Blog

Ilyenkor a levegő tele feszültséggel...
...amit szó szerint kell venni, mert a takaró 150% műszálból van, csattognak a szikrák, ráz rendesen.
De kit érdekel ilyesmi? A maradandó élményt a feltáruló autó adja!

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2015-02-22

Gyanús olajfolt jelent meg a lökhárítón a ködlámpa melett, kiderült a cooler megadta magát. Öcsémnek hála volt otthon egy gyári hibátlan, amit gyorsan ki is cseréltüno, visszajött az életkedve meg a lovak is.

 
>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-06-20

Mivel a víz nem akart sehogysem 70 fok fölé menni, így a termosztát ki lett cserélve. Mostmár stabilan tartja a 88 fokot visszajelző szerint.

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2015-08-11

Kezdett haldoklani az önindító, leginkább már üzemmeleg motornál nem akart mindig indítani, csak tekert. Ùgyhogy megelőzendő az ottmaradást valahol, kivettük és ment felújításra. Azóta pöccre indul mindig.
Km: 208.500

>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-11-27

Végre megszűnt a kezdetek óta fennálló idegesítő nyikorgás a kocsi bal elején amikor áthajtok egy kisebb bukkanón vagy fekvőrendőrön, köszöntetően Zének és egy általa végrehajtott felső lengőkar cserének! Kiderült azonban, hogy mindkét stabpálcát cserélni kell, de az már hétfői performansz lesz!

A használatiban azt olvastam, hogy egy bizonyos távolságig nem lehet átkapcsolni "D"-be, ki kellett próbálnom...
...és tényleg!
100 km-nél hagyta először :-)

9:10-kor értünk Rieglerékhez, Giulietta letakarva várt minket.
A nyári kerekeket FGP bedobta az Alfijába, mi a papírokat intéztük. Sajna a matrica rendszám nem jött össze, mert a "központ" olyan típusbizonyítványt állít csak ki, ahol ez nem szerepel. Egyedi elbírálás kell.

Aztán eljött a pillanat, és lelepleztük.

Beültem, összeismerkedtünk. Immáron minden gombot meg lehetett nyomni, minden kart meg lehetett mozgatni. Némi segítséggel sikerült németre állítani az olaszul kommunikáló autót.
A csomagtartóban jöttek a meglepetések:
- segélycsomag-égőkészlet-háromszög kombó táskástól,
- egy garnitúra gumi szőnyeg a téli latyak ellen,
- egy Alfás pulcsi (!!)
- a rendszámtábla tartó előre.
Itt indult el a próbálgatás. Tulajdonképpen a fehér autó a fekete tartó és az arra felrakott pléh rendszám tetszik. Lehet, hogy ez lesz a nyerő megoldás.
Tekintettel a TCT-re és a szűk kapura Farkas Dánielt kértem meg, hogy járjon ki.

10:30-kor Júlia kigördült a szalonból...

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-28

Erhard megküldte a kért szervizanyagokat.

5L Castrol Edge 5w-40 C3 motorolaj
UFI olajszűrő
Olajleeresztő csavar
UFI üzemanyagszűrő
Aktív szenes pollenszűrő
UFI légszűrő
Castrol Syntrans 75w-90 váltóolaj
Xado a kormányhoz
Xado a sebváltóhoz

Olajcserét nem csinálok, azzal elviszem majd Fiat Szabóhoz szokás szerint.

Légszűrőt, üa. szűrőt és a pollenszűrőt kicseréltem.
A szervizkönyv és a comp. szerint 112004 Km-nél 2015.05.11-én ezeket cserélték.
Ha-ha-ha. Most 117544 Km-et mutat az óra, tehát elvileg ~5000 Km van azóta az autóba.

Tudja fene. ÜA szűrő 2014.08.04. gyártású, Km teljesítménye nem ellenőrizhető.
Légszűrő az 1-es képen, hát az nem 5000 Km.
Pollenszűrő a 2-es képen akár lehet friss is, de a szerelő "mester" fordítva kalapálta be a helyére :-(

Érdekesség, hogy a motorvédő ennél már egyben van és le kell szedni az egészet a légszűrőcseréhez. Ja és hátul két csavar lemezanyája elforog. Német barátunk, miután az egyik csavaron áttépte a védőt, fel gyorskötőzte :-)

Motor blokk és sebváltó észak német só ette, segédkeret elég jó állapotban van rozsda nem látszik. Konzolok elég ramatyul néznek ki.

Motorvédő csavarjait rézpasztáztam.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-28

Újra nekiálltam beállítani a világítást, mert valami nem stimmelt.
1-es képen a mérőjelek
2-es a tompított
3-as a xenon refi
4-es a halogén refi.

Miután az állítást követő napon a fényszórók felemelkedtek a legmagasabb állásba, mindezt menet közben, vizsgálódtam kicsit. Computer nem írt hibát, szintszabályozókat megnézve, az 5-ös képen látható fogadott. A leszerelt rudazat látható a 6-os képen.

Cikkszám: 51796770 LINK ROD 7-es kép.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-11-28

Alig több, mint egy év után a jobb oldali tompított fényszóróm ismét feladta.

Tök véletlenül megint ugyanazt az izzópárt vettem: H7 12V 55W GE Megalight Ultra +90%.
Megfelel.