Blog
Néhány hónap kihagyással folytatom a blogot ahol abbamaradt. Bár lassan már az első 20ezer km-nak is hívhatnám.. :D BUÉK!
A generátor csere természetesen az osztrák munkadíjak miatt történt Magyarországon, hiszen az alkatrészek kis szórással ugyanannyiba kerültek volna ennél a műveletnél. Ha már szervízben volt az autó, akkor már ránéztünk a futóműre is és két lengőkar csere után megújítottuk a műszakiját is, amin csont nélkül ment át természetesen. Nem sokkal később Havassynál a fékpadon 400Nm-t mértünk: volt erő az autóban.
Néhány hónappal később Áprilisban (2014) aztán bejött az első igazán nagy szerviz – minden dízeles álma – a kettőstömegű cseréje.. hirtelen jött, rettenetes hangja volt, s bár ekkor nagyon keveset mentem amúgy is vele, nem volt mese: ki kellett cserélni. Hátsó főtengely szimmeringet is kapott meg 5 új Beru izzítógyertyát.
Na és ha már Április akkor egy szett Dunlop SportMaxx RT vel is megajándékoztam magam, meg az autót.. Nem véletlenül mondta a gumis, hogy: „az Alfások azok szeretik az autóikat..”. Pop-Gom-ról vettem, csak ajánlani tudom őket, precíz szállítás verhetetlen árak és friss néhány hetes gumi. Végre érezhettem milyen, amikor nem téli gumin fut az autó.
Az amúgy gyönyörű Momo "Tan" bőrbelső is feladta a leckét, hiszen már régóta szerettem volna kitisztítani és csak a jóidőre vártam, de sok utánaolvasásba került amivel elejétt vettem a gyakori bőrápolási hibáknak - lévén nekem nem volt korábban ilyen tapasztalatom. Sikerült megfizethető árú szilikonmentes tisztítót és ápoló balzsamot beszereznem, amivel 7(!) óra munka után gyönyörűek voltak az ülések.
Pedig nagy szerencsémre az előttem lévő tulajdonosok is vigyáztak rá és még szilikont sem véltem felfedezni a bőrben, ami amúgy ritka, mert a tiszítók többségében van és a bőrösök szerint ha egyszer ott van nem jön ki.. és persze árt.
Ajánlom az AutoGlym Leather Cleaner+Balsam duót, mert kb 7-8 ezer forintért szép munkát végez olyan bőrön amit még nem kell felújítani és korábban nem kapott szilikont.
Szenvedtem egy pár hete már a laposszíjjal mert nyihogott.. amit ki nem állhatok. De júliusban (2014) sikerült a rugós feszítőgörgőt kicserélni valamint egy második lépésben a lapos szíjat is, ami végül megoldotta a problémát.
Már ekkor szerettem volna egy feszesebb lengéscsillapító szettet, részben az eredetiek „lanyhulása” miatt is, másrészt a gyárinál is jobb vezethetőség érdekében. Így hosszas tanakodás után egy szett gyári került el Katona Úrhoz és csapatához, akik már évtizedek óta léteznek, mint hivatalos Bilstein szerviz és kiterjedt verseny-klientúrát szolgálnak ki lengéscsillapítókkal itthon és külföldön egyaránt. Amikor elmondtam az elképzeléseimet, milyenre hangolják, nem volt sok kérdésük, kapásból tudták mi kell és 1-2 héttel később már kész is volt az áru, ami aztán csak később került beszerelésre.. de erről majd a következő fejezetben..
Az olajcsere alkalmával feltünt, hogy megrepedeztek a felfogató gumik, ezért inkább kicseréltem őket. Ezen felül, az igencsak csíkozó ablaktörlőlapátok is átadták a helyüket egy pár Bosch-nak.
Ezzel 2015 befejezve.


Megfutottuk idén, ahogy az sejthető volt. Kicsit árnyalta az "ünneplést" az önindító hibája, de ez van.
Ez vélhetően a valós futása az autónak. A szervizkönyve részben vezetve volt, az alapján és a nálunk eltöltött több mint 5 év alapján kijön a matek.

Mivel az autóval bajlódnom kellett az önindító miatt, ezért az épp aktuális kötelező 10k szerviz is el lett végezve.
Olaj, pollen és levegőszűrő, 10w-60 olaj lett cserélve.

Egy ideje nem kapcsolt az első világítás, most a szabadság alatt volt időm vele bíbelődni és kimértem hol a hiba. A csatlakozóba még megvolt ugyanis a 12V, az izzó foglalatnál már nem. Az izzóhoz vezető vezetősáv egy helyen nem érintkezett az alatta tovább futó vezetősávval. Ezt kellett megforrasztanom. Konstrukciós hiba ugyanis gyárilag egy műanyag fogta össze a két sávot.
Jöhet ide is a canbus LED.


