Blog

>> SzervizTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2016-01-28

Sajnos már majdnem 1 éve húzódik a probléma, de mivel havi 200 km körül megy átlagba az autó, így odázódott a megoldás.

Tünet: elsősorban hideg, fagyos időben indexeléskor általában 5-10 mp-ig semmi nem történt, olykor sűrű villogás (de kiégett izzóm nincs), valamikor pedig tünetmentesség, és hibátlan működés.

Multiméterrel történ mérések után kiderült, hogy a vezeték/ csatlakozó volt elkoszolódva a bajuszkapcsolónál, kormánykerék, burkolatok le, csatlakozók szét és egy alapos tisztítás után már tökéletesen működik.

 

Tegnap lecseréltem a vezérműszíjat és tartozékait (feszítő, vezető, vízpumpa) és kicseréltem a vezérlésmódosítót is.
Betettem új levegőszűrőt, lecseréltem az olajat és szűrőjét.
Kicseréltem a hosszbordás szíjat és tartozékait (feszítő, vezető)
Az érdekesség a dologban az a vezérműszíj , mert teljesen olyan volt mint az új , meg a tartozékai is , a szíj tapintásra is újszerű volt viszont feliratot nem találtam rajta , se méret se gyártó és a hosszbordással is ez volt a helyzet csak a méret volt ráírva.
Ma kicseréltem mindkét felső lengőkart és a stab pálcákat , valamint az első fékbetéteket. Már sok alkatrész meg volt , most csak a módosítóért kellet fizetnem.
Holnap folyt köv...
Az alkatrészekért köszönet Natural Invest Kft.

 

Vasárnap szétborítottam a féltengelyt, és mivel nem a gyári csillag megy a felújítottba, elkezdtem agyalni hogyan lehetne megoldani okosan. Az autónak műszakira kell mennie, tehát sok időm keresgélni nem volt a megfelelő csillag után. Kollégámat megkértem, hogy esztergáljon nekem egy közdarabot fémből, hogy legalább kicsit tudjam használni. Mivel már 40 éve a szakmában van, kikértem a véleményét, majd hagytam magam rábeszélni más anyagra, ő a szilont (poliuretán rudat) ajánlotta. El is készült, csinált pár darabot tartalékba. Ebből az agyagból csinálták 15-20 éve buszba kardánkeresztekbe betétet, remélem csak bír valamit. Összeszereltem a féltengely, semmi szabadja nincs most már a pohárnak és a csillagnak. Kíváncsi vagyok mennyit bír ki vergődés nélkül.

 
>> EgyébAndyka // Alfa 146 1.6 boxer // 2016-01-27

Kedves Közeli Ismerőseim!

Az ilyen üzeneteknél dől vissza mindig a mérleg nyelve a nem adom el felé. :D

"Szia Andrea. Szeretnék gratulálni a szépséges gépedhez
Az én kis 146 boxerem most készül festésre, és nagyon nagy dilemmában vagyok a színével kapcsolatban. A Tiéd egyszerűen egy kategóriát képvisel nálam , ez a tipikus "aztak.va de szép" a színkódját megmondanád nekem? Ilyenre szeretném lefesteni az én 20 éves "kiscsajomat". További balesetmentes kilométereket kívánok neked, és vigyázz nagyon erre a gyöngyszemre."

Az autó marad! :D

 

A váltóműtét után szükséges volt egy futóműbeállítás.
Kissé félreállt a kormányom is.
Kissé odébb kellett lökdösni a bölcsőt is, meg a totál csálén állt a futómű is.
Most minden oké...
...ja nem, a bal féltengelyszimmeringet cserélni kell, mert szivárog a váltóolaj. Úgy látszik nem tett neki jót a váltószereléskori szétszedés.

 

Csak elismeréssel tudok Ferkéről nyilatkozni. Volt egy kis diag és némi szerelés. Feltárt hibákat amiket orvosolni kell de nem vészes. Minden mozdulatán látszott, hogy ,megvan kellő típus ismeret.

 
>> EgyébAKI // Alfa 156 SW // 2016-01-27

2015.12.27 vettem meg Ráckevén. Nem keveset autóztam érte. Végül megállapodtunk . Hazafelé kezdett sötétedni , egyszer csak azon kaptam magam hogy párásodik egy picit a szélvédő. Na de nem látom a tekerőt amivel állítani lehet a fújókát . Kiégett az izzója. Na szuper akkor lehet szétszedni a müszerfalat -gondoltam- de mi van ha ennek is elég egy kis kopogtatás mint a 164 kijelzőjének. S láss csodát világít. De ezek után se sikerült a fujókát a megfelelő helyre irányítani . Úgy fest alami lamella beszorul vagy mi...Majd tavasszal...A nyomatékával nem bírtam betelni . Húz ,mint egy veszett állat. Az ablakemelő kapcsolók közül 3 db cserés volt. A jobb hátsó ablak még nem megy. Meg se nyekken a motor. Tavasszal nekiesek annak is.
A biztosítás horror 47+adó 62355Ft

Kapott 4 gyári lemezfelnire szerelt téli gumit
Kezdődő rozsdafoltokat lekezeltem rozsda átalakítóval mindenhol . Aztán alvázvédőztem. Behúztam egy vastag tápot az erősítőnek.
Egyenlőre ennyi.

