Blog
A TD minden nap megy, ő a "reggeli" autó. Bármekkora mínusz volt éjszaka, mennie kell, ovi, bölcsi, munkahely. Az izzítógyertyáit kimértem, de lehet ki kéne venni őket, bizony nagyon sokat teker nagyon mire beindul a motor és a két izzítástól se sokkal jobb.
Mivel fázós vagyok, ilyen hidegben én nem állok neki szerelgetni, találtam jobb megoldást. Reggel fél órával indulás előtt bekapcsolom a DIY hengerfej fűtést.
Paradicsom palánták megfagyása ellen készítettem a kis infra fűtőcsövet, de ugye a palánta télen irreleváns :-) Szóval hogy ne heverjen kihasználatlanul, -4 fok alatti reggeleken megy a szerkezet 30 percre a szívócsőre.
Hetente egyszer a TD is kap egy Ctek-es akksi feltöltést is. Így tökéletesen indul az ismeretlen márkájú és korú akksival (nálunk 4 éve van). A KSB (hidegüzemi előtöltés állító) továbbra sem működik, pedig biztos könnyítene a helyzeten. Kézi dúsító sincs. Mégis szépen beindul, 1 perc alatt teljesen stabilizálódik az alapjárat (a mai -14-ben is) és mehet a menet. Ennyi kis plusz művelet még belefér reggel.


Mai napom beépítettem a még decemberben megvásárolt kézifék köteleket. Nem egy leányálom a csere ,nagy segítségemre volt Pityukoma kézifékes blogja.Ezúton is nagy köszönet neki!
Az biztos sokkal egyszerübb lett volna,ha kiszedem az első üléseket,és a hátsó szőnyeget,de nem tettem.A könyöklőt rögzitő oldalsó csavarokat kiszedni nem volt egyszerű ,kevés a hely az ülésektől.De végülis megoldottam.A hátsó ülés feltépése,nekem sem ment puszta kézzel,egy laposvassal viszont már ment könnyen. A kárpit szerelő szerszámkészlet is baromi hasznos volt a bontási müveleteknél.Az ötödik képen látszódik ,hogy a gumiharangok mentek tönkre,ott tudott befolyni a víz,és be is fagyott szépen.
Az új gyári kötelet a Fiat Kelet-Pestben vettem a hátsó ülőlapot rögzitő patentekkel egyetemben.
Bowden 38000 ft a patent 2100 ft volt.
Km állás: 196600






Nem merült le teljesen az előző akksi de érezhető volt, hogy nehezebben indítja az autót főleg ha már állt pár napot a hidegben. Megelőzvén a bajt vettem egy Exxide akksit bele. A változás azonnal érezhető volt hideg indításnál.
Amúgy az autóval semmi gond nincs, falja a km-eket. Remélem így is marad :)
Ma másodjára is nekiálltam a szivargyújtót kiszerelni, mert nagyon idegesített, hogy a hamutálban és a szivargyújtó körül nem világít pirosan. A 147-es topicban, már kitaglaltuk hogy mily nehéz kiszedni.
Na most találtam egy egyszerű megoldást, bár ezután rájöttem, hogy ha a kardán box két oldalán lévő szőnyeggel borított takaróelemet lepattintjuk, akkor hozzáférünk a középkonzol csavarjaihoz oldalról.
Én az ezüst színű műanyagot (amibe bepattan a váltó szoknya) operáltam ki a boxból. Egy vékony perem alatt van. Egy kicsit erősen kellett húzni ki alóla, de kijött.
Ezek után már könnyen hozzáférhető az izzó. Amúgy ha ügyes vagy, ki tudod húzni a helyén is az izzót, de én ezt láttam egyszerűbbnek.
Összefele is simán ment. Kb 10 perc volt így, hogy már tudtam mit hogyan kell pattintani.



Cserélve lett a hátsó fékbetét (Delphi) és tárcsa (Ferodo) mivel a kézifék beragadt --> megégette a betétet. Hangos sivítással jelezte a problémát. A kézifék bowden elrohadt --> új került bele.
Előre gondolva a nyárra, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen kapkodni, keresgélni...ma meg is vettem a nyári garnitúrát.
A nyertes adatai:
Gyártó: Continental
Típus: ContiSportContact 3
Méret: 245/45 R18
Profil: 6.5 mm
A 8 darab gyertya igencsak rossz állapotban volt. Csere, valamint kiégett mindkét helyzetjelző.
A gyertyák és az izzók cseréje munkadíjjal együtt 25.600 forint volt.
Kilométeróra állás: 121.889
Kiégett a bal tompított vilagításom. Ha már csere akkor mind a kettő. Így kapott Osram Cool Blue Intense izzókat. Teljesen xenon fénye van és sokkal jobb és világosabb sötétbe. Sajnos a képek nem adják igazán vissza. Viszont most a távolságit szintén cserélni kell mert annak kimondottan sárga a fénye.




Bad Mergentheimben a TÜV telepen ma Giulietta is megkapta a Németországban hasznos emissziós matricát.
5 perc és 5 Euro kellett hozzá.

Hát elhúzódott a fényezés kijavítása, mivel egyszerűen nem tudtam lerakni az autót 4-5 napra, hogy tisztességesen megcsinálják.
Már amikor vettem elég csúful repedt volt a lökhárító + a bal első sárvédő egy korábbi összegányolt javítás eredményeként rozsdásodott a lökhárító találkozásánál. A hátulján a bal lámpa alatt is volt egy húzás, a küszöbök pedig a szokásos gumis emelés hatására ledobták magukról a fényt alul, így felületi rozsda kezdett előjönni.
Mivel amúgy is csúnya volt + nem akartam a télbe menni ezekkel a harci hegekkel, így letettem a kocsit pár napra egy utazás alkalmával és mindent megcsináltattam egyszerre.
Most már csak 2-3 kisebb horpadás vár javításra, az is meglesz ahogy a pénz és idő engedi.
2
495