Blog
Nem volt egyszerű de elkészült. Ha valaki rászánja magát legyen sok türelme. Megrendeltem Kínából a karikákat ami 3-4 hét volt. Méretek 85-90-95 mm átmérőjű (3.kép). A középső karikát (90mm) máshonnan rendeltem, sajnos picit sárgás , de nem szembetűnő. Erről hiányzott a műanyag gyűrű, így rendelnem kellett Kínából. Megint 3 hét. Itthon sehol nem volt külön. Rendeletem butil gumit is az újratömítéshez még a első kanyarban (9.kép). Szereztem két sérült lámpát kölcsön, amit összetákoltam hogy ideiglenesen betegyem. Miután megvolt kicseréltem a lámpákat a kölcsönlámpára.
Búra leszedés:Leszedés segédlet
Eddig mindig körbe melegítéssel szedtem le a burát a lámpákról. Gondoltam kipróbálom a sütős módszert a gumi ragasztás puhításához. Nem jött be. Elolvadt a lámpa alja, így szereznem kellett egy másikat. Ebbe szilikonnal volt ragasztva nem butil gumival mint a régebbi típusokon. 8 perc-180 fok elintézte. Kisebb hőmérsékleten kellett volna, de most már mindegy.
Utána körbemelegítéssel és feszegetéssel szedtem le a burát. Lejött de egyik búra széle megrepedt a feszítéskor. Na gondoltam ez megint nem akarja. Szerencsére szélén volt így nem látszik felszerelve. Pákával összeolvasztottam (6.kép).
Szerelés:Gyürük rögzítése
Miután szétszedtem alapos takarítás következett. A ragasztás maradványait lekapartam a buráról és a lámpa keretéről. Utána kitakarítottam a projektort mert láthatóan poros volt kívülről belülről. A burán kivéve látszott igazán hogy meg van mattulva egy kicsit. A takart részeken sokkal szebb volt a plexi. A bal oldali helyére az egyik kölcsön lámpa került. Két felső füle le volt törve azt átraktam az olvadt lámpámról. Mindegy, lecsukott tetőnél nem látszik, majd kicserélem a házat ha lesz másik. Viszont ez szétszedésnél nem volt bematulva és a belseje sem volt poros.
Láthatóan jobban világított sötétben. Ezután levágtam 5mm-t a középső lámpa foncsorából, mert amit rendeltem karika rá az vastagabb volt mint a másik kettő (7.kép). A két szélső becuppant a helyére. Hozzácsavaroztam a foncsor belsejét a plexihez, ami rögzítette a gyürüket. Ez után az elektronikákat kellett bepasszirozni a lámpa belsejébe négy darabot. Előtte leteszteltem hogy mennyire melegszik. Szerencsére nem melegedtek így a lámpa belsejébe kerültek. Kettő lámpa sarkába került. Meleg ragasztó pisztollyal rögzítettem hogy ne zörögjön. Egy a reflektor mögé gyorskötözővel. Egy a plexi tetejébe gyorskötözővel (kép.4.)
Összerakás:Készre szerlve
Ezután belenyomtam a butilgumit a perembe körbe a lámpán. Ősszedugtam a kábeleket és még egyszer teszteltem hogy minden működik-e. Majd hegesztő géppel felmelegítettem a butilgumit a lámpa peremben és összenyomtam erősen. A négy sarkán négy fül bepattant a helyére. Végül visszakerült a külsejére a 3 króm takaró és a fekete keret.
Cob Led került bele, összehasonlítás CCFL-Cob Led-Smd Led
Cob Led vs. CCFL
Cob Led 159
Vezérlő elektronikával
Élőben sokkal jobban néz ki minta a képeken...
Bmw-sek nagy szemekkel néznek, meg mindenki más is...












