Blog

>> SzervizZsolt155 // Alfa 155 1,8 16V // 2015-12-10

Meg volt végre a vezérlés cserével egybekötött "nagyszerviz" is.
Az elmúlt pár év egy kicsit sűrű volt a részemre, ezért el is felejtkeztem, hogy mikor volt legutóbb elvégezve. Azt tudtam, hogy 150.000km-nél kell majd olajat cserélni, de a vezérlésre nem emlékeztem. Visszakeresve a szervizfüzetben megdöbbenve láttam, hogy 2008. szeptember 05-én 120.235km-nél volt. Az előző olajcsere pedig 2010. május 18-án 140.000km-nél volt.
Ezért elkezdtem beszerezni a szükséges gyári alkatrészeket, közben viszont izgultam, hogy meddig bírhatja még a régi. Egyetlen hibajelenség, a szelepfedél tömítésénél látszodó némi olajszivárgás volt. Szétszedésnél kiderült, hogy nem csak kifelé, de a gyertyákhoz is került az olajból, illetve a tömítésen kívül egy gumiharang is elfáradt a gyertyáknál. Viszont a számomra legmeglepőbb volt, hogy a DAYCO vezérműszíjon semmilyen repedés nem látszott. :-))
Ezeken kívül csak a tervezett munkák maradtak, így ki lett cserélve:
- a vezérlés, a vezérlés modósítóval együtt
- a 8 darab gyertya
- az ékszíj
- a motorolaj és az olajleeresztő csavar a tömítéssel együtt
- a hűtőrendszerben (ha már szét van szedve) vízpumpa, termosztát és a hűtővíz.

A lényeg, hogy nem bosszulta meg magát a figyelmetlenségem és újra bátran lehet használni az autót. :-))

 

Hosszbordás szíj csere lett esedékes, a jobb első ködlámpa izzója ment ki, az ablakmosó tartályból jövő gumicső volt lukas és megérett már egy futómű beállítás is. Fagyállóval feltöltve.

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2015-12-09

A baleset miatt a hátulját javitani kellett. Végre elkészült es a helyére került. A kipufogón igazítani kellett egy kicsit. Most tökéletesen áll. Búcsúzóul még a bal első féltengelyt Csöri kicserélte. Holnap vagy holnap után elvileg elviszik. Kicsit sőt nem kicsit sajnálni fogom. Nagyon hozzam nőtt. De reméljük ha az égiek es a liesing cégek is úgy akarják jön az utód.

 

mivel törött volt a légszűrőház bontva vásároltam egyet 15000, és csere lett hátsó féklámpa izzókkal együtt. és mint kiderült működik az első ködlámpa csak erősen kell nyomni. kell majd mikrokapcsoló.

 

206 ezer km. Nagy az öröm, kapott új olajat, szűrőket. Más nem kell most, illetve törött a légszűrőház

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-12-08

Stab pálcák cseréje megtörtént.


216.038 km

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 175 LE TCT E6 // 2015-12-08

A kocsit szándékosan navi nélkül rendeltem. Egyrészt nem hiszek a gyári rendszer frissíthetőségében, másrészt az elmúlt évek során a megkedveltem a kis navimat, amibe sikerült POI-ként bevarázsolni az általam összegyűjtött hágókat. Már régóta ez vezet minden autómban.
Az ablakra cuppantás nem jött be, túl messze van.
A műszerfal tetején lévő tároló alja teljesen sima. Adta magát, hogy ide "cuppantsak".
A lakásban fellelt összes tartót bepróbáltam, vagy alacsonyak voltak (nem látszott ki a navi), vagy a megfelelő irányt nem tudtam beállítani. Aztán eszembe jutott egy régi telefontartóm, flexibilis szárral. Szerencsére a tartó csatlakozására pont felpattant a navi kerete.
A hétvégén teszteltem, mindössze két probléma van.
Az egyik a fedél rögzítése, hogy ne legyen teljesen nyitva. (Erre valószínűleg tépőzár lesz a megoldás.)
A másik, hogy nagyon régi a cucc és a tapadókorong már nem az igazi, nem rugalmas. Kell belőle egy új, úgyhogy indul a vadászat.

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2015-12-08

December 9.-én lejárt volna a műszaki. Kicsit félve (elkezdett nyikorogni hidegben a lengőkar szilent),de elgurultam reggel a hozzánk közeli vizsgaállomásra, majd fél óra múlva 2 évre megújított vizsgával távoztam, mindenféle okosság segítség nélkül utcáról beesve. A vizsgáztató srác mondta,hogy meglepik ezek a 156-ok, mert volt a héten egy nagy cooleres chippes nagykipufos dízel a héten és érdekes módon annak sem kellett segítség még a kipuf gáznál se. Mondtam tudom, a tesóm volt :D Szóval ilyen ezekkel a szarolaszokkal az élet. "Fura" , hogy ha mindent megkap időben mennyire stresszes...

Ja..volt egy hiba mégis...kb 3 hónapja mostam le utoljára (tudom-tudom. milyen trehány, és még a facebookra se rakhattam így ki,de ez egy mindennapi igásló nálam,még akkor is ha szeretem).Szóval a lényeg, hogy a kosztól hibát jelzett a tolatóradar, de most hogy lemosattam, minden jó. Borzasztó. Tényleg. :D

 
>> SzervizBadAzz // Alfa 145 1.6 TS EdizioneLimitata // 2015-12-08

Bal hátsó kerékagy csapágy csere.
Jobb oldali kormánygömbfej csere.

 
>> Tuning és extraTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2015-12-08

Szóval ilyen lett az új lámpákkal. Néhány patentot be kell majd gyűjtenem...ja meg belülre ezt a takaró fedelet. Nem tudom hova lett elgórva az előző tulaj által...lassan írok egy listát miket kell pótolni.