Blog
Ciao!
Na kicseréltem a termosztátot, (EPS-Facet) erről jobbakat hallottam, mint a BEHR-ről.
Nem volt nagy bontás, csak a légszűrőházról kellett lehúzni a műanyag szívócsövet és félre tolva már látható és szerelhető lett a termosztát ház. A bilincsekkel (gyáriak) küzdöttem egy kicsit. Két 8-as (13-as dugó kulccsal simán szerelhető) csavar fogta fel a házat, egy alul és egy felül. Most már raktam normális AWAB bilincseket a gyári egyszerhasználatos sz@rok helyére. (Nesze neked gyári költséghatékonyság) Azért az olaszok nem hazudtolják meg magukat szerelhetőség szempontjából. -- Habár így volt ez 20 évvel ezelőtt is. Mindig jobban örültem ha javításra egy német autót hoztak, mint sem egy olaszt. --
De kellemes csalódás volt az alfa szerelhetösége idáig.
Könnyen lelégtelenedett, habár nem is töketlenkedtem vele, ahogy meg van írva, de nem szívatott le. Másnap reggel hidegen még egy fél liter fagyállót kért, hát pótoltam. Mostmár beállt a szint és nagyon gyorsan felmelegszik, illetve nem ingadozik a hőfok és már nem 56 celsius fokos hűtővízzel kell szaladgálni, ami remélem a fogyasztásomat is jobb mederbe terelgeti...
Másik a hátsó csomi ajtó teleszkópok cseréje volt, sajna Stabilus-t (gyári) nem kaptam, Meyle lett. Szerintem 5 évet simán kibír majd. A gyáriak ugye 10 év alatt fáradtak el.
Ja és nem spriccelt a hátsó szélvédő mosó fúvókája. Szivattyú motor berregett, tehát nem elektromos gond volt. Nem befagyott volt, hanem eldugult.
Megnyomattam sűrített levegővel visszafelé a rendszert erre lelökte a csövet az ajtóban. Nem gond, ez volt a cél, hogy végre eltűnjön a dugulás. Leszedtem a hátsó kárpitot, csavaros és patentos is egyben, bele kell kapaszkodni hogy letépd. Azt hittem el fog törni, de nem. Ismét pozitív csalódás, jól összerakott autót idéz ez a precizitás.Ismét megnyomtam az ablaktörlő bajuszkapcsolóját és lám, folyik a víz,
visszadugtam a kis műanyag csatlakozót az ablaktörlő motor mögött és bíztam magambam, optimistán összeraktam, vissza a műanyag kárpit, ajtó lecsuk és töröl illetve a fúvókák tökéletesen locsolták a permetet.
Folyt.köv.
Elérkezett ismét az idő. A km óra állás161006km. 1 kis szerelői ellenőrzés sosem árt... :D. most csak olajcsere történt. Megkapta a gép a Selenia adagját :).
Le lett ellenőrizve a számítógépe is
Csomagot kaptam végre. Megérkezett az első toldat és a szárny. Egyből ment a festőhöz. Küszöböt Ti-t szeretnék azt azért nem rendeltem. Meg kell hagyni csomagolni azt tudnak az Alfisti- nál.






Megadta magát a régi akksi, amivel anno vettem az autót.
74 amperes BANNERt vettem helyette.
Km: 219.777


Megvolt a második hosszabb túra szintén Békés megyébe az ünnepek alatt. Sajnos a bal hátsó ablak becsípődés gátló hiba visszajött. Csak javítani kell. A gyanú, hogy a hidegindítási problémát a akkumulátor okozza úgy tűnik nem igaz. Multiméterrel mérve indítás közben sem esett vissza nagyon a feszültség. Hazafelé szintén történt regenerálás, de ezt csak a pillanatnyi fogyasztás megugrásából vettem észre. Eddig 2 db regenerálás történt, a regenerálások között a távolság több mint 1000 km. A fogyasztás hosszú távon országúton tempósan haladva 6-6,5 liter/100 km
A kerékcsapágy még mindig morog. A téli gumikkal eddig elégedett vagyok, jelen állás szerint megérték az árukat.
Szeretnék bele tolatóradart és jo lenne ha közelítőleg hasonlítana a gyárira. De meg az is lehet valahogy gyárit kap csak a lökhárítokat nem akarom cserélni. Ez az egy ami vissza tart tőle. Kezdésnek kicsereltem a belső világítás panelt a kapcsoló miatt. Viszont a régebbit kaptam amin van csomagtér nyitó gomb. Így adott az új feladat. Valahogy működésre bírni. Az Alfadepoba vettem ahol nagyon segítőkészek voltak és sok jó tanácsot adtak. Még kéne venni egy szemüvegtartót mert az enyém elhalálozott még Piritu-nál. A 30000 Ft eléggé visszatart. A bontoba olcsó de ilyen színű persze nincsen.


Ma sikeresen beépítettem az új rádiót.csak egy kicsit kellett megbontai a borításokat,hogy a kábeleket jól el tudjam helyezni.egy pár kábelt át kellett kötni mert nem volt azonos a régi rádióval.A Blue & Me dobozkáját is ki kellett dobni mert tovább nem funkcionál se a gyári Navi,se a kormány vezérlő gombok de a Bose erősitője sem csatlakoztatható mert az is valahogy a gyári cuccal volt összhangban.De az új rádió mindent tud ugyhogy nem vesztettem semmit.



Ismét eltelt 10.000 km. Ami azt jelenti hogy ismét olajcsere. Természetesen most is Selénia olajat kapott és MANN FILTER olajszűrőt.
Rá álltam az aknára és miután levettem az alsó motorvédő burkolatot, megláttam hogy egy két olajcsepp van a váltó és a motor között, valószínűleg főtengely szimering lesz ...ezt is orvosoljuk majd. Ezen kívül minden zökkenőmentes volt. :)
Ja és kapott egy jó alapos mosást is , alul felül lemostam róla a sós hólét,és a koszt. Most csilli villi.
Olaj : Selénia 20K -10.672 Ft
Olajszűrő : MANN FILTER - 2053 Ft
Levegő szűrő : MÜLLER FILTER - 2432 Ft
Egy kis matek :
- 9 hónap és 14 napja van nálam az autó,
- 14.219 km-ert tettünk meg ezalatt az idő alatt
Km: 247.739








Első lengéscsillapitó cseréje Trw márkábol ,
És meglett az ujabb müszaki vizsga 2évre.