Blog
Költségek mióta nálam van:2015.04.26
Április: 160.000 km
Olajcsere minden szűrővel 59.000 huf
-161.000 km
turbó felújítás+olaj csere szűrővel+új hűtővíz 170.000 huf
EGR 70.000 huf
MAP sensor 9000 huf
lmm 91.000 huf
Augusztus:170.000 km
olajcsere+szűrő+szervó olaj 22.000 huf
Október:175.00 km
Gázolaj szűrő 25.000 huf
November:177.000 km
ködlámpa keret jobbos 9000 huf
porlasztók bemérése,kódolása,kompresszió mérés 32.000 huf
xenon szett: 15.000 huf
December:178800km
Ablaktörlő lapátok 6000 huf
Légszűrő:7500 huf
December:180000km
Jobbos alsó lengőkar: 47000 huf
váltó olaj:6000 huf
motorolaj+szűrő:12500 huf
munkadíj.15000 huf
2016.
Január:181000km
bal alső lengőkar (trw) 50.000huf
Szívósor átvizsgálása(korom után kutatva) :))
de mivel aluminium színű a belseje inkább összeraktuk!(Cz Tuningman Gábor)
munkadíj:10.000
bal felső lengőkar (lemfölder) 44.000huf
2016.Február 185000km
Gázolajszűrő csere mann filter 15.000Huf (CZ Gábor)
2016.Március 188000km
Parkradar sensor csere 1db 10.000Huf
Manky chip 188.000 km
180Hp 380Nm
2016 Április 190000km
olajcsere+szűrő 15.000huf
levegő szűrő 5000huf
motor tartó bak csere 2db 30.000huf
szabadonfutó csere 12.000huf
munkadíj 15.000
2016 Június 195000km
gázolaj szűrő csere 15.000huf
2016 Augusztus 23. 202000km
olaj:Xado 13000huf
olaj sz.:MANN 2900huf
levegő sz.:MANN 5900huf
vezérmű szíj:7250huf
Feszítő skf :12900huf
Vezető SKF :3500huf
Vízpumpa SKF:14800huf
Szívósor tömítés:1990huf
Fagyálló:-35 2900huf
Hátsó fékbetét ferodo 11900huf
Hátsó fék tárcsa:TRW 8500/db
munkadíj:20000huf
2016.szept. 205000km
Első féktárcsa Rotinger (fúrt,mart) 31.000huf
Fékbetét ferrodo 12.000 huf
+Egyéb költségek:EGR,DPF Off ,chip 79.000huf
2016.10.24.207000km
gázolaj szűrő csere Mann filter 16.000huf
xado adalék váltóba 2000huf
2016.10.25.
Új nyári felni 150.000 huf
2016.12.18. 210.000km
olaj+adalék.lev.szűrő
erősített szerkezet+kevlár tárcsa+kettöstömegű+kinyomó csapágy+munka díj
össz: 295.000 huf
2017.05.25. 220.000 km
olaj+szűr+lev.szűrő +gáz.o.szűrő. 40.000huf
2017.08. 221500km
Hf,tömítés,vízpumpa,olaj,szűrők,munkadíj 200.000huf
2015. 11.18.
Ma a nevemre került Scudo. Hazafelé vigyorogtam, mint egy idióta:-)
Mivel a műszaki vizsga előtt lengéscsillapítókat cseréltek, így a téli gumi felrakásával egy időben 3D-s futóműállításon is átesett a gép.
Az autót leszervizelt állapotban vettem meg, így a vezérlés, olaj és szűrők cseréje most nem engem terhelt.
Kapott ma a hintó egy alapos aktív habos mosást, illetve egy kis karbantartásra is sor került. Az akkumulátorba öntöttem egy kis desztillált vizet, illetve megmértem a hűtőfolyadék koncentrációját. -45 fokig nincs mitől tartanom.



Mielőtt elviszi valaki itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Akit meg érdekel az autó, lássa hogy merre jártunk...












