Blog

>> EseményPityukoma // Alfa 159 TBi Berlina // 2015-12-16

A múlt héten kaptam meg a matricarendszámot, amit a székesfehérvári (mivel ott lett forgalomba helyezve/igényelve) okmányirodában vehettem át. Cserébe le kellett adnom az egyik alu rendszám táblát. Mielőtt felragasztottam volna, el kellett tüntetnem azt a 9!db lyukat amik a rendszám tartók miatt lettek fúrva a lökhárítóra. Nem hagyhattam úgy, mert egyrészt hátulról a lyukakon keresztül teleragad kosszal, aminek következményeként előbb utóbb felhólyagosodna. Másrészt pedig csúnyán átütnének mivel a lyukak szélei kiállnak a síkból a csavarok miatt. Szóval először leszedtem a rendszám tartót, aztán lemostam (most csak ezt a részt) a helyét. Majd kis kézi csiszoló géppel kicsiszoltam homorúra a lyukak széleit. Ezután két komponensű Würth fekete színű műanyag ragasztójával kitöltöttem a krátereket. Kb fél óra múlva a tökéletesen megkötött ragasztót síkba csiszoltam. Most már mehetett fel a rendszám, de előtte még jól bepermeteztem vízzel a lököst hogy az esetlegesen beszorult buborékokat ki lehessen préselni alóla.

>> EgyébPityukoma // Alfa 159 TBi Berlina // 2015-12-16

A múlt héten vettem 4db használt Barum Polaris3 225/50 R17 98H XL gumit. A gyártási dátumuk 2014 31.hete, profil mélységük 7.5mm-es. Végre használhatom rettegés nélkül a vasat. Nem kell aggódnom a nullára kopott még gyári(!) nyári mintás Michelinek miatt. A jobb hátsón egy vadi új Pirelli volt amihez jövőre veszek 3 ugyanolyat.

 
>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-12-12

Egy idő óta egyre hangosabb lett a vezérlésmódosító, illetve kiderült, hogy amikor átvettem az autót csak vezérműszíj volt cserélve, a görgőkben ahhoz képest +40ezer volt, így akkor már megtörtént a komplett vezérléscsere is mindenestül balansszal, olajcsere is aktuális lett szűrőkkel együtt ( ez utóbbiakkal kicsit túlszaladtam közbejött egyebek miatt :( ). Vezmód most már semmit nem karran, pár ló is mintha visszatért volna a ménesbe, bár lehet ez csak placebo...

A lista:
- vezérlés szett (Dayco)
- balansz szett (INA)
- vízpumpa (Dolz)
- szelepfedél tömítés (Victor Reinz)
- vezérműtengely szimeringek (Corteco)
- vezérlésmódosító (gyári ricambi originali)
- olaj (Selénia Racing 10w60)
- olajszűrő (Sofima)
- légszűrő (Sofima)
- pollenszűrő (Kristal)

A munkáért köszönet eAtis155 cartársnak, bátran ajánlom. :)

km óra: 254500

>> Szervizdumbass // Alfa 147 5 ajtó, 1.9 JTD 8v // 2015-12-15

Sikerült végre jobb oldalra ajtókat szerezni, ugye az össze volt törve lassan 1 éve. Elhoztam a 2 jobboldali ajtót ablakemelő motorral, üveggel, zárral, stb. Rég vadásztam már full fekete belső kárpitokat, szerencsére amit bontottak autót azon minden fekete volt. El is hoztam az összes ajtókárpitot, kormány alatti burkolatot, illetve a kesztyűtartót. Ezen kívül sikerült még egy tankajtót elhozni szerkezettel (enyém mindig kinyílt meg lötyögött), illetve elhoztam még a jobb első visszapillantót is mert az is el volt nekem törve. Cakk pakk az egészért fizettem 23000ft-ot, megérte ennyit várni a vásárlással :) A bontott autóba 125.000km volt, patikák a kárpitok ;) A napokban elviszem a kocsit karosszériáshoz, felakasztják rá az ajtókat, a hátsó sárvédőn lévő horpadást visszahúzzák. Ez után jön a teljes futómű felújítás, kuplungozás és végre lehet vinni az autót Mankyhoz megiratni. Hátra marad a fényezés, ha az is megvan akkor nagyjából kész a verda :)

