Blog
A vizsga után elkezdett egyre hangosabban kopogni a futómű, ami alapvetően még nem volt a vészes kategória,de elkezdtem készülni a beavatkozásra. A téligumi cseréné a hátsó féken láttam,hogy megérett a cserére, így a tárcsát betétet megvettem, de az meglehetősen kevés szabadidőmben inkább az Integrale hibáinak javítását helyeztem előtérbe. Így utólag hiba volt, mert egyik nap a rettegett remegés megjelent. Kettős tömegű lendkerék, lelkileg már készülök amióta megvan,de azért nem jött jól. Paulovics Tibi bácsi beszerezte a lendkereket és a kuplung készletet valamint a váltó oldali főtengelyszimmeringet. Kerepesi Jani miután az Integralen mégse kellett hátsó difit cserélni, felszabadult így bevállalta helyette a 156-ot. Szépen el is kezdte, de hamarosan hívott,hogy az kopácsolás a futóműből azonnali beavatkozást kíván mégis az egyik oldalon. Az idő szorított, mert bármennyire álomautó az Integrale, nap mint nap a 17literes fogyi a betonkemény futómű és igen nap mint nap a zaj sem elviselhető, így tűzoltásképpen az bal felső lengőkar cserélve lett. Közben megrendeltem a másik oldalit és az első féket is, szóval a következő szabadnapomon a maradék melót megcsinálom. Jani ahogy szokta totálisan korrekt áron pontosan dolgozott, Tibi bácsinak meg a személyre szabott kedvezményem köszönöm.


Lengőkar uniball 6810Ft/2db
Kézifékkötél J-B Akron 7044+6292Ft=13336Ft
Brembo hátsó tárcsa 9812Ft x2=19624Ft
Futómű állítás 4500Ft
Arcomon vigyor! Nem rossz gyárilag a 2.0 170LE, de lehet jobb is! Miután az én autóim híresen HP-k (meg én is), ez most sem volt másképp, harmadjára elkészült a (jelenleg) tökéletes program, Manky956 cartárs jóvoltából, akinek ezúton is köszönöm a kitartását. Amit az elődnél másfél év alatt távirányítással hozott össze, az most az aktív diagnosztikának ill. a személyes jelenlétnek köszönhetően pikk-pakk megvalósult.
Üa. értékeket összevetve az alábbi eredményt kaptuk:
Gyári:
3000rpm 82mm3 360Nm
4000rpm 70mm3 170LE
Mod:
2750rpm 95mm3 417Nm
4000rpm 90mm3 218LE
Jól látszik, hogy tévesen gondolják egyesek, hogy a nyomatékcsúcs 1700rpm környékén van. Sem a 2.0-nál, sem pedig az 1.9-nél nem ott van :-( Ami persze nem azt jelenti, hogy nem indul meg már 1400rpm-nél, csak hát az érzés csal :-)
A gázpedál a Giu 175LE-s 2.0-s dynami térképéről ihletődött, azonnal reagál, nincs késlekedés, tb hamarabb felépül.
Miután Ákos már régóta ismer az előző autó kapcsán, a programot kb. előre elkészítette, itt csak némi finomhangolásra volt szükség.
A végeredmény: Qrva jó lett!
Tartósteszt következik...



