Blog
Már egy ideje keveselltük a tompított fényerejét. Iszonyat gyenge volt. Vettünk Tungsram Megalight Ultra 120%-ot, amely sokkal korrektebb a régi izzóknál. Majd csak azt kell kiderítenem, hogy lámpa polírozás javítana bármennyit is vagy ez ennyit tud. Tehát sokkal jobb lett, de el tudnék képzelni még ennél is nagyobb fényerőt.
Nem kizárt, hogy már megvételkor sem működött a fényszóró magasság állítás. Sima lámpás verzióm van, nem Xenon. Tozo tippjéra a körülötte levő kis ajtó le-fel tétele közben eshetett ki a kis réz fémérzékelő lapka. Vettem Alfa Depoból egy bontott kapcsolót, átraktam az enyémbe a fém lapkát és újra működik a magasság állító. Persze így van feleslegben egy kapcsolóm, melynek 98%-a megmaradt a csere után...
Az ausztriai kellemetlenségek után felhívtam Dudás Zolit és elmeséltem mi történt. 3-án fogadott is minket. A javítás 13-ára készült el.
Ezeket javították:
- Turbófelújítás (115.000 Ft)
- Klímakompresszor felújítás+töltés (60.000 Ft)
- önindító felújítás (20.000 Ft)
- olaj+szűrők (20.000 Ft)
- munkadíj (30.000 Ft)
Múltkor volt már porlasztócserém és váltó felújításom. Lassan "új" lesz a kocsi.
Részletesebben:
Turbo: kipufogó oldali lapátkerék sérült volt, tengely égett, kopott, a geometria akadt a koksztól
Klíma: már egy ideje búgott a klíma, ezért kértük, hogy nézzenek rá. Nyáron már 2x volt a kocsi a Hüllő Kft-nél, de harmadikra nem kértünk belőlük. A diagnózis: a kompresszor lóg, csapágyas, ház tömítetlen és ereszt (zöldes folyadék), alig volt benne olaj (egy "gyűszűnyi").
Önindító: náluk egyszer nem indult gombnyomásra, csak kattant, a behúzó tekercset kellett cserélni és kapott új szénkeféket is
Olaj: Motul 8100 X-Clean 5W-40
Észrevették, hogy az első alsó lengőkarok szilentjei kezdenek átszakadni. A kiadás mértéke miatt abban maradtunk, hogy majd ha kopog cserélve lesznek (lehet csak a szilentek ha a gömbfej jó állapotú).
Korrekt, szimpatikus csapatot ismertem meg bennük. Jó munkát végeztek.


FPT C635-ös sebváltó van az autóban, 1,85L olaj kell a feltöltéshez. Max. nyomaték 350Nm. Az F40es 400Nm :-( Nem tuningbarát, bár 10Nm-rel "gyengébb" mint az autó. Állítólag csökkenti a hajtáslánc veszteségét, TCT-hez tervezve.


Ez volt az első hosszabb túrám az autóval. Várpalota-Méhkerék kb. 310 km, oda-vissza +helyben kocsikázás közel 700 km. Már korábban néztem MES-sel hogy a DPF eltömődöttség közel 75%-on áll, úgyhogy pont jókor jön a hosszú út. Odafele kb. 60-70 km megtétele után kezdett regenerálni. Csak onnan vettem észre, hogy a pillanatnyi fogyasztás felugrott, más jelenséget nem tapasztaltam. Szerintem elég gyorsan megcsinálta, de a pontos időt majd kiolvasás után tudom megnézni. A hidegindítási probléma maradt, az egyik kerékcsapágy (szerintem a bal első) morog. Ja és kiégett az egyik rendszámtábla világítás izzója. Egyébként az autóval meg vagyok elégedve mind menetteljesítmény, mind utazási komfort szempontjából. 12. 09.-én viszem Csörihez a fent említett problémákat orvosolni. Ja az izzót magam cserélem :D
A gyári xenon mellé most végre beépítésre került egy 8000 K-s Xenon szett a reflektorba....iszonyatos fénye van ;)
Mivel a xenon szettek sógorom egyik autójából kerültek ki, ami nagy átalakítás alatt áll, így költsége nem volt ;)
Mivel a felmelegedett motorból cicergő hang jött, ami a hosszbordás szíj irányából hallatszott, gondolván, hogy az egyik szíjfeszítő lett csapágyas szerelőhöz mentem. Ott leszedtük a hosszbordás szíjat, ami kicsit kopott volt. A szíjfeszítők a próbakor nem nyikorogtak, nem lötyögtek, azokkal minden rendben volt, viszont a klímakompresszorból csapágya kicsit kopogott.
Gondolván, hogy a szíj miatt van a cicergés, az előre berendelt szíjat felraktuk, ami egy GATES típusú szíj volt.
Az autóval próba útra mentem, sajnos a cicergés ismételten előjött. Mondta a szerelő, hogy a klímakompresszor lesz akkor a nyerő, ahhoz viszont nincs alkatrésze, így a GATES szíj maradt. Bejelentkeztem Várpalotán Csörgőéknél, akik mondták, hogy vigyem az autót nyugodtan, megnézik mi a bibi.
Holnap megyünk, remélhetőleg orvosolva lesz a cicergő hang ;)
Ki lett cserélve, végre van fűtés :)
A hűtővízcsere is nagyon kellett , szörnyű barna lötty jött ki a rendszerből.
update: bitang fűtés lett ! Behr gyári került bele a többi azt mondják semmit nem ér.
Viszkok Petinek (Érd) köszönhetően elkészült a könyöklő, a váltószoknya és a kézifékszoknya is piros varrással. A kézifékszoknya az eredeti, de a könyöklő és a váltó bőreit cserélni kellett az állapotuk miatt. A végeredmény gyönyörű ! Rengeteget dob az autón. Peti, ezer hála és köszönet !


Rádugtam gépre kíváncsiskodni...találtam egy ilyen hibát, szerintem ez már elég régi, mert nem tapasztaltam semmit...eddig. :P Remélem nem jön vissza a hiba.
A fejében 230ezer km van, óra szerint 235...lényegtelen. :)
Nem találom az ELM kábeleket, szóval várok egy új rendelésre, majd átnézem, hogy miket lehet matatni és miknek az agyában.
