Blog
Na és akkor mi lett a 4 lengéscsillapítóval?
Eltelt jó néhány hónap és 12ezer km a legutóbbi szerviz óta (igen-igen, tudom, és szégyellem is magam), de a hétvégi túrákon kívül nem sok idő és energia jutott sem a vezetésre sem az autó karbantartásra, és már régen nem láttam Alexéket az Alfáriumban (ahol az autó a javítások alkalmával megfordul) . Ekkorra gyűlt fel néhány már akuttá váló probléma amivel időt kellett szakítani az autóra még ha nem is használom annyit. Többszöri Mapszenzor hibajelzés és gyorsulni-képtelenség után a turbócső-tuningot (részben fémcső elemekkel a szakadt helyett), turbó pucolás követte(geometria le volt tapadva és elvolt koszolódva). De volt más is. Az adagoló is eresztett ezt ki kellett cserélni de, ha már megbontottunk miatta a vezérlést akkor már új vezérlés is került így 224ezerkm-nél vízpumpával a Gates+SKF jóvoltából ;) (bár az előző csere 176ezernél volt csak) meg persze új laposszíj is és 2 görgő is ha már ott vagyunk..
Hátulra új féktárcsák és betétek, toronycsapágyak és motortartó bakok valamint egy komplett Seléniás olajcsere az összes szűrővel – többek közt – gazdagították a képet és az alkatrészkereskedőket. Kikerültek a régi gátlók és „ha már ott vagyunk” (ez nem rossz elv..;)) akkor tovább mentünk és 2 lengőkar valamint 2 kanyarstabilizátor is bekerült, meg porvédő szettek és felütésgátlók mielőtt végre bekerült a 4 gátló ami kb. 15-20%-kal feszesebb a gyárinál (kellemes úttartás a kanyarban is, de még mindig kényelmes)…
Így lesz egy kis Mapszenzor-üzenetből és 4 gátlócseréből nemismeremleírnimekkora számla..
A jó munkáért ugyanakkor – mint máskor is – köszönet Alexéknak. Szenk jú.
Az autó minden esetre azóta az eltelt fél évben és 5ezer kilométer alatt repül megint… és a lehetőségekhez képest precízebb a kormányzása és az úttartása mint valaha (szó szerint).
Közben lassan két éve lesz nálam a kék villám. Miközben e sorokat írom, tartunk 229760 km-nél és 1.361.761 Ft-nál (ha jól számolom), az üzemanyagot, ápolást, útdíjakat és biztosításokat nem számítva! A komoly összegek ellenére is – szerintem nem vagyok egyedül – nagyon szeretem..
Ami meg a blogot illeti igyekszem mostantól real-time-ban jelentkezni.. :D
Az itthoni pihenő alatt nagyon ráértem ezért kiszereltem az első fényszórókat. Előmelegített sütőben 5 percet sütöttem őket, hogy szét tudjam szedni. Lefújtam matt fekete festékkel a belső részt majd gondosan kitisztítottam. Szaniter szilóval összeragasztottam. Belehelyeztem az emeltfényű izzókat a tompítottba. (könnyeb volt mint a helyén) és visszacsavaroztam a helyükre.
Az eredmény nagyon tetszik, tökéletes világosság sötétben is.





