön cáfolja a blog első mondat, hogy a jövőben is blogolok. LOL. A téma más lesz, a hülyeség ugyan az. Megpróbálok segítőkész lenni és szakmaibb. Biztos, hogy nem új keletű információkkal szolgálok majd, lesz mindig valaki aki már tudta, tapasztalta.
1.kép: lengőkar horzsolás. 2.kép: állítóanyakopás





Vége...végetért egy korszak az életemben...fáj...mint minden ami már nem jön vissza...
Isten veled alfácska....vigyázz magadra...

Némi kín és keserv után a rizsszem izzó ki lett cserélve.
Azoknak akiknek szintén kiégett:
Első lépésként a váltószoknyát és keretet kell kiszedni.
Második lépésként kézzel ( kis kezűek előnyben ) vagy csőrös fogóval kihúzni az izzófoglalatot. A mellékelt képen látszik a piros műanyag csövébe van bedugva.
Elvileg ez egy egyszerű művelet, de néha nagy erő kell hozzá, mert az érintkező fülek is kitámasztanak.
Ha sikerült az izzó kicserél, foglalat visszahelyez. ( Ugyelve az érintkező fülekre hogy majd érintkezzenek is. )
Amennyiben ez nem sikerült a FL utániakban az szőnyeget lebontva le lehet csavarozno a váltó körüli keretet mint azt Vasutas blogjában is lehet olvasni.
Ha minden kötél szakad szét lehet szedni az egészet:
Felül a fekete karikát óvatosan le kell pattintani körben . Ezt majd pár csepp pillanatragasztóval vissza kell majd ragasztani.
A fém betétet csatlakozóstól ki lehet tolni a piros műanyagból, alulról nyomva felülről finoman feszegetve.Utána már ki könnyen ki jön a foglalat. a piros műanyagot már nem fontos kiszedni.
Utána mehet vissza az egész, majd látja az ember hogy nem ért annyit az egyész mert elég szarul világít.
Művelet közben és végeztével nyugodtan lehet az olasz mérnökök felmenőit keresetlen szavakkal szidni.


Észrevettem a hátsó tároló rekeszeken hogy kézzel megkocogtatva kicsit mozog. Így egyik felére egy kis szivacs darabot hozzá szigetelő szalagoztam ideiglenesen. Most már nem kotyog.


Motortér szigetelő gumi jobb oldala mindig előre bukott. Szemmel láthatóan nincs semmi baja a guminak, de valamiért mindig előre bukik. Tettem alá erős kétoldalas ragasztót majd visszanyomtam a helyére. Remélem bírni fogja.




Jobb elején halottam valami viszonylag hangos zörgést. Lökhárító leszerelésekor vettem észre a légszűrő alján a két pöcköt ami zörgött. Nem tudom mi a funkciója. Talán a légszűrőben fog valamit. Kipattintottam és betekertem kis ragasztó szalaggal. Utána visszanyomtam és nem zörgött.
Update: Kivettem a pöcköket mert elvileg a vizet vezeti ki...




Már régóta kopott a gombom, és nem bírtam tovább. Kicseréltem. Érdi bontóban vettem 5000.-ft.-ért. (Utolsó képet valamiért elfordul feltöltéskor)