 

Íme a szervízterv:

- váltó (vélhetőleg csapágyak cseréje)
- motorolaj+szűrő
futott km: 18 819 (1 év)
motorolaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1
szűrő: legutóbb HENGST lett beletéve
- váltóolaj
futott km: 38 047 (2 év)
váltóolaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85 API GL-4, ALLISON C4, ZF TE-ML 06 FIAT 9.55550
- üzemanyagszűrő
futott km: 18 819 (1 év)
Típus: UFI
- szervóolaj
futott km: 31 777 (2,5 év)
szervóolaj: TUTELA GI/R Contractual Technical reference Nr. F428.H04 FIAT 9.55550-AG3
- fékolaj
futott km: 56 797 (3 év)
fékolaj: TUTELA TOP 4 Contractual Technical reference Nr. F001.A93 FIAT 9.55597
- hosszbordás szíj+vezetőgörgők
futott km: 65 258 km (4 év)
típus: legutóbb dayco szíjjat kapott ruville görgőkkel
- termosztát
futott km: 187 581 (7,5 év – még a gyári) csere oka: átereszt
típus: WAHLER vagy BEHR
- kézifék Bowden porvédő csere
ok: télen befagy
Shadin blogja alapján Wartburg alkatrésszel lesz javítva
- szelephézagok ellenőrzése és szükség szerinti beállítása
még nem volt, de a gépkönyv 35ezer kilométerenként előírja 8v esetén!!!
- amíg a szerelő barátom dolgozik a többin, én valamelyik este én kiszedem az ajtóhatárolókat és megpróbálom szétszedni és bezsírozni
- ha már a váltó ki lesz szedve nem tudom ellenőrizhető-e a kuplung tárcsa/kinyomócsapágy/kettőstömegű állapota
- ha a szelephézag állításhoz le kell venni a szívósort, akkor kitakarítom

Hát ennyi. Mindez január első hetében.

Egyébkén a váltóról annyit, hogy a nagyszerű germánok szuperül elcseszték a GM M32-es váltót. Ugyanis a rudazat hátsó két támasztó csapágyának gyárilag nincs olajozása.
Szóval, mindenkinek tönkre fog menni előbb utóbb - 1.9 jtdm esetén persze.

 

Dec. elején történt.
Indulok a kocsival, de valami nem oké. Nem húz, ahogy szokott. Ezután feltűnt, hogy nem mozdul a turbónyomás mutatója.
Kipattntam, felnyitottam a géptetőt....és elállt a lélegzetem. Az oka a fotókon.

Végül is 5-ös benzicső került a szétrágott cső helyére. Fél méter kellett, de vettem másfél métert. Legyen tartalék :)

Azóta ezzel a spray-vel fujkálom a motorteret.

Remélem beválik.

Költségeim:
benzincső: 1 000,- Ft
Tschüss Marder Spray: 2 600,- Ft

 
>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-12-14

Méretpontos gumiszőnyeg télre.
http://gumiszonyeg.eu/

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-12-14

Az utas oldali övfeszítőre panaszkodott a légzsák vezérlő. Az övfeszítőt már kicseréltem, de visszajött a hiba. Most akkusaru leszedés után széthúztam a csatlakozókat a vezérlőnél és kontakt spray-vel sikerült rendbe rakni. Most már remélem, hogy nem jön vissza a hiba...

új, izzók: GE-Tungsram Megalight Ultra +120% H7, jobb lett sokkal.

 
>> Tuning és extraMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-12-14

A gombjaim nekem is gatyák voltak mindkét kulcson, gondoltam akkor az egyiket felújítom.