Blog
Hozzánk picit előbb jött a jèzuska, ès hozott magával egy átbőrőzött kormányt is :) így már azèrt sokkal szebbek vagyunk :)

Sikerült szereznem egy gyári felni garnitúrát. Nem a legszebbek, de jól sikerült hozzájutnom.Már be is jelentettem egy fényezésre :)
Gumik kukásak rajta, tavasszal veszek újakat.

Ma végre komolyabban is bele vetettem magam a projektbe. Elkezdtem szétszedni a gépet. Mivel a xenonok mechanikája nem jó valamiért, így hét kikaptam őket. Szétszedem őket és meglátjuk, mi a gond. Legrosszabb esetben két új kerül vissza a helyükre. Volt kis fennakadás a balossal. Egy rögzítő csavar beszakadt, ezt is orvosoljuk majd :)
A váltókulisszával is volt kis gond. Az 5-öst kicsit nehezen találta meg az ember. De kapott újat, így már az is rendben van. Alakul lassan a projekt :)


Volt egy kis időm, így gondoltam ismerkedek kicsit az autóval a Blue & Me egységgel, és a Media Player-el. Meg volt pár apróság amit megcsináltam.
Mivel nem szeretek semmi idegen feliratot, így eltűntek a Riegler matricák az autóról. Ki lett cserélve a rendszámkeret, meg az első irányjelzők alól szintén el lett távolítva.
A bal lábnál a taposónál rozsdásak voltak a csavarok, nem illik egy ilyen autóhoz. Sajnos saválló nem volt azt rendelni kellett, de addig ez is megteszi.
A kormány alatt a térdlégzsáknál elhagyta magát a bőr tépőzár. Lett rá véve öntapadó, és ki lett cserélve.
A jobb lábamnál a szövet borítás nagyon elállt, ami nem volt szép. Sajnos nem tudtam hova ragasztani, így vágtam egy kb. 5X17 cm-s saválló lemezt, azt felcsavaroztam a borítás mögé az ott lévő csavarokkal, formára hajlítottam, így kaptam egy nagy sík felületet. Igy már volt hova ragasztani kétoldali Patex ragasztószalaggal.
Az ülések hátulján lévő bőrzsebek egy kicsit ki vannak tágulva, ami annyira nem tetszik.
Szerencsére egy ismerősöm fillérekből megoldja. Ki kell venni az ülés hátulját, ami külön kivehető így nem kell az ülés borítását megbontani csak azt a zsebes részt. Kivág belőle egy kicsit és újra megvarja.
A csomagtartóba szintén beraktam a dolgaimat a pótkerék mellé, és mivel a 0.1 bar nyomást kicsit keveselltem benne, fel lett fújva 4.0 bar-ra. Így már használható ha kellene.
Ki lett cserélve az Alfa driver matrica is.
Holnap megyek bontóba pár apróság félre van rakva de babonából nem mertem elhozni csak ha itt van az autó. :-)









Az első fékbetétek elkoptak!
Japanparts betéteket vettem ,eddig jónak tűnik :)
Km óra állás 99.000
Akkumulátor csere
Kilométer állás: 181.255
VARTA Black Dynamic 12V 70Ah
Sok nézelődés és válogatás után sikerült 4 db 16"-os gyári Alfa Romeo Giulietta alufelnit szereznem téli keréknek Balázs156SW kollégától jó áron. Nézegettem sok helyen felniket alu- és lemezfelnit is. Lemezfelnit nem találtam használtat az új árát meg sokalltam. Az alufelniknél pedig kevés és drága a gyári. Néztem az univerzális felniket, viszont azok paramétereiből nem tudtam megállapítani, hogy jók-e az autóra. Hiányosságként fedeztem fel, hogy kezelési utasításban a feltehető felnik ET számát nem adják meg. SZerencsére sikerült gyári felnit szerezni. Erre kerültek fel a gyári (215/55 R16) méretű téli abroncsok. Elég olcsón vettem 2013-as 7mm profilmélységű sajnos nem túl márkás abroncsokat. Majd meglátjuk hogy muzsikálnak. Hidegen kicsit hangosnak tűnnek, melegen már nem annyira. Kíváncsi vagyok milyenek. Ha nem válnak be majd cserélem őket. A kerékszerelésnél mondta a szakember, hogy a gyári Alfa felnik kínai gyártásúak. További érdekesség, hogy az egyik felninél a csavarfuratok 0,2 mm-rel kisebbek voltak, mint a kerékcsavar. A gumis szaki gömbreszelővel megreszelte őket, a kúpok jól illeszkednek. A nyári kerekeket tárolásra veszprémbe vittem, az egyik nyári kerék a pótkerekem, mivel az autóhoz nem volt pótkerekem, csak a defekt javító készlet nikecell formája volt bent az autóban. Szerintem azonban biztosabb a pótkerék.
Veszprémben az egyik lámpánál állva jutott eszembe, hogy a kijelzőn nem világít a bal hátsó ablak becsípődésgátló hibajelzése. Leellenőriztem, az ablak hibátlanul működik. Az Alfa meggyógyult :D
Költségek:
Alufelni: 70000 Ft
Gumiabroncsok: 42000 Ft
Szerelés: 5000 Ft
Ma végre kicseréltem az izzót. Az autósboltban vettem néhány darabot. Az átgondolt tervezésnek hála le kell venni a rendszámtábla tartó keretet, hogy a lámpatestet ki lehessen venni. Hogy minél kevesebbszer kelljen leszedni, kicseréltem a még világító izzót is, nehogy rövid időn belül megint barkácsolhassak. Majd nézek valami ledes izzót Kínából.
Lia utolsó hétvégéje nálam. Hétfőn elköszönünk, hogy mással járja tovább az utakat.
Sok helyre mentünk, sokat láttunk, de változnak az igények.
Köszönöm az élményeket, vicces, érzelemdús, tanulságos bő hat év áll mögöttünk.
6 év, kb 100000 km
Utolsó km állás: 219301 km