A gyújtáskulcsot elfordítva semmi... az önindítót megkocogtatva ok. Mivel ez az ünnepek előtti napokban volt, semmi esély az önindító felújítására, ezért rendeltem egy utángyártott darabot, majd felszereltem. Hiba elhárítva.

Már 2 éve porosodik a szekrényben a kütyü.Annó még a bravába szántam.Hirtelen felindulásbol rendeltem az e-bayon.Ismerve a kis kínaiakat mindjárt kettőt.Jól tettem.Bár a hirdetésben 12 voltosnak hirdették,valójában ennek speciel 5 voltos táp kell.Ez a próbán derült ki,amikor is megküldtem az 1-es számút eme fesszel,ami halk sistergés kiséretében örök álomba szenderült.nagyítóval megnéztem a panelt,és akkor láttam meg az 5 V feliratot.Hajdanán itt rekedt meg a projekt,és került 2-es a szekrény mélyébe.Az idők során lakótársa is került.Egy szivargyujtós telefon töltő társaságát élvezhette,mely a mostani telómat a kapacitása miatt képtelen volt kiszolgálni.Befejeződött a garázs projekt,gondoltam a szekrényböl is kiválogatom a lomot.Hát így kerültek elő ők ketten.Jött a szikra,mennek az alfába.Nem vagyok nagy zenehallgató.Tulajdonképpen akkor kapcsolók rádiót,ha az unoka külön igényli.Akkor viszont jó lenne a saját zenéimet hallgatni a királyi csatornák helyett.Ígyhát magnó ki,irány a meleg nappali.Első körben felturtam a netet.Csatlakozó kiosztás.Kiderült a fejegységen van kapcsolt 12 volt,ami 400 mA-t bir.Királyság.Meg van oldva a táp is,nem kell külön kapcsolgatni.A kütyü helye is adta magát.Úgy vettem a kocsit,hogy nem volt csikktartó az első hamutálban.Dohányos ember lévén sem éreztem ennek hiányát.A kocsiba csak az elektromost szívtam.Mégis motoszkált bennem,ha egyszer bontóba járok veszek egyet.Csak hogy nem legyen hiányos az autó.Na ez a gond is letudva.Ide megy a kütyü.Próba,Némi faragással belevarázsolható.Remek.Gyors kábelkészítés.3 szál a jelnek,kettő a tápnak és 2 a kapcsolónak.A rádió bus ki és bemenetét össze kell kötni.Csak így érzékeli cd tárnak a kütyüt.Szóval csináltam egy klasz kis köteget.A szivargyujtós töltöt szétkaptam.Panelja szintén a hamutálban kapott helyet,a ledje kivezetve.Tiszta mázli,hogy piros,megy a műszerfal világításhoz.Kis forrasztgatás.A köteg másik végére megfelelő méretű csúszósaruk kerültek,zsugorcsővel szigetelve.Alkalom adtán veszek majd egy kék mini iso csatlakozót.De most nem volt időm erre várni.A szabim letelik,a kocsi meg kibelezve.Kész, összedug,próba.Minden jó a fejegység viszont az istennek nem vált cd tár módba.Ujjabb guglizás.Föleg német és szlovák nyelven.Még jó,hogy isten a 8.napon megteremtette a google fordítót is.Így leküzdvén a nyelvi akadályokat,jött a megvilágosodás.Az idő is fontos tényező a projektben.Bekapcsolás után rögtön(1-2 másodperc)meg kell nyomni a rádió srcgombját.És már át is vált.Előtte azonban legalább 1 adót el kell menteni.Másképp csatornát keres a szemét.Alig egy órám ment rá,mire kitapasztaltam.Most viszont öröm és boldogság.A kütyü király.Tudja a rádió minőségét és hangerejét.Többet nem is vérok tölle.Vehettem volna egy másik fejet is.Bagóért árulnak már mechanika nélkülieket.Hangzásban tudják az én igényeimet,viszont a kinézet.Nekem nem jön be egyik sem,A fej legyen gyári.Ne törjük meg a beltér vizuális összhangját.Ez így pont praktikus nekem.Ha nem kell hamutál becsuk.Ha kell hamutál nyit.Van usb,mikro sd és line bemenet.Kellhet ennél több?Nekem nem.A kütyühöz kapott távirányító már csak hab a tortán.



A külső féltengelyek cserélve mert már kopogtak... Most újra csak a V6 szinfóniát hallom ;-)!
Ez az autó eszméletlen, depiseknek kötelező orvosság ;-)
Egy hónapja vagyok boldog tulaja az első Olasz autómnak, eddig volt Francia, Japán, Német is, de ez teljesen más. Nagyon tetszik a forma, menetteljesítmény és karakterisztikája egyaránt.
Cserélnem kell egy pár dolgot, termosztát, csomiajtó teleszkópokat, komplett vezérlés, (szíjak és görgők) olajak, gyertyák, szűrők, stb.





