Blog
Lia utolsó hétvégéje nálam. Hétfőn elköszönünk, hogy mással járja tovább az utakat.
Sok helyre mentünk, sokat láttunk, de változnak az igények.
Köszönöm az élményeket, vicces, érzelemdús, tanulságos bő hat év áll mögöttünk.
6 év, kb 100000 km
Utolsó km állás: 219301 km
Végre a mai nap megérkezett hozzám Piritu autója. Nem akartam még cserélni igaz foglalkoztatott a gondolat. Aztán megláttam a hirdetések között, és nem akartam lemaradni róla. Nagyon szép nagyon megkímélt egyszerűen gyönyörű. Élvezet vezetni. Az enyémet is elvitték közbe. Így a végére minden összejött.

Ma az együtt megtett 190.700 km után átkerült Hardy oldalára.
Furcsa volt látni, ahogy elment. Bő 2.700 órát töltöttünk együtt...


A mai délutánt autótakarítással akartam eltölteni, de sajnos nem tudtam kiállni a garázsból, mert a járgány nem indult.
Csörivel gyors telefonos egyeztetést követően elsétáltam egy digitális multiméterért. Indítózáskor mérve a feszültség épp hogy csak elérte a 7 Voltot. Így megállapítást nyert, hogy az akkumulátor 2015. december 18-án végelgyengülésben elhalálozott. :)
Irány az akkumulátor bolt! A nyertes a ZAP gyártó 80Ah-s példánya lett 700as indítóárammal.
Szerencsére a beszerelés nagyon egyszerű volt, így azzal nem ment el sok idő. Újra kerregünk :)
Km-óra állása kereken 132 750.
Költségek:
- Digitális multiméter -> 4 699 Ft
- Akkumulátor -> 21 500 Ft

Eljött a pillanat.
Az autót kicsivel több mint egy hónapja vettem azóta gyorsan bele is hajtottam 1000km-t :D
Most eljött az ideje hogy ledogjak róla egy-.két dolgot.
Gyorsan lecseréltem benne az olajat(176200km) a szűrőket, és mivel szar volt a termosztátom így annak is mennie kellett.
Szerintem a levegőszürőt vagy 100ezer km-el ezelött cserélhetté így most olyan könnyen lélegzik az autó hogy csak nah.
Meg ha már megjöttek akkor gyors fel is dobtam a téli kerekeket felnistül.


Ennyit bírt. Mivel még gyári, kb. egy százassal van visszatekerve az autóm órája.
Cserélve lesz a két ünnep között, de addig nem is tudom emiatt használni.
Vadonatúj Valeo megy bele.
9055 km megtétele után, 126963 km-nél megtörtént a motorolaj és olajszűrő csere, újra a bevált Selenia 20k került bele és Hengst szűrő, Erhardtól, Albaalkatrészről rendelve. A csomag újra hamar és pontosan idekerült, több autóra valót rendeltünk, amiből egy kis Seicento vezetőgörgője kimaradt, de hívásomra Erhard hamar el is küldte, díjmentesen. Továbbra is csak ajánlani tudom :)

2015.12.08-án eladtuk szeretett 156-osunkat. Nehéz búcsú volt, de a sok kellemes élmény megmarad!
Kiderült, hogy gyakorlatilag be van rohadva a kézifékbowdenünk, ezt most orvosoltuk. Képet rakok majd fel, ha nem felejtem el :)
Ezenkívül központizár-vezérlő csere is volt (5000 pénz bontóból). A vezérlő működik, azonban a bal oldali zár léptető motorok döglöttek, ezeket vadászni kell. De legalább a job oldal már gombra nyit-zár.
A bontóban sikeresen rámsóztak egy törött-hiányos fényszórómosó betétet 10000 forintocskáért. Ezt most vihetem vissza...ezt miért kellett?
Ismét köszönet Hart Józsefnek!
Még nyáron a vétel után gyanús volt a vízhőfok. Mostanra télvíz idején oda jutottunk, hogy nagynehezen elértük a 65 fokot. Kapott egy Behr termosztátot a Nagyvad, Azóta nagyon hamar felmelegszik, és tartja a 88 fokot. Plusz volt egy állapotfelmérés, futőműdiagnosztika hitelesített padon. Köszönet Hart Józsefnek Csepelen!