Blog
206701km
Olaj , olajszűrő és hűtőfolyadék csere.
Selenia WR 5W40, isofilter szűrő,Paraflu 11.Elaforg utángyártott szett 18880 Ft
Csomagtér ajtó gázrugó csere.Magnetti-marelli. 6400 Ft

Olaj(Selenia WR P.E. 5w30)
Szűrők cserélje (pollen-, olaj-, üzemanyag-, levegőszűrő)
Kilométeróra állása: 136.900 km
Alap probléma: hidegen alapjárat ingadozás, 1000-1500/min-ig részterhelésen rángat.
5db injektor kiszerelése, bevizsgálása.
1db komplett injektorcsere
4db Bosch porlasztócsúcs csere
1db Bosch szelepcsere
Összerakás utáni újbóli bevizsgálás.
Más ennyiért autót vesz, vagy 5 komplett bontott motort. Hülye voltam, megcsináltattam. Utólag azt mondom, inkább hagytam volna az autót úgy, ahogy van, mert ezt az összeget nem lehet aggyal feldolgozni.
ÉS A LÉNYEG: hidegen ugyanúgy ingadozik az alapjárat, enyhe rángatás megmaradt alacsony fordulaton, bár padlógáznál talán nem kormol annyira... Mindegy, nem érte meg.

Tegnap levizsgázott Alfikám, persze botlás nélkül vette az akadályokat..:-), kék matricát kapott, fékek átlagon felül teljesítettek, a FUTÓMŰ ELŐL 68%, HÁTUL 69%, király !
A szélvédőt még februárban sikerült egy szerelés alkalmával elrepesztenem:
http://www.alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/27013
Az akkor 10cm-es repedés most már 40cm-nél tartott. Az akkor tervezett összegnél drágábban, de gyári beszállítótól származó üvegre lett kicseréltetve az első szélvédő. A felső fekete fóliacsíktól végre megszabadultam, meg a kőfelverődésektől is...
A színezett üveg helyett víztiszta lett, de így sokkal jobban tetszik! Eddig mintha homályos szemüvegen keresztül néztem volna a világot, most már minden szépen élesen tisztán látszik! :O)
A rain-x-nek is adtam egy esélyt. Bekentem vele az új szélvédőt (haverom rendszeresen használja). Elsőre jónak tűnik.
Halk nyüszsögő hang, majd hangosabb, végül ékszíj megint visított (:
2 feszítőgörgő kicserélve, meg újra kapott egy új ékszíjat.
Közben rászántam magam az olajcserére is. Alámentem Édikémnek, aztán fel is jöttem az aknából. Az olajleeresztőcsavar precízen körbegányolva valami tömítőanyaggal. Irány a szerelő ( persze előtte futottam egy-két "haveri" kört ). leeresztő csavar nem engedett, úgyhogy heggesztettünk rá egy anyát, szerencsénkre így fellazult. Olajat leengedtük, kitakarítottuk a furatot, megnézegettük,hátha van valami repedés - gondolva hogy nem véletlen volt összegumizva a fél teknő. Szerencsénkre nem találtunk semmit, ami feltűnt,hogy nem volt a csavar alatt alátét, valószinú ezt helyettesítették a pasztával. Pótoltuk, csavar (heggesztett anyával, sajna nem volt kéznél másik,de legalább legközelebb könnyebb dolgom lesz.) visszakerült,és pöpecül üzemel (:
castrol magnatec di 5w-40 olaj került bele.
( 233 764 km )
A szerelőnél 4000 et otthagytam, meg lett még heggesztve a kipufogóm. Ezen kívül kicserélgettem a levegőszűrőt,pollemszűrőt .
Meg volt végre a vezérlés cserével egybekötött "nagyszerviz" is.
Az elmúlt pár év egy kicsit sűrű volt a részemre, ezért el is felejtkeztem, hogy mikor volt legutóbb elvégezve. Azt tudtam, hogy 150.000km-nél kell majd olajat cserélni, de a vezérlésre nem emlékeztem. Visszakeresve a szervizfüzetben megdöbbenve láttam, hogy 2008. szeptember 05-én 120.235km-nél volt. Az előző olajcsere pedig 2010. május 18-án 140.000km-nél volt.
Ezért elkezdtem beszerezni a szükséges gyári alkatrészeket, közben viszont izgultam, hogy meddig bírhatja még a régi. Egyetlen hibajelenség, a szelepfedél tömítésénél látszodó némi olajszivárgás volt. Szétszedésnél kiderült, hogy nem csak kifelé, de a gyertyákhoz is került az olajból, illetve a tömítésen kívül egy gumiharang is elfáradt a gyertyáknál. Viszont a számomra legmeglepőbb volt, hogy a DAYCO vezérműszíjon semmilyen repedés nem látszott. :-))
Ezeken kívül csak a tervezett munkák maradtak, így ki lett cserélve:
- a vezérlés, a vezérlés modósítóval együtt
- a 8 darab gyertya
- az ékszíj
- a motorolaj és az olajleeresztő csavar a tömítéssel együtt
- a hűtőrendszerben (ha már szét van szedve) vízpumpa, termosztát és a hűtővíz.
A lényeg, hogy nem bosszulta meg magát a figyelmetlenségem és újra bátran lehet használni az autót. :-))




Hosszbordás szíj csere lett esedékes, a jobb első ködlámpa izzója ment ki, az ablakmosó tartályból jövő gumicső volt lukas és megérett már egy futómű beállítás is. Fagyállóval feltöltve.
A baleset miatt a hátulját javitani kellett. Végre elkészült es a helyére került. A kipufogón igazítani kellett egy kicsit. Most tökéletesen áll. Búcsúzóul még a bal első féltengelyt Csöri kicserélte. Holnap vagy holnap után elvileg elviszik. Kicsit sőt nem kicsit sajnálni fogom. Nagyon hozzam nőtt. De reméljük ha az égiek es a liesing cégek is úgy akarják jön az utód.




mivel törött volt a légszűrőház bontva vásároltam egyet 15000, és csere lett hátsó féklámpa izzókkal együtt. és mint kiderült működik az első ködlámpa csak erősen kell nyomni. kell majd mikrokapcsoló.