 
>> EgyébAKI // Alfa 164 Super TwinSpark 2.0 // 2016-01-27

A kezdet kezdetén ! Először megteremtette a levegőt a földet a fákat :D aztán a 164-est :D
De komolyan... A pécsi vásárban találtam rá, (akkor még volt nagy vásár Pécsett ... ) amikor kivittem a családi Kadett-ot eladni. Beparkoltam egy helyre. Akkor még fel se tünt hogy ott áll szemben. Elkezdtem nézni. Kb 3 mp múlva máris megfertőzött. Néztem az árát. Kb 12 éve ha jól emlékszem 1.5 millát adtunk érte. Mondta a srác ,hogy jó lesz neki az opel igy külsőre szép. Menjünk hozzám írjuk meg a papírokat. OK. Irány Szellem város. Már mindent kitöltöttünk csak az aláírás meg egy próba út hiányzott a srác részéről, mert még nem próbálta ki. Beül. Két másodper mulva kiszáll. Azt mondja : Dehát ez autómata váltós ?! -Mondom az... Nem kérdezted. - Húúú hát akkor így nem lesz biznisz! Na mondom ájj! De lesz! Van nekem egy nagyapám. Neki pont autómata váltós kell. De ő is eladná amije van. Az egy 323-as hófehér tipptopp mazda volt. Na akkor le nagyfaterhoz. Autót megnéz. Tetszik neki. Elvitte.
MIÉNK lett az a csodaszép karcmentes , minden porcikájában jól működő 164 TS Super.
Annyira erős,csendes,elegáns ,hogy azt napokig tudnám dicsérni.Akkor meg pláne.

Sok év telt el hibamentesen. Kb 6 amig elő nem jöttek kisebb-nagyobb problémák.
Semmi komoly nem volt. Előső hiba az alapjárat ingadozása volt . Ami később rajtprogramszerűvé változott. Az úgy nézett ki hogy hideg meleg motornál tökmindegy , felpörgött álló helyzetben 2500-3000 fordulatig. :D Szerintem sokan azt hitték hogy agybajom van hogy rallymódban állok a pirosnál a zöldre várva :D
Sok helyre elvittük . Akkor még nem tudtuk hogy létezik egyfajta autós diszkrimináció amit az alfások rendre megkapnak ha nem olasz értő / kedvelő/ támogató szervízbe látogat el az ember. Aztán kiderült miután máshol kicseréltettek légtömegmérőt 3x, lamda szondát 2x, meg még kitudja mit mire elvittük Lánycsókra (akkor még ott dolgozott egy jó szerelő aki értett hozzá) ott kiderült hogy egy hőfigyelő gomba valahol ... s kész mint a doxa. Volt annó annó nyáron valami túlmelegedés de semmi komoly. Vizpumpa csere. Aztán a klíma kijelző szegmensei kezdtek elhalni szépen lassan. Azért maradt ugy a 75%-a de hogy mennyi az idő :D nem biztos hogy kiderül .Mindegy a fejen úgyis ott az idő...A gyári teleszkópokat kb 3-éve cseréltük benne elöl ,hátul egy donorból ,köszi Reaper69. Az elsők kicsit engedték már a z olajat ,újra csere. Ezúttal új monroe telók elöl. De valami betonkemény !!! Nem örülünk neki mert ilyen feszes ültetett futómüvekben szoktam érezni. Nem értjük pedig ezt hozta a gép a tipushoz. A régi se volt gyenge . De ez halálkomolyan mondom BETON!!!

 

Szűrők ,szíjak, folyadékok,fékbetétek,felső lengőkarok,stabpálcák. Az autó igazából nem igényelne semmit, de én nem bízok csak magamban. Ezért kap új vezérlést és társait, hosszbordást és társait, olajcserét,hűtőfolyadék cserét, váltóolaj cserét, és a fékbetétek már kopottak ,valamint téli nyüszögésbe kezdtek a felső lengőkarok pedig nem is lógnak egyáltalán kivételükhöz elengedhetetlen a stabok cseréje is. Egy adag cuccot már be is szereztem, holnap neki is esem...
Az alkatrészekért köszönet Natural Invest Kft.
Km: 155.153

 
>> SzervizPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2016-01-26

11ezer km-t mentem az előző olajcsere óta, szóval elkövetkezett a következő csere.
A termosztátom elszállt úgy november körül, baromi nehezen kúszott fel a vízhőfok főleg így télen és sosem érte el a 90°-ot, 80-85°-nál mindig megállt.
Már el is felejtettem milyen gyorsan bemelegszik a motor, amikor működik a termosztát, kb 5 perc alatt 90°-on áll a mutató. :)