Blog
Beraktam 1 új fejegységet mert USB-s és kicsi ügyes de erős illetve Hong Kongból jött fillérekért 1 szivargyújtó piros plexis tehát vörös világítású, pikk-pakk bekerült kapott 1 külön testet és kész, mikulás pipa:-)




A Black Friday alkalmával szert tettem egy JVC KD-X320BT fejegységre. A fő szempont ami szerint ezt választottam az a bluetooth kapcsolat volt. Olyat akartam venni ami kihangosítóként is funkcionál.
A beszerelés zökkenőmentesen ment, csak a tuner csatlakozója nem kompatibilis egymással, így még valami átalakítót szereznem kell hozzá.
A mikrofont az A oszlop felső részéhez ragasztottam fel és a kormány alatt vezettem el a kábelt.
A beépítő keret egy kicsit passzos, faragtam is belőle, de lehet még egy kicsit kell alakítani rajta.





- Az autót Kecskeméten vettem egy kereskedésben. Szerelem volt első látásra. Vétel ár: 760000 Ft.
- Meg volt az első 500 Km (óra szerint 179487 Km-el vettem az autót). Itt az ideje az első szervíznek. Egy ismerősöm által sikerült elég jó áron beszerezni a szükséges alkatrészeket. Ismerős által sikerült szintén eljutnom egy szerelőhöz akit nagyon profinak mondtak. Utólag kiderült hogy egy szakbarbár, na de hát mindegy meg volt a tanuló pénz....
Lista a cserélt alkatrészekről:
- Selénia 5W-40 WR Diesel
- összes szűrő
- vezérlés+vízpumpa,
- vezérmű kerék, vezérlés jeladó (mint utólag kiderült hogy egy hozzánemértőkontár balek szerelő gányolása miatt kellett ezeket cserélni. Persze szép summát kértek érte!
- bal első alsó lengőkar,
- hátsó stabilizátor rúd silentek
- Bal oldali féltengely gumi harang
Imádom már most a kis Dögöt, az Asszony meg a Kislányom után a 3. Szerelem :)
Km óra: 180000
A Scudo hűtővize városban rendesen felmelegedett, de amint kiértem a városból és országúti tempót nyomtam neki, visszahűlt 50 fokra.
A későbbi problémák megelőzése érdekében a termosztátot kicseréltettem, azóta a mutató a helyén áll.
Csere: 2015.12.05-én . Km óra állás: 120.817.
2015. december 4-én elmentünk kirándulni a Balaton Felvidékre. Már hazafelé jöttünk, amikor Nagykanizsa előtt erőteljes kopogó hangot hallottunk a bal első kerék felöl. Gondoltam az új téli gumi szálszakadásos lett, de a hang egyre erősödött, és a kormány is egyre jobban szitált.
Még jó, hogy tagja vagyok az Autóklubnak, így felhívtam őket, segítséget kérve. Egy órás várakozással ígérték a kiszállást.
Közben felhívtam a szerelőmet, hogy mi legyen, aki felvetette, hogy nézzük meg a kerékcsavarokat, nem lazultak esetleg meg?
Az öt csavar alig tartotta a kereket....
Meghúzás után minden rendben volt.
A kirándulás ezzel együtt jól sikerült, az Alfa a több mint 550 kilométeren tette ami a dolga, azaz jókedvre derített mindannyiunkat:-)
Hogy szépen fogalmazzak: nem dícsértek meg a gumisok.....
A vizsga előtt nem csak a szélvédőt, hanem a futóművet is rendebe akartam tenni, bár az sose lesz okés… :-(, a multkori kormányösszekötőcsere konkrétan 4 napig tartott, most ujra ki kellett cserélni, most monrooe-t kapott(plusz egy stabpálca, ha már úgy volt..)… kiváncsi vagyok, hány napig lesz csöndes a futómű….
A bejáratást megkoronázva elgurultunk Olaszországba, Tarvisio-ba.
Hazafelé az tette fel a pontot a dologra, hogy a parkolóházban egy másik Giulietta mellett volt csak hely :-))






Az öt napos élményeim között ezt írtam: "- Tempomat gombja érzéketlenebb. Sokkal erősebben kell nyomni. Érthetetlen, hogy miért?"
Ma viszont rájöttem, hogy mi a gondom a tempomat "recall" gombjával. Egyszerűen nem úgy működik, mint a 159-nél volt. A szitu:
- Autópálya 130 beállítva, gurulunk.
- Jön egy 100-as korlátozás, finoman fékezve visszalassítunk 100-ra.
- A tempót gázzal tartva átmegyünk az alagúton.
- Korlátozás feloldva, elkezdünk gyorsítani gázzal.
- Gyorsítás közben a "Recall" gombot megnyomva a 159-nél átvette a vezérlést és rezzenéstelenül tovább gyorsít a beállított értékre. A Giuliettánál csak akkor fogadja el a gombnyomást, ha előtte teljesen levettem a lábam a gázról. Így egy "bólintás" benne marad a rendszerben, ami az utasokra nézve nem túl kellemes.
Még reménykedem, hogy bennem van a hiba és rosszul használom...