Blog

>> EgyébLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-12-30

Tépőzárral rögzítettem, mert mindig eldőlt. A bal hátsó kárpitott félig kibontottam. Utána tapéta vágó késsel csináltam két bemetszést. Átfűztem a tépőzárat és kész.

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-12-30

Bekerül két 80mm-es karika is. Ez a belső világítással van összekötve. A tető lámpából lehozott kábelre kötöttem, amihez a lábtér világítás is van kötve. Ha megnyomom a távirányiton az ajtónyitást bekapcsol. Ha bezárom elhalványodva elalszik. Ez a projektor köré került. Ragasztással rögzítve.

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-12-30

Nem volt egyszerű de elkészült. Ha valaki rászánja magát legyen sok türelme. Megrendeltem Kínából a karikákat ami 3-4 hét volt. Méretek 85-90-95 mm átmérőjű (3.kép). A középső karikát (90mm) máshonnan rendeltem, sajnos picit sárgás , de nem szembetűnő. Erről hiányzott a műanyag gyűrű, így rendelnem kellett Kínából. Megint 3 hét. Itthon sehol nem volt külön. Rendeletem butil gumit is az újratömítéshez még a első kanyarban (9.kép). Szereztem két sérült lámpát kölcsön, amit összetákoltam hogy ideiglenesen betegyem. Miután megvolt kicseréltem a lámpákat a kölcsönlámpára.
Búra leszedés:Leszedés segédlet
Eddig mindig körbe melegítéssel szedtem le a burát a lámpákról. Gondoltam kipróbálom a sütős módszert a gumi ragasztás puhításához. Nem jött be. Elolvadt a lámpa alja, így szereznem kellett egy másikat. Ebbe szilikonnal volt ragasztva nem butil gumival mint a régebbi típusokon. 8 perc-180 fok elintézte. Kisebb hőmérsékleten kellett volna, de most már mindegy.
Utána körbemelegítéssel és feszegetéssel szedtem le a burát. Lejött de egyik búra széle megrepedt a feszítéskor. Na gondoltam ez megint nem akarja. Szerencsére szélén volt így nem látszik felszerelve. Pákával összeolvasztottam (6.kép).
Szerelés:Gyürük rögzítése
Miután szétszedtem alapos takarítás következett. A ragasztás maradványait lekapartam a buráról és a lámpa keretéről. Utána kitakarítottam a projektort mert láthatóan poros volt kívülről belülről. A burán kivéve látszott igazán hogy meg van mattulva egy kicsit. A takart részeken sokkal szebb volt a plexi. A bal oldali helyére az egyik kölcsön lámpa került. Két felső füle le volt törve azt átraktam az olvadt lámpámról. Mindegy, lecsukott tetőnél nem látszik, majd kicserélem a házat ha lesz másik. Viszont ez szétszedésnél nem volt bematulva és a belseje sem volt poros.
Láthatóan jobban világított sötétben. Ezután levágtam 5mm-t a középső lámpa foncsorából, mert amit rendeltem karika rá az vastagabb volt mint a másik kettő (7.kép). A két szélső becuppant a helyére. Hozzácsavaroztam a foncsor belsejét a plexihez, ami rögzítette a gyürüket. Ez után az elektronikákat kellett bepasszirozni a lámpa belsejébe négy darabot. Előtte leteszteltem hogy mennyire melegszik. Szerencsére nem melegedtek így a lámpa belsejébe kerültek. Kettő lámpa sarkába került. Meleg ragasztó pisztollyal rögzítettem hogy ne zörögjön. Egy a reflektor mögé gyorskötözővel. Egy a plexi tetejébe gyorskötözővel (kép.4.)
Összerakás:Készre szerlve
Ezután belenyomtam a butilgumit a perembe körbe a lámpán. Ősszedugtam a kábeleket és még egyszer teszteltem hogy minden működik-e. Majd hegesztő géppel felmelegítettem a butilgumit a lámpa peremben és összenyomtam erősen. A négy sarkán négy fül bepattant a helyére. Végül visszakerült a külsejére a 3 króm takaró és a fekete keret.