Eljött a hideg, előjött az akksi gyengesége, így új akkumulátor került bele. A választott típus: Bosch S5 12V 74 AH (750A) Jobb+.
Nekiálltunk ketten két ünnep között a május óta gyűjtögetett alkatrészeket végre beszerelni. Az eddigieken felül jött még egy kuplungszett is, mert ami az autóban volt, nem futott volna el sokat. Baromira nem akartam cserélni ($), de a kuplungszerkezet és a kinyomócsapágy kritikán aluli volt. Ezek szerint legutóbb csak a tárcsa lett cserélve. 8 óra a gyári normaideje a lendkerék cserének, ez bőven több volt. És még így sem lettünk készen (vezérléscsere és fékfolyadékcsere hátravan).
A következők lettek cserélve új alkatrészekre:
-Valeo lendkerék
-Valeo kuplungszett
-Corteco főtengelyszimmering
-4db TRW lengőkar
-1db belső féltengelycsukló gumiharang (így már mind a négy cserélve van)
-Bosal katalizátor
-Reinz leömlő sortömítés
-3db vízfűtő gyertya (egy működött, még a gyári Beru volt benne)
-AVA vízhűtő, 42mm vastag
-2db hátsó hosszlengőkar szilent
-2db első stabilizátor gumi szilent
-Champion légszűrő
-Valeo gázolajszűrő
-klímakompresszor kuplung csapágy (visszakerült rá a hosszú HB-szíj)
Többi:
-Garrett turbo csere
-geoszabályzó szelep
-vízhűtő légterelő műanyag beszerelés
+váltóolaj utántöltés
És mi a tapasztalat? Baromi jól megy az autó a rá való turboval. 1500-tól elkezd bitang módon tolni. De: valami futóműalkatrész kopog bal elől, nem tudok rájönni, hogy mi az. Továbbá folyik az új főtengelyszimmering. YEAH.
A helyzetjelző izzói elég halványan világítottak ezért kapott ledeset.
A gyári szőnyegrögzítő a jobb oldalon el volt törve, illetve a feje hiányzott, ezért mindig elrúgták. Rendeltem hozzá másikat, ráadásul ez elfordítható, így véletlenül se tud leugrani róla a szőnyeg.






Kapott egy gyári kipufogó véget, a Lajoshoz vezető úton engem is utolért a bal hátsó ablak probléma
Ma elvittem az autót,hogy megcsinálják még tél előtt az alvázvédelmet.Nincs még semmi rozsda folt az autón és így érdemes volt megcsinálni ezt is. Nem a hagyományos alvázvédőt kapta hanem egy speciális műanyagos-gumis cuccot és 10 év garanciát adtak rá.. A lényeg,hogy ahol kis gumi dugó volt azt kivették és befújták oda is a cuccot.A küszöbök belsejét is.Talán igy tartósabb lesz a karosszéria,mert erre felé sózzák rendessen az utakat.A 159-es karosszériája már nem annyira rohadós mint a 156-é volt és az alváz sem három részböl áll.Itt egybe van az aljaAztmondták a műhelyben,hogy az a gond a 156-nál,hogy három részböl áll a padlózata és az összetételeknél szokta kikezdeni a rozsda.Remélem,hogy tartós lesz,az biztos,hogy miután elhoztam a műhelyből még legalább 3 napig nagyon erős szaga volt az egész autónak..... Nekem olyan macskasz@r és nitrós festék keverékére hasonlitott a szaga.. Lehet azzal kenték be... :)




Úgy néz ki ennyi volt. Ma felpakolták és elvitték az Americát, az új tulaj befejezi és ha sikerül neki SP-rendszámmal láthatjuk talán viszont. Igazából 1-2 évet mentem csak vele, de nagyon szerettem. Amikor az átalakítást elkezdtem nem sok mindent tudtam, mostanra egészen beletanultam sok dologba. És bár bánom,hogy nem én fejezem be,mert kevés hiányzott már, ugyanakkor van úgy hogy jön egy olyan lehetőség amit nem szabad kihagyni. És nekem jött, viszont ez azt jelentette,hogy a 75nek mennie kellett. Szomorú voltam amikor kihúztam a garázsból,de örülök,ha arra gondolok,hogy 4 év garázs fogság után lehet újra száguldani fog, igaz már nem velem. Viszlát Asszonyom, örültem,hogy megismertem.




A régi continental téligumikat használtan vettem, de így egy szezon után a kukába hajítom őket. Ilyen csapnivaló gumival én még nem találkoztam. Zajos, nem tapad amikor kell egyszóval soha többet. Először megint használtban gondolkodtam, aztán betértem a megszokott Pesti úti gumishoz, aki meglátta bennem a bizonytalanságot és egy jó ajánlattal végül eldöntötte a dilemmám. Hankook Icept Evo-k kerültek fel 205/55R16 méretben. Nem mondom,hogy csendes, mert egy téligumi sajnos nem tud igazán az lenni, de meglepően jól tapad 0 fok körüli taknyos úton, jég és hó teszt remélem hamarosan. Eddig maximálisan elégedett vagyok.