Blog
Mivel indítàs utàn is villogott a visszajelző làmpa, és kiírta hogy hibàs valamelyik gyertya fórumtàrs ajànlàsàra felettem a kapcsolatot Erhard-al, akinek ezúton is köszönöm a gyors segítséget. Rendelés màsnapjàn màr itt toporgott egy futàr a lépcsőn Bosch izzítógyertyàkkal!
Eddig rendben is volt minden, felhívtam egy közelben lévő szerelőt december 17-én délelőtt hogy ezeket kellene cserélni. Erre ő azt mondta idén màr nem fér bele, 18-àn dolgoznak utoljára. Következő időpont január 4.
Bele is nyugodtam, erre 18-àn délelőtt hív a szerelő ha ràérek du. hàromra vigyem a kocsit. (biztos nem tudott nyugodtan aludni) :)
Úgyhogy egy óra alatt ki is cserélték a sràcok a gyertyàkat.
Km: 161.914
Mindig is tetszettek az Alfàk... Nagyon! Először 156-os SW-t szerettem volna venni még 2008 környékén, de aztàn nem jött össze, teljesen màs autó került képbe.
Aztán idén november közepén véletlenül elém került egy 159-es hírdetése.
Mondtam is az asszonynak, kocsi csere lesz... :D
Az enyémet meghírdettem kedden, vasárnap lefoglalóztàk! (Ez gyorsan ment )Közben én is megtalàltam a szàmomra megfelelőt.
November 28-àn került hozzám ez szàmomra(a többi màrka közül) leggyönyörűbb kombi 159 SW!
Kilóméteróra àllàs vétel napján : 161.128 km
Gyanakszom, hogy több van benne mivel 2013 - ban került az orszàgba törötten. A jobb eleje törve volt.
Az előző tulaj szimpatikus volt, Olasz autó màniàs. :)
160.000 km körül cseréltek komplett vezérlést szűrők, olaj,stb.
Kaptam hozzà gyàri első tàrcsafék + fékbetét szettet is.Tavasszal cserések lesznek, de legalább az alkatrész màr megvan. :)
Szóval eddig minden pozitív!


A régi Alfás kötödésem ismert, a 2002-ben 155, majd 2003 156, amit egészen 2005ig hajtottam. Útána 156SW jts következett volna, de nem találtam szépet, így jöttek az OFFos autók, nem rosszak, sőt igen kiválóak következtek. De eljön a pillanat, amikor az ember úgy érzi, ezek már nem azt a fajta élvezetet adják (sok bennük az elektronika). Na és persze a szobor hatás, a 155 formája amitől nem tudtam szabadulni! Így az időről időre visszatérő hahu-zást tett követte. Egy olyat szerettem volna, amihez hasonló nekem is volt. Így lett ismét egy bordó 155.
Mire fogom használni? Mivel az OFFos autók megmaradtak, 3. autó lett az Alfa. Olyan amit az ember akkor vesz elő, amikor önmaga kedvéért autózik! Lehet ez egy jó szerpentinezős kirándulás a többi cartárssal, vagy egy fékgyilkoló pályanap a Hungroringen. Esetleg csak örülni neki, hogy van!
A következő posztban leírom a műszaki tartalmat, mi volt, mit javítottunk, és mit "tuningoltunk" rajta.

Olaj, szűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő csere.
Km267243
Csöpögött a kormány szervó olaj, mint kiderült a kormánymű és a tartály közötti cső lent kihorzsolódott és kilyukadt. Ezt cseréltük. Nem nagy szám.
Na végre van időm megnyitni a V6-os blogját is. Szóval, Pécsről hoztam fel a szépséget, 2 ulaja volt előttem, mindegyik tulaj 3. illetve 4. autónak használta, ez meg is látszik a belső és külső kopásokon (ami nincs). Az autóban 190,000 km van, ami semmi, nagyon szépen fut, nincs menetzaj, a váltó szépen vált, a motor kiváló. Hatalmas élmény vezetni.
Karácsony előtt egy nappal, az autó meglepett egy búgó majd füstölő generátorral. Sikerült két ünnep között orvosolni a problémát. Régi generátor meg fel lesz újítva.
Csöriéknél lett cserélve a gumiharang a kormányösszekötőn. Csöri apja megállapította, hogy a gumiharang ki lett égetve. Ekkor össze is állt nekem a kép, a karosszériás kiégette a hegesztővel. Erről persze engem elfelejtett tájékoztatni. Még szerencse, hogy észre lett véve a sérülés, így még nem ment tönkre a kormányösszekötőn a gömbcsukló. A gumiharang tele volt vízzel. Leellenőrizték a féket és mehettünk is a műszaki vizsgára.
Vettem még 2 liter Selénia Racinget utántöltésre.
Km: 156 068
Egy ideje már kopogott a bal eleje. Sejtettem, hogy az alsó lengőkar lesz az, ami be is bizonyosodott Csöriéknél szeptemberben az olajcserekor.
Ofinál még nyáron Alfacityben megrendeltem 2 db gyári alsó lengőkart, de csak most tudta őket szállítani. Ez van, a gyárira várni kellett. A szilentek mindkét oldalon rosszak voltak már, bal oldalon a gömbfej is. Cserekor feltűnt, hogy bal oldalon a kormányösszekötőn sérült a gumiharang.