Blog
Most Töltöttük be 1 éves évfordulónkat :)
Ömlengeni tudnék róla csak annyi jelzőt nem szeretnék leírni... Imádom és kész.
Minden nap megyek vele, nagyon ritka ha nem, reggel keltem este altatom.
57.000 Km el hoztam el gondos bár nem Alfás előző tulajától, jelenleg 86.000 Km van benne és nem külföldre járok vele hanem csak itthon helyben max 400-500 Km-et, igen sokat használom városban és kint is.... Agilis,bárhol nagyon jól autózható, autópályán természetesen nem olyan csendes mint akár az előző Lancia Lybra-ám(kis autó keret nélküli ablakkal.)
Fogyasztása Lábfüggő is,de természetesen van egy alap ami alá nem lehet, a legjobb amit eddig produkált az 5.5 volt... De hajtom szóval nem nézegetem a fogyasztást - nem azért vettem Turbós benzines autót. ( "azért nem veszek el egy csúnya nőt mert jól főz" )
Előtte TD autóim voltak, természetesen csak olasz.... nagyon jó kis kocsik voltak, szerettem őket, viszont miután átültem egy benzinesbe főleg h turbós "kövezzetek meg" de nem vágyok Dieselre.
folyt....
Ma este végre kicseréltem az olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollen szűrőt. Castrol Edge 0w40 olaj került bele Erhard ajánlására. Vettem egy méter 8-as átlátszó műanyag csövet amit a szűrőház alján lévő kis olajkivezető csonkra dugtam. Így a szűrő fedél meglazítása (kb10mm-re) után a szűrőben lévő olajat szépen kivezeti és nem a féltengely/lengőkar szilent/bölcső kombót áztatja meg a fáradt olaj. A légszűrő ház mellé beesve találtam egy tompított izzó rögzítő kampót. (ami jól jöhet még a későbbiekben) A haspáncél 18db rögzítő csavarjából 5db hiányzott, azokat is pótoltam. Még jó hogy az exhez vettem többet így volt mihez nyúlni. Az összes csavarját bekentem rézpasztával hogy a későbbiekben is úgy jöjjenek ki mint most.









A sok-sok Alfa fanatikussal egyetemben mi is elgurultunk Esztergomba.
Hazafelé átléptük a 60.000 km-t.












Megjött a Brodit Giulietta specifikus tartó.
Eredetileg az előlapjára akartam rácsavarozni a navit, de a próba során kiderült, hogy nem lesz jó a szög. Kell az eredeti irányállító mechanizmus is. A szárát elegánsan elfűrészeltem, majd a tartó csavarral hozzácsavaroztam a Brodithoz.
A bepattintás a tartóhoz adott papír alapján gyerekjáték.
A szellőzőrács mentén bárhová tevető, és középre raktam.
Szerintem megérte az árát.












Hamarosan cseréljük az alábbi alkatrészeket:
1. Jobb hátsó lengőkar csapágy. Előzőleg SKF lett beépítve, az 120e km-t bírt ki. - Ezt kicseréltük, nagyon szét vol szegény (lásd kép). Még egy Debrecen-Bécs-Debrecen távot kibírt fél lábon..
2. Bal első külső féltengely csukló. 110e km-rel ezelőtt belső csuklók kopása miatt komplett cseréltem a féltengelyeket mindkét oldalt. Ennyit bírt a jobbos külső csukló. Ezt keveslem, bár a chiptuning biztosan nem hosszabbít az életén.
- Ez fura. Van hogy kopog, van hogy nem. Akkor sem, ha dulván kanyarodok. Egyelőre ment a polcra az alkatrész.
3. Hátsó motortartó. Ezt hobbi szerűen csereberélgetem. Elöl a bontott m-jet tartók váltak be, lényegeset halkult a z autó. Próbáltam hátsóból is gyári bontottat szerezni, de nem nagyon sikerült. Úgyhogy vettem szalonból.
- eljátszottunk vele, a gyárival sajna rosszabb lett. Most a 3-ból a legjobb van benne, véglegesen



0
581