Néhány hónap kihagyással folytatom a blogot ahol abbamaradt. Bár lassan már az első 20ezer km-nak is hívhatnám.. :D BUÉK!
A generátor csere természetesen az osztrák munkadíjak miatt történt Magyarországon, hiszen az alkatrészek kis szórással ugyanannyiba kerültek volna ennél a műveletnél. Ha már szervízben volt az autó, akkor már ránéztünk a futóműre is és két lengőkar csere után megújítottuk a műszakiját is, amin csont nélkül ment át természetesen. Nem sokkal később Havassynál a fékpadon 400Nm-t mértünk: volt erő az autóban.
Néhány hónappal később Áprilisban (2014) aztán bejött az első igazán nagy szerviz – minden dízeles álma – a kettőstömegű cseréje.. hirtelen jött, rettenetes hangja volt, s bár ekkor nagyon keveset mentem amúgy is vele, nem volt mese: ki kellett cserélni. Hátsó főtengely szimmeringet is kapott meg 5 új Beru izzítógyertyát.
Na és ha már Április akkor egy szett Dunlop SportMaxx RT vel is megajándékoztam magam, meg az autót.. Nem véletlenül mondta a gumis, hogy: „az Alfások azok szeretik az autóikat..”. Pop-Gom-ról vettem, csak ajánlani tudom őket, precíz szállítás verhetetlen árak és friss néhány hetes gumi. Végre érezhettem milyen, amikor nem téli gumin fut az autó.
Az amúgy gyönyörű Momo "Tan" bőrbelső is feladta a leckét, hiszen már régóta szerettem volna kitisztítani és csak a jóidőre vártam, de sok utánaolvasásba került amivel elejétt vettem a gyakori bőrápolási hibáknak - lévén nekem nem volt korábban ilyen tapasztalatom. Sikerült megfizethető árú szilikonmentes tisztítót és ápoló balzsamot beszereznem, amivel 7(!) óra munka után gyönyörűek voltak az ülések.
Pedig nagy szerencsémre az előttem lévő tulajdonosok is vigyáztak rá és még szilikont sem véltem felfedezni a bőrben, ami amúgy ritka, mert a tiszítók többségében van és a bőrösök szerint ha egyszer ott van nem jön ki.. és persze árt.
Ajánlom az AutoGlym Leather Cleaner+Balsam duót, mert kb 7-8 ezer forintért szép munkát végez olyan bőrön amit még nem kell felújítani és korábban nem kapott szilikont.
Szenvedtem egy pár hete már a laposszíjjal mert nyihogott.. amit ki nem állhatok. De júliusban (2014) sikerült a rugós feszítőgörgőt kicserélni valamint egy második lépésben a lapos szíjat is, ami végül megoldotta a problémát.
Már ekkor szerettem volna egy feszesebb lengéscsillapító szettet, részben az eredetiek „lanyhulása” miatt is, másrészt a gyárinál is jobb vezethetőség érdekében. Így hosszas tanakodás után egy szett gyári került el Katona Úrhoz és csapatához, akik már évtizedek óta léteznek, mint hivatalos Bilstein szerviz és kiterjedt verseny-klientúrát szolgálnak ki lengéscsillapítókkal itthon és külföldön egyaránt. Amikor elmondtam az elképzeléseimet, milyenre hangolják, nem volt sok kérdésük, kapásból tudták mi kell és 1-2 héttel később már kész is volt az áru, ami aztán csak később került beszerelésre.. de erről majd a következő fejezetben..
Az olajcsere alkalmával feltünt, hogy megrepedeztek a felfogató gumik, ezért inkább kicseréltem őket. Ezen felül, az igencsak csíkozó ablaktörlőlapátok is átadták a helyüket egy pár Bosch-nak.
Ezzel 2015 befejezve.


Megfutottuk idén, ahogy az sejthető volt. Kicsit árnyalta az "ünneplést" az önindító hibája, de ez van.
Ez vélhetően a valós futása az autónak. A szervizkönyve részben vezetve volt, az alapján és a nálunk eltöltött több mint 5 év alapján kijön a matek.

Mivel az autóval bajlódnom kellett az önindító miatt, ezért az épp aktuális kötelező 10k szerviz is el lett végezve.
Olaj, pollen és levegőszűrő, 10w-60 olaj lett cserélve.

Egy ideje nem kapcsolt az első világítás, most a szabadság alatt volt időm vele bíbelődni és kimértem hol a hiba. A csatlakozóba még megvolt ugyanis a 12V, az izzó foglalatnál már nem. Az izzóhoz vezető vezetősáv egy helyen nem érintkezett az alatta tovább futó vezetősávval. Ezt kellett megforrasztanom. Konstrukciós hiba ugyanis gyárilag egy műanyag fogta össze a két sávot.
Jöhet ide is a canbus LED.