Ma útra keltünk, hogy a Giuliettával is megtegyük azt az utat, amit már oly sokszor megtettem más Alfákkal. Igaz, ma a nagy hidegben csak a rövidebb 800 km-es etapot gurultuk végig.
Ausztrián a szokásos tempomatos tempóval, 6,3-as átlaggal jöttünk át. Kb fél literrel kér kevesebbet, mint a 159, ez kb ugyan annyi, mint amit a 156 1,9mjet fogyasztott.
Átérve a németekhez végre egy kicsit a gázra léphettem.
- A menetdinamikában a 159 után jól érezni a kb 300 kg-os súlykülönbséget.
- Giovanniék a Giuliettánál is úgy gondolták, hogy 185 fölött nem akar senki tempomattal autózni. Pedig itt lehetett volna.
- Érdekes, hogy milyen szívesen kapcsolgat vissza 5-be és 4-be a TCT, kézzel nem tenném.
- Sokkal jobban kihúzatja a fokozatokat. Félgázzal gyorsítva is 3.500 felett kapcsol.
- 160 felett kicsit kelletlenül mozgott "N"-ben. "D"-be átkapcsolva megjött a kedv.
- 180 utazó nem gond dombnak felfelé sem az autópályán.
- 220-at mentünk "N"-ben is és "D"-ben is. Ez utóbbi állásban szívesebben teszi.
- A fék hihetetlen! 200-ról is félelmetesen fog! Megérte a "nagy fék"-et rendelni.
- 200-nál 10,4-et mutat a fogyasztásmérő. Végül is nem is olyan sok :-))
Összességében nagyon jó utazó autó. Kényelmesen és gyorsan lehet vele nagy távolságot megtenni. Pont ilyennek képzeltem :-)
A fűtésnél érdekes dolgot vettem észre. A 159-hez hasonlatosan Júliácska is lábhoz fűt. Ha kint hideg van, feltűnően süvít a levegő, olyan, mintha kicsi lenne a befújó nyílás. Kézzel átkapcsolva lábtér és középső befújásra a hang eltűnik és sokkal hatékonyabb lesz a fűtés.
Az eredeti kuplung főhenger megadta magát. Olajfolyás nem volt sehol, valószínűleg a dugattyú mellett engedett át, mert már nem lehetett kinyomni a kuplungot így a váltás is nagyon nehézkéssé vált. Új Delphi hengert tettem bele, és a munkahengert is frissítettem egy felújítókészlettel, ha már szétszedtem. Légtelenítés után hibátlan lett a kuplung.
198900km
237000 km
- stabilizáror szilent csere (anyag ktg 4000 ft)
Az Meist szilenteket kapott, szerencsére Tatán az Autó-Ring-ben 9000 Ft-ért megcsinálták a macerás javítást. (bölcső le, szilent tartó flexelés, szilent be, majd visszahegesztés :) ) a környék szuper szervízei csak egyben cserélték volna.... kb 50 ezerért.
237600 km
- Castrol 5W40 Edge Turbo Titanium olaj csere, MANN szűrővel 10000 ft
- fékolaj csere MOL Dot 5.1 re (elég csúnya színe volt már) - 1000 ft
- egyéb: Sárfogó gumi felrakás, hátha nem lesz olyan hamar kocsos a kocsi oldala 2500 ft
Egy ideje már csúnyán nyöszörgött az eleje az autónak MINDEN úthibán. Kezdett kellemetlen lenni az autózás így. Strongflex magyar forgalmazója elég jó áron kínálja a poliuretán szilenteket. Sajnos nincs a kínálatban mindenhova szilent, de ami van azt megvettem.
4x első - felső lengőkar szilent
2x első lengőkar, hátsó-alsó szilent (ebből kér méret van, persze a rosszat rendeltem, így nem is került beépítésre...)
Sajnos nem dokumentáltam képekkel a folyamatot, de körvonalakban ennyi a művelet:
1. gátló & rugó kombó ki (5 csavar összesen)
2. felső lengőkar ki. 2 csavar, csillagos fejű (E socket), nem ajánlom a "normal" dugófejet használni, mert el tudja nyalni a csillagos fejet.
3. régi szilent ki. Erre több opció is van, google a barátod. Ami a legegyszerűbb ahhoz kell egy nagy satu, egy 30as (hátsó szilenthez), egy 32-es (első szilenthez) dugókulcs. Ezek átmérőben akkorák mint maguk a szilentek így, persellyel együtt ki tudják nyomni. Az ellen oldalra én körkivágót használtam (google: körkivágó készlet).
Ha már szedtél szét 159 futóművet 1-2 óra alatt megvan az egész.


Megvettem az új Bosch lambdaszondát( cikkszám:0 258 006 190) mivel még több mint valószínű,hogy gyári volt benne és a diagnosztika alapján kicsit már fáradt volt. Nos a gyári szonda 15 év és 220 ezer km után úgy gondolta ,hogy ő jó helyen van ott és nem igazán akart kijönni a helyéről. Hossza melegítés, csavarlazítózás és erőlködés után kijött de a menet nélkül :) szerencsére a szondáról jött le a menet nem a csőben lévő furatból. Szóval kellett egy 18x 1,5 -es menetfúró amivel helyreigazítottuk a kipufogó csőben a menetet. Ezután az új szonda már gond nélkül beszerelhető volt. Eredmény biztosabb, egyenletesebb alapjárat szinte rezzenéstelenül jár a V6 motor:) Megnéztem utána Multiecuscannel és valóban gyorsabb az új szonda, magasabb frekvencián (~0,5-1 Hz) dolgozik mint a régi és kb. 300 és 950 mV között változik a lambdafeszültség.
Másik művelet a szintén még gyári kuplung munkahenger csere , mivel már kicsit engedte az olajat kapott egy új Brembo munkahengert. Itt is hasonló események voltak mint a szondánál tehát, hogy 15 év után nem igazán akart megmozdulni...szokásos melegítés,csavarlazító, kocogtatás,türelem:) és nagy nehezen kijött az aluházból a munkahenger...az újat már könnyű beszerelni, légtelenítés és kész.
Röviden így telt a szombat délelőtt:) de megérte...imádom továbbra is a V6-ost:)




