Blog
Aksi csere. A régi feladta...
Elég kopott volt a hátásó emblémám, úgyhogy rendeltem egyet a mostanában népszerű ragasztható jelvényből, és kicseréltem.
Ha valaki nekiállna én így csináltam:
- egy éles szikével végigvágtam az emblémát
- csavarhúzóval széthajtottam
- harapofogóval óvatosan lehúztam
Ha így csinálod, akkor fent fog maradni a régi embléma műanyag alja, amire tökéletesen illeszkedik az új ragasztható embléma. Az alján vagy egy pöcök, ami segít a pozicionálásban.


Amikor megvettem az autót már akkor nagyon idegesített hogy ragadnak a kosztól és a máló gyári bevonattól a belső elemek.
Próbáltam sokmindennel letakarítani, (Féktisztító, WD40, alkoholos kendő) de nem igazán hozta a várt eredményt.
Ma lementem a már említett elektromos ablak hibát orvosolni, megtanítani, félsiker. Bal oldalt működik rendesen le és fel is, jobb oldalt lefelé mostmár tudja az automata módot, felfelé viszont még mindig csak akkor jön az ablak, ha a kapcsolót tartom az állásában. Nem örülök. Nem tudom mi lenne a megoldás?!
Ha már szétszedtem a kapcsoló házat akkor mondom meg is takarítom.
Teljesen véletlenül akadtam rá az OFF szúnyogriasztóra. Nem hiszitek el, de ez a medoldás. Szépen leoldotta a ragacsot, teljesen lehozta a mocskot. Képeken van előtte-utána.





Sajnos ahogy megjött a hideg (5 fok alatt), egyre nehezebben indult be a kocsi. Volt, hogy már 7-et tekert az önindító. Nem bírtam tovább és Zéhez elvittem az autót.
Zsolti (Zé egyik munkatársa) kezelésbe vette az autót. Kimérte az injektorokat, a gyertyákat, a motor hengerenkénti veszteségét hidegen és az aksit. Kiderült, hogy a kocsi rendben van, de az aksi "kuka". Nála már alig pörgette az önindítót.
Szerencsére egy aksicserével megúsztam a dolgot és megerősítést kaptam, hogy a motor sokáig el fog menni.
Aksi: Exide Excell EB740 74Ah 680 A: 25.000 Ft
Mérések: 10.000 Ft
A mérés eredménye:
1. henger: 20%
2. henger: 26%
3. henger: 21%
4. henger: 21%
Egy erős közepes állapot.
Szerkesztve: Mégsem oldotta meg az új aksi a nehezen indulást. Javítás folyamatban...
Majd elfelejtettem, a kereskedő természetesen kicserélte az akksit amikor megvettem és vártuk a papírokat, meg rendszámot, meg honosítást (ez kb. 2 hét volt).
Azt mondta gyengélkedett az akksi, persze amikor először megnéztem 2 hete nem volt indítva és simán elindult a régivel is. Mindegy végülis, így is úgy is csere lett volna, mert már megvolt az előző autóban is, kicsit drága akksi ahhoz, hogy csak úgy odaadtam volna vele.
Alig vártam, hogy hazaérjek és kicseréljem.
A új akksi típusa Optima 12V 50Ah 815A indítóárammal. Évtizedek óta bevált nekem ez a spirálcellás akksi. Csak ajánlani tudom, bár az ára nem olcsó.

Hetek (na jó, hónapok) óta csereérettek voltak az ablaktörlőim, de mindig csak akkor jutott eszembe, amikor autóban ültem. Tegnap végre egy Tescóban is. Ugyanolyan Valeókat lőttem, mint ezelőtt. Ha megint kihúznak egy évet, egy rossz szavam se lesz rájuk.
Kilométeróra állása: 145 823
Ciao!
Na kicseréltem a termosztátot, (EPS-Facet) erről jobbakat hallottam, mint a BEHR-ről.
Nem volt nagy bontás, csak a légszűrőházról kellett lehúzni a műanyag szívócsövet és félre tolva már látható és szerelhető lett a termosztát ház. A bilincsekkel (gyáriak) küzdöttem egy kicsit. Két 8-as (13-as dugó kulccsal simán szerelhető) csavar fogta fel a házat, egy alul és egy felül. Most már raktam normális AWAB bilincseket a gyári egyszerhasználatos sz@rok helyére. (Nesze neked gyári költséghatékonyság) Azért az olaszok nem hazudtolják meg magukat szerelhetőség szempontjából. -- Habár így volt ez 20 évvel ezelőtt is. Mindig jobban örültem ha javításra egy német autót hoztak, mint sem egy olaszt. --
De kellemes csalódás volt az alfa szerelhetösége idáig.
Könnyen lelégtelenedett, habár nem is töketlenkedtem vele, ahogy meg van írva, de nem szívatott le. Másnap reggel hidegen még egy fél liter fagyállót kért, hát pótoltam. Mostmár beállt a szint és nagyon gyorsan felmelegszik, illetve nem ingadozik a hőfok és már nem 56 celsius fokos hűtővízzel kell szaladgálni, ami remélem a fogyasztásomat is jobb mederbe terelgeti...
Másik a hátsó csomi ajtó teleszkópok cseréje volt, sajna Stabilus-t (gyári) nem kaptam, Meyle lett. Szerintem 5 évet simán kibír majd. A gyáriak ugye 10 év alatt fáradtak el.
Ja és nem spriccelt a hátsó szélvédő mosó fúvókája. Szivattyú motor berregett, tehát nem elektromos gond volt. Nem befagyott volt, hanem eldugult.
Megnyomattam sűrített levegővel visszafelé a rendszert erre lelökte a csövet az ajtóban. Nem gond, ez volt a cél, hogy végre eltűnjön a dugulás. Leszedtem a hátsó kárpitot, csavaros és patentos is egyben, bele kell kapaszkodni hogy letépd. Azt hittem el fog törni, de nem. Ismét pozitív csalódás, jól összerakott autót idéz ez a precizitás.Ismét megnyomtam az ablaktörlő bajuszkapcsolóját és lám, folyik a víz,
visszadugtam a kis műanyag csatlakozót az ablaktörlő motor mögött és bíztam magambam, optimistán összeraktam, vissza a műanyag kárpit, ajtó lecsuk és töröl illetve a fúvókák tökéletesen locsolták a permetet.
Folyt.köv.
Elérkezett ismét az idő. A km óra állás161006km. 1 kis szerelői ellenőrzés sosem árt... :D. most csak olajcsere történt. Megkapta a gép a Selenia adagját :).
Le lett ellenőrizve a számítógépe is