...vagy esetleg kettőt, vagy még többet...
Mindig van valami Alfáéknál, ami "helyzetet" teremt. Most éppen egy elírt motorszám.
Mint kiderült, az importőr rendszerében más volt beírva. Ha a valóság nem stimmel a papírokkal, akkor az okmányiroda nem ad forgalmit. Miután észrevették a zavart a tér-idő kontinuumban, megpróbáltak korrigálni. Sikerült is. Ma javították a rendszerben a motorszámot.
Gyorspostával el is indították a hivatalos papírokat Rieglerékhez Győrbe.
Már csak rajtuk múlik.
Ha holnap délelőtt időben Győrbe érnek a papírok, akkor ki tudja állítani az okmányiroda a forgalmit. Ebben az esetben van esély gurulni a hétvégén.
Ha nem, akkor nem.
A helyzetet bonyolítja, hogy Győrben az okmányiroda jelenleg NAV-os rendszámokat osztogat.
No, ilyet NEM szeretnék, tehát nem Győrből lesz rendszáma a kocsinak.
Holnap 11-ig eldől minden...
Hogy már régi ismerősként üdvözölhessük egymást - biztos, ami biztos alapon - még egyszer elolvasom a használati utasítást.
update 2015.11.27.
Kettő lesz az az egy. Átvétel holnap 9:00












Egy ideje észre vettem, hogy valami nem frankó elől a kocsival... egyre erősödő furcsa zajok - nyikorgó, kis kattanó, puffanó zaj nyugtalanított. A balos motortartóra gyanakodtam. Minap alánéztem a verdának aknából és feltárás közben jól megrángatva a motortartót, kénytelen kelletlen nyugtáztam, hogy nem az a bűnös, mégha nem is csili-vili állapotú. Újabb rángatás és megvilágosodtam, hogy bizony a bal lengőkar szilentek... újabb erőteljes rángatás, most már a lengőkaron... kétség sem férhet hozzá, Ő az, kampo-basszo... Alkatrész vadászat, rendelés... Albaautó ma szállított, én meg szereltem. Próba... zsírkirály lett! :)
Sajnálattal konstatáltam viszont, hogy a stab pálcáimat is cserélnem kell hamarosan.
215.744 km








Új felső turbócsövet kapott, gyárit, cikkszám szerint is belevalót. Kifújt a régi valahol, és nem ment eléggé. Nem volt még nagyon gyenge, de nem akartam tovább húzni.
Plusz kapott egy kuplungpedál kapcsolót, mert rossz volt az is.
November 23-án megtörtént a szervíz Csörinél. Vezérlés+vízpumpa+olaj+szűrők+hosszbordásszíj csere. Ráfért már a szűrők koszosak voltak rendesen az olaj egy trutymó. A hosszbordásszíj repedt. Mindenből gyári került bele. Csöri átnézte az autót. A szívósor a lapátkáknál olajos, úgy döntöttem ki lesznek szedve a lapátok. Valószínűleg ez okozza a hidegindítási nehézséget is. Olcsóbb, mint a szívósor csere és a probléma végleg megoldva. Vagy a kerékcsapágynak vagy valamelyik guminak van egy kis hangja. A szívósor problémánál az is orvosolva lesz. Jelez a bal hátsó ablak becsípődésgátló is majd erre is sor kerül. A két első alsó lengőkar cserélve volt, remélem egy darabig nem lesz probléma velük. Más hiba egyenlőre nincs.
Km óra állás: 159838 km
Leápoltam a bőrbelsőt az autoglym termékével. Köszönet Halesznak. Először autoglym leather cleanerrel megtisztítottam, majd leather care balm nevű bőráplóval átkentem. Érezhető a különbség, a bőr sokkal puhább jobb tapintású lett.
A vaterán vettem bele gumiszőnyeget télre. Így már nem folyik bele a kárpitba a hólé.
Bőrtisztító+ápoló: 7700 Ft
Gumiszőnyeg szett: 10000 Ft