Blog

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-12-31

A Facebook-on szerveződött Alfa Romeo találkozó Szilveszter napjára. Elgurultunk Visegrádra, pizzáztunk egyet, beszélgettünk, kicsit fotóztuk, aztán átfagyva hazaautóztunk. Ha nem lett volna ilyen hideg, akkor még jobb lett volna!

Összegezve az évet vegyes érzéseim vannak a kocsival kapcsolatban. Év elején teljesen megbízható volt, tudtam rá számítani. Nem volt kérdéses, hogy ha indulok valahova, akkor hazaérek vagy sem. Szerettem volna mindig egy erősebb 5 hengerest, így kezdetét vette a motor izmosítása. Már a folyamat közben voltak kisebb-nagyobb akadályok, mégis sikerült összerakni, ahogy én szerettem volna. A második fél év csalódás. Folyamatos cserben hagyás, állandó problémák és nehézségek felállítása velem szemben. Nem szeret a kis Alfám? :) talán nem. Jelenleg úgy állunk, hogy Decemberben nem igazán használtam az autót, a féltengelye darabokban, az ABS ügyre meg még mindig nincs magyarázat, hogy miért kezdett hülyülni. Mivel 2015 km-ben szegény (bár lett volna rá szükségem), viszont kiadásban gazdag (ezzel nincs sok problémám, a fele az én hülyeségem) év volt, az elkövetkezendő pár hét és hónap megmutatja, hogy maradok-e a márkánál. Ha nem jönne össze sajnálnám, sok időt és energiát öltem ebbe az autóba. BÚÉK cartársak! :)

 
>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2015-12-31

Eltelt a vásárlás óta 10 ezer ezért megérett a kicsike egy olaj cserére természetesen seleniat kapott légszűrővel olajszűrővel pollenszűrőt most nem cseréltem mert azt nyáron megtettem nincs fél éves.

Következő csere:203500km-nél

>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-12-31

Kipróbáltam a tesóméktól karácsonyra kapott, AutoGlym lakktisztító waxos polírt és a szilikonos vízlehúzót.
Mosás után a szilikonos vízlehúzóval szinte szárazra "töröltem" a kocsit. Víz csak az íves helyeken maradt egy kevés, amit mikroszálas törlővel tűntettem el.

Az AutoGlym lakktisztító waxos polírt egy benedvesített, kb. mosogatószivacs nagyságú szivaccsal vittem fel a kocsira. Egyszerre csak kis területen, kb. 2 tenyérnyi részen dolgoztam. A waxos polír felvitele után a munkaterületet egy tiszta, mikroszálas törlővel töröltem át. Miután az egész kocsival végeztem, újra áttóröltem a mikroszálas törlővel. A végeredmény nagyon szép lett, a képek önmagukért beszélnek.

 

Meglátogattam a Spidert a téli szállásán, hogy még a hideg beállta előtt kihelyezzem a szokásos egérfogókat.
Jó volt látni...
Az új szállás is tető alatt van már. Jövőre már itt alhat.

 

Valamelyik topikban téma volt, hogy hol készülnek az Alfa felnik. Kimentem, megnéztem. Török.

>> EseményLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-12-30

Kedves gumisok géppel húzták meg a kerékőrt. De annyira ráhúzták hogy a sima csavarokat is csak csővel lehetett lelazítani. A jobb első lejött utána elnyírodott. Rendeltem kódszám alapján pótfejet. Két hét míg megjött és csak a bal elsőt tudták vele leszedni. Mivel német minőség és forgófejes, egyik leszedő célszerszámmal se jött le. Annyira edzett a gyűrűje hogy elnyírta a összes célszerszámot.
Ez tényleg lophatatlan!!!
Hátsókat a hátsó agyak lebontásával tudták leszedni valahogy, de sokat szoptak vele.
Fúrtak faragtak valahogy keservesen lejött...

 
>> EseményLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-12-30

Sikerült idén megint fennakadnom (kép 1-3.) . Megint meghegesztettem (kép 4-6).
Kis javító festéket kentem rá, hogy ne látszódjon annyira. Tavaly ugyanitt javítottam.
Évi egy alkalom úgy néz ki kötelező..

 
>> EgyébLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-12-30

Tépőzárral rögzítettem, mert mindig eldőlt. A bal hátsó kárpitott félig kibontottam. Utána tapéta vágó késsel csináltam két bemetszést. Átfűztem a tépőzárat és kész.