Cob Led került bele, összehasonlítás CCFL-Cob Led-Smd Led
Cob Led vs. CCFL
Cob Led 159
Vezérlő elektronikával

Élőben sokkal jobban néz ki minta a képeken...
Bmw-sek nagy szemekkel néznek, meg mindenki más is...

 
>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2015-12-23

Eljött a hideg, előjött az akksi gyengesége, így új akkumulátor került bele. A választott típus: Bosch S5 12V 74 AH (750A) Jobb+.

>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2015-12-29

Nekiálltunk ketten két ünnep között a május óta gyűjtögetett alkatrészeket végre beszerelni. Az eddigieken felül jött még egy kuplungszett is, mert ami az autóban volt, nem futott volna el sokat. Baromira nem akartam cserélni ($), de a kuplungszerkezet és a kinyomócsapágy kritikán aluli volt. Ezek szerint legutóbb csak a tárcsa lett cserélve. 8 óra a gyári normaideje a lendkerék cserének, ez bőven több volt. És még így sem lettünk készen (vezérléscsere és fékfolyadékcsere hátravan).
A következők lettek cserélve új alkatrészekre:
-Valeo lendkerék
-Valeo kuplungszett
-Corteco főtengelyszimmering
-4db TRW lengőkar
-1db belső féltengelycsukló gumiharang (így már mind a négy cserélve van)
-Bosal katalizátor
-Reinz leömlő sortömítés
-3db vízfűtő gyertya (egy működött, még a gyári Beru volt benne)
-AVA vízhűtő, 42mm vastag
-2db hátsó hosszlengőkar szilent
-2db első stabilizátor gumi szilent
-Champion légszűrő
-Valeo gázolajszűrő
-klímakompresszor kuplung csapágy (visszakerült rá a hosszú HB-szíj)

Többi:
-Garrett turbo csere
-geoszabályzó szelep
-vízhűtő légterelő műanyag beszerelés

+váltóolaj utántöltés

És mi a tapasztalat? Baromi jól megy az autó a rá való turboval. 1500-tól elkezd bitang módon tolni. De: valami futóműalkatrész kopog bal elől, nem tudok rájönni, hogy mi az. Továbbá folyik az új főtengelyszimmering. YEAH.

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2015-12-29

A helyzetjelző izzói elég halványan világítottak ezért kapott ledeset.
A gyári szőnyegrögzítő a jobb oldalon el volt törve, illetve a feje hiányzott, ezért mindig elrúgták. Rendeltem hozzá másikat, ráadásul ez elfordítható, így véletlenül se tud leugrani róla a szőnyeg.

 

A mai nap megérkezett az első "családi" Alfánk egy Giulietta formájában.

 
>> Tuning és extragpek // Alfa 159 SW Sportiva // 2015-12-15

Kapott egy gyári kipufogó véget, a Lajoshoz vezető úton engem is utolért a bal hátsó ablak probléma

 
>> AutóápolásLaci82 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 8V ECO // 2015-10-09

Ma elvittem az autót,hogy megcsinálják még tél előtt az alvázvédelmet.Nincs még semmi rozsda folt az autón és így érdemes volt megcsinálni ezt is. Nem a hagyományos alvázvédőt kapta hanem egy speciális műanyagos-gumis cuccot és 10 év garanciát adtak rá.. A lényeg,hogy ahol kis gumi dugó volt azt kivették és befújták oda is a cuccot.A küszöbök belsejét is.Talán igy tartósabb lesz a karosszéria,mert erre felé sózzák rendessen az utakat.A 159-es karosszériája már nem annyira rohadós mint a 156-é volt és az alváz sem három részböl áll.Itt egybe van az aljaAztmondták a műhelyben,hogy az a gond a 156-nál,hogy három részböl áll a padlózata és az összetételeknél szokta kikezdeni a rozsda.Remélem,hogy tartós lesz,az biztos,hogy miután elhoztam a műhelyből még legalább 3 napig nagyon erős szaga volt az egész autónak..... Nekem olyan macskasz@r és nitrós festék keverékére hasonlitott a szaga.. Lehet azzal kenték be... :)

 
>> Tuning és extraMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-01-02

Elkészült az ICS és a váltókonzol felújítása.