Blog
Legelőször is szolnék pár dolgot a zenéhez fűződő viszonyomrol.Nem vagyok egy vájt fülű zenebolond.nem szeretem ha az utcán utánam néznek a zene miatt.Sose venném ki a gyári fejet.Van jobb,nagyobb tudással,de nekem nem ér annyit hogy megbontsam vele a középkonzol egységét.Igazábol zenét is csak nagyritkán hallgatok a kocsiban,akkor is csak szolídan.Viszont nagyon zavar ha kevés a mély.Kutakodtam a lehetőségek után.Igazábol arra jutottam,hogy a leg tutibb megoldás egy láda lenne a csomiba.Na az viszont nagyon kell nekem,minden egyes literével együtt.Így jutottam el az ülés alá szerelhető aktív ládákhoz.Ujabb piackutatás történt,és tök véletlen rábukkantam egy használt egyedre igen baráti áron.Egyeztetés és délután már mentem is érte.Hát meghallgattam és meggyőzött.Ezt nekem találták ki.Szombaton kezdődött a beszerelés kálváriája.Fő szempont volt,hogy minél kevesebbet kelljen bontani az autón.Kiderült,ez a láda nem fér el sehol az utastérben.Az ülés alá nem megy be,a kalaptartón meg nincs egy egyenes darab ahova lecsavarozhatnám.Nincs más megy a csomiba.De ott hova tegyem?Használok alkalom szerűen csomagtér tálcát,tehát föl kell furnom valahova.Így kötött ki az ülés támla mögötti lemezen.Kicsit ekkor már kezdtem aggódni,hogy nem e kevés lesz a hangja így.Jött a kábelezés.Jelet a hátsó hangszórókrol gondoltam levenni,mivel a gyári fejen nincs rca kimenetLebontottam a b oszlopot,és kikutattam a hangszóróhoz menő két vezetéket.Megblankoltam őket,és hát mit ne mondjak lukra szaladtam.A rákötött próba hangszóró meg sem nyikkant.gondolkoztam keressek tovább a kötegben,vagy célozzam meg a fejet.Utóbbi melett döntöttem,mivel ettöl már csak egy küszöb takaró választott el.Csináltam egy kulturált köteget.4 szál a jelnek,plusz a táp.Szépen betettem a gyári köteg mellé.A bizti táblánál kivettem belőle a tápot.Ezt majd átlököm az akkuhoz gondoltam,essünk túl a nehezén.A maradék 4 szálat megint összekötegeltem.Bónuszként kapott egy szivacsos bandázst is.Útálom mikor egy ilyen utólagos kábel önálló koncertet ad hozzáérve a műanyagokhoz.Be is értem így a fejhez.A gyári kábeleket nem vágtam el csak felblankoltam,egymástol eltolva.Rátekertem az én vezetékem,leforrasztottam majd szigeteltem.Utána vissza bandázsoltam.Ha már ki volt véve a fej,gyorsan betettem az előző posztban említett iso csatit is.Ez kész is.A fejet is sikerült visszataposni a helyére.Vissza a táphoz.Hol a gumi dugó,ami átvezet a tűzfalon.Hát jól eldugták.Ablaktörlő le,a szélvédő alatti műanyag is,valamint a műszerfal oldala is.Még jó,hogy nem nagyon akartam szétkapni a vasat.Na mindegy.Ezt az akadályt is sikerült leküzdeni pár horzsolással,és némi anyázással.És jött a kardinális probléma.Nincs biztosíték foglalatom,és vasárnap dél van.Nálunk ez azt jelenti,hogy megállt a föld,az idő mint olyan nem is létezik a város csak élettelen tárgyak halmaza.Na gyorsan két csuszósaru,páka ismét felmelegít,no meg némi zsugorcső.Az erősítőn 10 amperes van,ide az akku mellé tettem egy 15 amperest.Na akkor próba.Hangerő mindenütt leteker és indul a rendszer.Eddig minden oké.A srác akitöl vettem,mondta hogy ne hajtsam túl.A hangerőt csak addig tekerjem fel az erősítőn,hogy a státusz led ne nagyon villogjon bele a pirosba.A fejet a Petőfin feltekerte 40-ig.Ennyit tudnak az ajtó hangszóróim,ezt már kitapasztaltam.Utána rettentő csunya hangja lesz.Megcéloztam a csomit egy kis csvarhúzóval,és szép lassan elkezdtem adni a kakaót.Hát nem nagyon akartam hinni a szememnek.Kb 1/3-ad hangerőn szó szerint szét rázza a kocsit.Nekem nagyon bejött ez a dolog.Végre van mélyem kis hangerőn is.Nem hallani,hogy lenne láda hátul.Csak van mély.Gyors összeszerelés jött.Volt még egy kis idő sötétedésig,így befért még egy alapos utastér porszívózás.Bónuszként betettem az új szőnyegeket,amik már egy hete várnak erre.Ha jobb idő lesz valamit kezdek még az ajtókban lévő hangszóró rácsokkal.Az egyik fő zajforrás ez.A másik az ajtóhangszórók befogatása.A hátsóban 160 mm-es pajó van,2 csavarral befogatva.Hát ennél fogva tuti nem lehetne letépni az ajtót.Ezt is orvosolni fogom.Újabb projekt kipipálva.A hifi elérte az én elvárásaimat.Újabb Happy :)
Mivel hamarabb kiszemeltem a sárkányt, így előre dolgoztam kicsit. dec 29-30-31én reggel 9-től este 10ig vizsgáltam át és cseréltem le benne ezt azt, később felsorolom. szétszedtem és kitakarítottam jó alaposan hogy mindenhol megállja a helyét és azt hiszem sikerült is. A cserélt dolgok a következők voltak a három napban:
- motor-, váltó-, szervo-, fékolaj.
- izzítás új volt
- olaj, levegő, gázolaj, pollenszűrő
- gewinde beállítva
- fékeket még járatni kell ugyan is 3 hónapig állt a telepen, de egyre harapósabb.
- lmm, mapszenzor egr takarítva illetve egr lefalazva
- műszerfalizzók cserélve, klímapanel hőfok érzékelő takarítva
- motor öblítés, üzemanyag adalék ( Xado 5w40 olaj, illetve Xado féle üzemanyag tisztító. ajánlom mindenkinek a saját verzióját, tapasztalatból mondom nagyon jó
- ablaktörlő lapátok cserélve
- kuplunk, kettőstömegű hibátlan
- turbo úgyszint hibátlan..
218.000km-el vágtunk neki a jövőnek



