Blog

>> EseményGreentimus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V // 2015-11-20

Már egy ideje keveselltük a tompított fényerejét. Iszonyat gyenge volt. Vettünk Tungsram Megalight Ultra 120%-ot, amely sokkal korrektebb a régi izzóknál. Majd csak azt kell kiderítenem, hogy lámpa polírozás javítana bármennyit is vagy ez ennyit tud. Tehát sokkal jobb lett, de el tudnék képzelni még ennél is nagyobb fényerőt.

 
>> EseményGreentimus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V // 2015-11-17

Nem kizárt, hogy már megvételkor sem működött a fényszóró magasság állítás. Sima lámpás verzióm van, nem Xenon. Tozo tippjéra a körülötte levő kis ajtó le-fel tétele közben eshetett ki a kis réz fémérzékelő lapka. Vettem Alfa Depoból egy bontott kapcsolót, átraktam az enyémbe a fém lapkát és újra működik a magasság állító. Persze így van feleslegben egy kapcsolóm, melynek 98%-a megmaradt a csere után...

 
>> SzervizGreentimus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V // 2015-11-13

Az ausztriai kellemetlenségek után felhívtam Dudás Zolit és elmeséltem mi történt. 3-án fogadott is minket. A javítás 13-ára készült el.
Ezeket javították:

- Turbófelújítás (115.000 Ft)
- Klímakompresszor felújítás+töltés (60.000 Ft)
- önindító felújítás (20.000 Ft)
- olaj+szűrők (20.000 Ft)
- munkadíj (30.000 Ft)

Múltkor volt már porlasztócserém és váltó felújításom. Lassan "új" lesz a kocsi.

Részletesebben:

Turbo: kipufogó oldali lapátkerék sérült volt, tengely égett, kopott, a geometria akadt a koksztól
Klíma: már egy ideje búgott a klíma, ezért kértük, hogy nézzenek rá. Nyáron már 2x volt a kocsi a Hüllő Kft-nél, de harmadikra nem kértünk belőlük. A diagnózis: a kompresszor lóg, csapágyas, ház tömítetlen és ereszt (zöldes folyadék), alig volt benne olaj (egy "gyűszűnyi").
Önindító: náluk egyszer nem indult gombnyomásra, csak kattant, a behúzó tekercset kellett cserélni és kapott új szénkeféket is
Olaj: Motul 8100 X-Clean 5W-40

Észrevették, hogy az első alsó lengőkarok szilentjei kezdenek átszakadni. A kiadás mértéke miatt abban maradtunk, hogy majd ha kopog cserélve lesznek (lehet csak a szilentek ha a gömbfej jó állapotú).
Korrekt, szimpatikus csapatot ismertem meg bennük. Jó munkát végeztek.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-12-07

FPT C635-ös sebváltó van az autóban, 1,85L olaj kell a feltöltéshez. Max. nyomaték 350Nm. Az F40es 400Nm :-( Nem tuningbarát, bár 10Nm-rel "gyengébb" mint az autó. Állítólag csökkenti a hajtáslánc veszteségét, TCT-hez tervezve.

 
>> EseményNGéza // Alfa 159 1.9 jtdm Distinctive // 2015-11-29

Ez volt az első hosszabb túrám az autóval. Várpalota-Méhkerék kb. 310 km, oda-vissza +helyben kocsikázás közel 700 km. Már korábban néztem MES-sel hogy a DPF eltömődöttség közel 75%-on áll, úgyhogy pont jókor jön a hosszú út. Odafele kb. 60-70 km megtétele után kezdett regenerálni. Csak onnan vettem észre, hogy a pillanatnyi fogyasztás felugrott, más jelenséget nem tapasztaltam. Szerintem elég gyorsan megcsinálta, de a pontos időt majd kiolvasás után tudom megnézni. A hidegindítási probléma maradt, az egyik kerékcsapágy (szerintem a bal első) morog. Ja és kiégett az egyik rendszámtábla világítás izzója. Egyébként az autóval meg vagyok elégedve mind menetteljesítmény, mind utazási komfort szempontjából. 12. 09.-én viszem Csörihez a fent említett problémákat orvosolni. Ja az izzót magam cserélem :D

 
>> Tuning és extraVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2015-12-06

A gyári xenon mellé most végre beépítésre került egy 8000 K-s Xenon szett a reflektorba....iszonyatos fénye van ;)
Mivel a xenon szettek sógorom egyik autójából kerültek ki, ami nagy átalakítás alatt áll, így költsége nem volt ;)

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2015-12-06

Mivel a felmelegedett motorból cicergő hang jött, ami a hosszbordás szíj irányából hallatszott, gondolván, hogy az egyik szíjfeszítő lett csapágyas szerelőhöz mentem. Ott leszedtük a hosszbordás szíjat, ami kicsit kopott volt. A szíjfeszítők a próbakor nem nyikorogtak, nem lötyögtek, azokkal minden rendben volt, viszont a klímakompresszorból csapágya kicsit kopogott.
Gondolván, hogy a szíj miatt van a cicergés, az előre berendelt szíjat felraktuk, ami egy GATES típusú szíj volt.
Az autóval próba útra mentem, sajnos a cicergés ismételten előjött. Mondta a szerelő, hogy a klímakompresszor lesz akkor a nyerő, ahhoz viszont nincs alkatrésze, így a GATES szíj maradt. Bejelentkeztem Várpalotán Csörgőéknél, akik mondták, hogy vigyem az autót nyugodtan, megnézik mi a bibi.
Holnap megyünk, remélhetőleg orvosolva lesz a cicergő hang ;)

 
>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-12-06

Ki lett cserélve, végre van fűtés :)

A hűtővízcsere is nagyon kellett , szörnyű barna lötty jött ki a rendszerből.

update: bitang fűtés lett ! Behr gyári került bele a többi azt mondják semmit nem ér.

>> Tuning és extraSly73 // Alfa 147 1,6 TS Black Line // 2015-12-06

Viszkok Petinek (Érd) köszönhetően elkészült a könyöklő, a váltószoknya és a kézifékszoknya is piros varrással. A kézifékszoknya az eredeti, de a könyöklő és a váltó bőreit cserélni kellett az állapotuk miatt. A végeredmény gyönyörű ! Rengeteget dob az autón. Peti, ezer hála és köszönet !

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2015-12-06

Rádugtam gépre kíváncsiskodni...találtam egy ilyen hibát, szerintem ez már elég régi, mert nem tapasztaltam semmit...eddig. :P Remélem nem jön vissza a hiba.
A fejében 230ezer km van, óra szerint 235...lényegtelen. :)
Nem találom az ELM kábeleket, szóval várok egy új rendelésre, majd átnézem, hogy miket lehet matatni és miknek az agyában.