Blog
Végre elérkeztünk egy kulcsfontosságu dologhoz. Intercooler.
550x180x65. 55mm-es kiállásokkal. 55 ös csövezéssel, fekete szilikonokkal ( annyira ne verje ki a rendőrök szemét :D)
a lökhárító mögé sikerült eldugni ugy, hogy a csövezésből semmi sem látszik, és a cooler sem annyira feltűnő, és a ködlámpám is megmaradt a gyári helyén.
az eredmény: sokkal hidegebb beszívott levegő ( gyilkoláskor kinti 5 fokos hőmérsékletnél 63-65fok helyett 18-20fok a beszívott levegő hőmrséklete) a 100 feletti gyorsításoknál érzem igazán a külömbséget, nem fogy el 150km/h után, végig van benne erő. 1 baron is érezhető volt a differencia de most 1.4 barhoz igyekszem belőni a programot füstmentesen, enyhe korommal jelenleg az eddigi kb 185le és 400nm helyett van kb 210le és 490nm. ugyh bíztató :D ha sikerül eltüntetnem azt a kis ködöt akkor ujra "saccolunk" egy teljesítményt :D
közben szétszakadt a kuplungom. a tárcsáról elhagytam a ferodolt, elszakadt a szegecselés és a szerkezet sem volt már olyan hűde jó állapotban,
ugyhogy kapott egy uj kinyomószerkezetet, uj kinyomócsapággyal és kevlártárcsával ( a tárcsán lévő kopófelület 5mm el vastagabb 35 helyett 40mm széles. a külső átmérő maradt 235mm)






Alapjáraton érezni lehetett egy kis rángatást néha ezért úgy döntöttem kitisztítom a légmennyiség mérőt, vettem speciális tisztító spray-t hozzá illetve kapott új légszűrőt is (UFI). Szétszereléskor örömmel láttam,hogy a légmennyiségmérő szinte új állapotban van, talán Svájcban már cserélték. Egyenletesebb lett az alapjárat szóval nem ártott a tisztítás viszont a lambdaszonda jelem még gyanús (nem állandó frekvencián dolgozik) és úgy láttam azt még nem cseréltek benne (220 ezernél jár) úgyhogy a következő egy új szonda lesz.


Múlt héten egy zsákutcába tolattam be, amikor az út szélén parkoló autónak kinyitották az ajtaját amibe a bal oldali tükröm beleakadt és szét is tört a belseje. Nemcsak előre/hátra lehetett hajtani, hanem felfelé is... Gyorskötözővel rögzítettem ideiglenesen. A burkolata amúgy is lötyögős volt, most eljött az ideje a cserének. A jobb oldalon bevált és olcsó Alkar tükröt szereztem be bal oldalra is. Szerencsére a csere nem bonyolult, csak egy burkolat, három csavar meg egy csatlakozó amit meg kell bontani, pár perc alatt megvan... :)








Bal oldali felső lengőkar csere és a kiegyenlitő tartáyból arra lettem figyelmes hogy fogy a folyadék még úgy is ha nem megy a verda, többször is utána töltöttem, aztán azt javasolták öntsek bele K-seal-t ( coolant leak repair). Megtettem, meglátjuk mi lesz, egyelőre oké a szint jó a hőfok is 90 és ha nem akkor vízpumpa csere.
ugy tunik oke es nem kell az egy eves vizpumpat cserelni

FAcet termosztátra csere, némi szivással,beszakadt csavar,stb
Eladó lett pár dolog ezert a sok küllős alufelni is ment.
Van még egy motorháztető egy első lökös es egy levegőszűrő, első ablaktörlő szerkezet valamint apróságok.
Csreltem a km órát mert a régi lcd-je megmakantés nem világít sötétbe a másikban viszont 212e helyett 191e km van ...
És köszi Zé a motorháztetó nyitást, mert úgy be volt állva a zár, hogy a pajzson keresztül kellett a zárat levenni és újrazsírozni, megjáratni. De az Alfa így is szepen megtett 1700km-ert és nem volt gond semmilyen folyadékszinttel, pedig rég nem tudtam ellenőrizni.
Olaj, olajszűrő, diesel es levegőszűrő csere és a hosszbordás szij
na meg egy műszaki vizsga ami ... leját, már de mostmár oké.