Eljött a pillanat mikor meg kellett váljak az alfámtól. Hálás volt, nem hagyott cserben, sok emlékem fűződik hozzá és nem kevés munka órám van benne. Helyette egy 1.9 jtdm kombi lett. egy úl élet kezdődik.
Téli gumi + felni beszerezve Csabi cartárstól.
Aksi csere. A régi feladta...
Elég kopott volt a hátásó emblémám, úgyhogy rendeltem egyet a mostanában népszerű ragasztható jelvényből, és kicseréltem.
Ha valaki nekiállna én így csináltam:
- egy éles szikével végigvágtam az emblémát
- csavarhúzóval széthajtottam
- harapofogóval óvatosan lehúztam
Ha így csinálod, akkor fent fog maradni a régi embléma műanyag alja, amire tökéletesen illeszkedik az új ragasztható embléma. Az alján vagy egy pöcök, ami segít a pozicionálásban.


Amikor megvettem az autót már akkor nagyon idegesített hogy ragadnak a kosztól és a máló gyári bevonattól a belső elemek.
Próbáltam sokmindennel letakarítani, (Féktisztító, WD40, alkoholos kendő) de nem igazán hozta a várt eredményt.
Ma lementem a már említett elektromos ablak hibát orvosolni, megtanítani, félsiker. Bal oldalt működik rendesen le és fel is, jobb oldalt lefelé mostmár tudja az automata módot, felfelé viszont még mindig csak akkor jön az ablak, ha a kapcsolót tartom az állásában. Nem örülök. Nem tudom mi lenne a megoldás?!
Ha már szétszedtem a kapcsoló házat akkor mondom meg is takarítom.
Teljesen véletlenül akadtam rá az OFF szúnyogriasztóra. Nem hiszitek el, de ez a medoldás. Szépen leoldotta a ragacsot, teljesen lehozta a mocskot. Képeken van előtte-utána.





Sajnos ahogy megjött a hideg (5 fok alatt), egyre nehezebben indult be a kocsi. Volt, hogy már 7-et tekert az önindító. Nem bírtam tovább és Zéhez elvittem az autót.
Zsolti (Zé egyik munkatársa) kezelésbe vette az autót. Kimérte az injektorokat, a gyertyákat, a motor hengerenkénti veszteségét hidegen és az aksit. Kiderült, hogy a kocsi rendben van, de az aksi "kuka". Nála már alig pörgette az önindítót.
Szerencsére egy aksicserével megúsztam a dolgot és megerősítést kaptam, hogy a motor sokáig el fog menni.
Aksi: Exide Excell EB740 74Ah 680 A: 25.000 Ft
Mérések: 10.000 Ft
A mérés eredménye:
1. henger: 20%
2. henger: 26%
3. henger: 21%
4. henger: 21%
Egy erős közepes állapot.
Szerkesztve: Mégsem oldotta meg az új aksi a nehezen indulást. Javítás folyamatban...