Blog
Egy ideje már kopogott a bal eleje. Sejtettem, hogy az alsó lengőkar lesz az, ami be is bizonyosodott Csöriéknél szeptemberben az olajcserekor.
Ofinál még nyáron Alfacityben megrendeltem 2 db gyári alsó lengőkart, de csak most tudta őket szállítani. Ez van, a gyárira várni kellett. A szilentek mindkét oldalon rosszak voltak már, bal oldalon a gömbfej is. Cserekor feltűnt, hogy bal oldalon a kormányösszekötőn sérült a gumiharang.
Kellett vennem 4 db téli gumit. A használt gumikban csalódtam már eleget, így újakra esett a választásom. Mivel nyárra vettem 18-as felniket, így télre megmaradtak a 16-os Speedline-ok. Nyár végén kaptak egy görgőzést. Gumiból a Continental, a GoodYear, a Dunlop és a Michelin jöhetett számításba. A Continental mellett döntöttem. Eddig tapasztalatom az, hogy szárazon is és vizesen is jól tapad, csendes abroncs. Havon még nem volt szerencsém kipróbálni, viszont lefagyott hídon igen.
Zsámbékon a Drivingcampben szerelték fel őket a Continental vezetéstechnikai napon. Sajnos a bal oldali kerekeket nem húzták nyomatékra és a bal első fellazult. Ennek következménye az lett, hogy bal elölről kattogás lehetett hallani. Ha gyorsítottam, akkor abbahagyta, ha tartottam a tempót vagy motorfékeztem, akkor erősödött. Szerencsére a felnin a csavarlyukak épek maradtak, csak néhány csavar ment tönkre,
Maga a vezetéstechnikai training jó volt, mondjuk szerintem néhány dolgot rosszul oktattak, főleg az ABS nélküli Puntós kollégának. Csúszós utat szimulálva 60-ról állj meg minél előbb és azt mondják neki, hogy nyomjon satuféket. A pálya utáni aszfalton meg is állt. Vittek egy Ford Rangerrel a tereppályán, 50-60%-os emelkedők, lejtők. Volt Continental előadás gumikról, ahol sok érdekes dolgot hallottam amiknek a hétköznapokon is hasznát vehetem. Összességében jó volt a rendezvény.
Km: 155 119


Kapott az autó teljes alvázvédelmet. 1-2 helyen hegeszteni is kellett (bal első doblemez, bal hátsó taposó, bal oldali küszöb). A két küszöb ki lett fújva üregelő spray-vel. Ki lett cserélve a kipufogó flexibilis cső is, a régi egy kicsit odavolt már. Az autó belsejét én szedtem ki és raktam vissza.
Kicsit meglepődtem, hogy ennyi lakatos munka volt az autómon. Pedig az enyém egy viszonylag egyben levő, szép állapotú 156-os. Felmerül bennem a kérdés, hogy akkor milyen állapotban van a többi? Vagy mások nem foglalkoznak vele? Sokszor olvasom a kérdést akár itt, akár Facebookon az alfás csoportban, hogy nagyon párásodik az autóm, mit csináljak? Első körben pollenszűrő csere, ha nem segít, akkor nézzék meg a kárpitokat és az autó alját, mert valahol tuti befolyik a víz. A kárpitot nem elég felülről nézni, alatta van egy szigetelő réteg és az szívja meg magát vízzel, ha lyukas az autó alja. Nekem mióta meg lett csinálva, sokkal kevésbé párásodik, pedig csak kicsi lyuk volt, nem kellett komplett taposót cserélni.
Téli papucsok felszerelésekor döbbenten néztem az első két nyárigumit, amelyeket tavasszal teljesen újonnan tettünk fel a kocsira. Sajnos a futóművem ezek szerint nincs jól beállítva. Beállításra a Spur Kft.-hez jelentkeztem be, ahol kb. 20 perc alatt helyére tették a dolgokat. Remélem most már rendben lesz.





Elsö stabilizátorok cseréje segített a futómü csörgésen, teljesen azonban még mindig nem tünt el. Föleg hideg idöben jön elö a probléma.
Jimmi T. cartárs adta a tippet hogy idönként kenösprayel kell befújni a szilenteket.
Ki is próbáltam azonnal, nem volt nagy tétel (kb 5 euró).
A csörgés abszolúte megszünt, néma csend van a legrosszabb úton is.
Müszakilag most lett számomra tökéletes a kocsi :))))
Köszi Jimmi!!!!
Az említett váltógondokat követöen mélyebbre ástam magam a témában.
Több tölem tapasztaltabb tulajdonos/szerelö is a rendszeres hidraulika olaj cseréjét javasolja a TCT váltóban. Ez van, inkább cserélem rendszeresen minthogy tönkre menjen a hidraulika.
Valamint cserélni kellett az elsö stabilizátorokat. 100 000 kilométer után megadták magukat, a legkisebb bukkanón is csörgött az eleje.
Végre elérkeztünk egy kulcsfontosságu dologhoz. Intercooler.
550x180x65. 55mm-es kiállásokkal. 55 ös csövezéssel, fekete szilikonokkal ( annyira ne verje ki a rendőrök szemét :D)
a lökhárító mögé sikerült eldugni ugy, hogy a csövezésből semmi sem látszik, és a cooler sem annyira feltűnő, és a ködlámpám is megmaradt a gyári helyén.
az eredmény: sokkal hidegebb beszívott levegő ( gyilkoláskor kinti 5 fokos hőmérsékletnél 63-65fok helyett 18-20fok a beszívott levegő hőmrséklete) a 100 feletti gyorsításoknál érzem igazán a külömbséget, nem fogy el 150km/h után, végig van benne erő. 1 baron is érezhető volt a differencia de most 1.4 barhoz igyekszem belőni a programot füstmentesen, enyhe korommal jelenleg az eddigi kb 185le és 400nm helyett van kb 210le és 490nm. ugyh bíztató :D ha sikerül eltüntetnem azt a kis ködöt akkor ujra "saccolunk" egy teljesítményt :D
közben szétszakadt a kuplungom. a tárcsáról elhagytam a ferodolt, elszakadt a szegecselés és a szerkezet sem volt már olyan hűde jó állapotban,
ugyhogy kapott egy uj kinyomószerkezetet, uj kinyomócsapággyal és kevlártárcsával ( a tárcsán lévő kopófelület 5mm el vastagabb 35 helyett 40mm széles. a külső átmérő maradt 235mm)






Alapjáraton érezni lehetett egy kis rángatást néha ezért úgy döntöttem kitisztítom a légmennyiség mérőt, vettem speciális tisztító spray-t hozzá illetve kapott új légszűrőt is (UFI). Szétszereléskor örömmel láttam,hogy a légmennyiségmérő szinte új állapotban van, talán Svájcban már cserélték. Egyenletesebb lett az alapjárat szóval nem ártott a tisztítás viszont a lambdaszonda jelem még gyanús (nem állandó frekvencián dolgozik) és úgy láttam azt még nem cseréltek benne (220 ezernél jár) úgyhogy a következő egy új szonda lesz.

