Blog
Nemrég igencsak meglepett a paripa... a fórumon olvasgattam, hogy érdemes a MAP szenzort időnként megtisztítgatni, hát valóban ocsmányul nézett ki... na uccu neki próbakör... természetesen kizárólag "német autópályán :D"... na szóval visszaérve a városba, első piros lámpa, alapjárat ledadog, autó megáll... hajajj... néhány indítás, pár másodperc alapjárat aztán dadogás, megállás... második zöld lámpáig sikerült feléleszteni nagy nehezen, vissza haza, garázsba be, Alfa Amore megnyit... kedves cartárs tanácsára másnap felkészültem az EGR szelep tisztítására (hideg zsíroldó, féktisztító, WD40, fogkefe), hát mondanom sem kell dugig volt korommal, a tengely szorult, valószínűleg nyitva maradt alapjáraton is, és a motor megfulladt a saját kipufogógázában. Na jó sok öblögetés és kefélés után szép tiszta lett, kapott WD40-et , tengely szépen jár, öröm boldogság, vissza a helyére. A nagy izgalomban azonban elfelejtettem az elektromos csatlakozót visszatenni, indítás után persze azonnal check engine... szerencsére néhány indítás után törlődött... a tisztítás óta a lefulladásos mutatványt nem produkálta, még nem tökéletes, de jó úton haladunk. :)
Három problémát véltem felfedezni a gépen:
1: váltógomb lötyög - kis utánaolvasás után gomb teteje lepattint, alatta 10-es csavar meghúz, és láss csodát.... :D
2: nyitáskor csak a vezető oldali ajtót nyitotta ki, többit csak akkor ha belülről meghúztam a kilincset.... itt felelevenedtek a Skodám központi zár problémái, mondom nemár... barangoltam a fedélzeti comp. menüjében, van egy "Unlock fda." menüpont, nicsak miez? - "Off" állásba vele -> problem solved
3: szintén zár gond: csomagtartó csak távirányítóról nyílt, tetőgombról nem... na akkor nézzünk vissza a menübe kicsit -> "Indep Boot" menü "Off" - újabb pipa
ezeket szimplán azért írom le, hátha valaki szintén pelenkás 159 tulajként hasonló problémákkal találja szemben magát. :)
A mai napon boldog tulajdonosa lettem életem első Alfájának, öröm, boldogság, tüzijáték :D
Volt egy bécsi utam, hónapok óta az első hosszabb túra. Ősz óta nem igazítottam a programon, jónak tűnik hidegben, melegben. És most valahogy a fogyasztás is kezd jónak tűnni.
Érződött, hogy hónapok óta csak városban csoszogunk, kb Gödöllőig elértünk mire megérkezett a teljes ménes. Pályán nagyon érződik ha sokat városoztam az autóval. Összességében viszont tökéletesen teljesített, ahogy szokott. Hiba és probléma mentesen, olajfogyasztás nélkül, és elég gyorsan :-)
Újra és újra rácsodálkozok, hogy mennyire nem befolyásolja a menetidejét, hogy kint mi van.


Eddig télen sosem használtam. Csak, ha már hiányom volt és száraz idő, vettem elő néhány km örömszerzésre.
Most viszont az évek óta porosodó Selespeed felnik kaptak egy fényezést és új gumikat.
Nyáriban nagyon bevált nekem a Kumho, most is rá esett a választásom.


Már egy ideje nedves volt az alsó motorburkolat. Felső balansztengely szimmering cseréjét még megoldottam a váltó levétele nélkül. Mostanra elhatároztam, hogy az alsót is cserélni kéne. Beruháztam egy főtengely szimmeringre is, mert egy munkanap alatt meg szerettük volna oldani, ne kelljen alkatrészre várni. Végül az nem kellett, teljesen száraz volt.
A váltó is könnyezett, így az is szét lett borítva, elmosva, újra tömítőzve, friss Tutela ZC75 Synth.
A kuplung egész jól néz ki 60000km után.
A Selespeed egység is kapott egy kis extra törődést, ki lett takarítva (az általam eddig nem ismert szűrője) elég koszos volt, be kellett áztatnom. Most a szivattyú kevesebb ideig dolgozik.
Az egész Cola cartársnak köszönhetően valósult meg.









Mivel az új gömbfej nem egyezett arégi menetével ezért mádikat kellet nézni... Nem találtunk. Más méret esztergálás. Már csak bekéne rakni

Külföldről behozott autó révén egyáltalán nem kaptam az Alfámhoz semmilyen kezelési útmutatót, csak szervizkönyvet. Régóta keresgéltem már utána a neten és bontóknál is érdeklődtem. Volt, aki egy szamárfülesre lapozott példányt tízezer forintért akart eladni. Azért ez elég túlzó ár volt, minden pénzt nem ér meg a dolog.
Tegnap délután találtam egy apróhirdetést a neten, mintha csak nekem tették volna fel. Ma meló után nyélbe is ütöttem az üzletet, így szeretett Alfámnak lettek kifogástalan állapotú kézikönyvei is. Még jobb is, mint a PDF verzió, ugyanis az a facelift utáni típusok jellemzőit tartalmazza, a 2.2 JTS-ét csak elvétve.


Ma melóhelyen lemérlegeltem a vasat, kiváncsiságból,meglepett az eredmény.
Mettler Toledo hitelesitett hidmérlegre álltam rá(+-10kg pontosságú),teletankolva utasok és sofőr nélkül 1660KG-ot mutatott a műszer.
Benne van az anyag.. :)

Tavaly év végén már nagyobb gyorsítások során 5-6-ban megcsúszott a kuplung, mostanra már 4.- ben is megcsúszik, így elérkezett az idő, hogy átessünk a kuplung cserén. Ha már szét van szedve a kuplung akkor a kettőstömegű is ki lesz cserélve. Remélhetőleg így egy jó darabig nem kell a kuplunggal foglalkozni. Alkatrészek beszerezve, beépítés még egy hónapot várat magára.



0
813