Blog
Kartert leszedtem, mivel a kétnapos szeánsz alatt (december) szarul tömítettem le az új főtengelyszimmering karterrel közös tömítőfelületét. Újrakentem, az legalább már nem folyik. Akkor egyúttal már olajcsere is (9800 km volt az olajban, pont jókor :) ).
Szokásos 5W-40 és szűrő.
Note: mivel új Valeo kettőstömegű van fent, és természetesen nem egyezik minden dimenziója a korábban fent lévő, de ugyancsak gyári és Valeo lendkerékkel, azért nem lehet csak úgy hozzáférni a főtengelyszimmeringet és kartert összefogó csavarokhoz (2db). A régi kettőstömegűvel bármilyen főtengelyállásban lehetséges a két csavar kitekerése. Az újban van két, egymással szemben lévő kimarás, ugyanis a lendkerék hátsó része vastagabb, mint a gyári volt. Namost ha random állásban akarok a fent említett két csavar legalább egyikéhez hozzáférni, nem fér be oda SEMMILYEN szerszám. Ezért van a két kimarás: ebből az egyiket (tetszőleges) úgy kell beforgatni, hogy a csavarhoz a gyári célszerszámmal (vagy ahogy én csináltam, extrahosszú bitfejjel) hozzá lehessen férni. Menet, aknán: autó bal eleje fölemel, váltó 4-esbe, balos kereket addig forgatni, amíg a lendkerék pozícióba nem kerül, és kitekerhető a csavar. A másik csavarhoz megint kereket forgatni, megint pozícionálni, stb. Aftermarket alkatrészek, még akkor is, ha gyári beszállító, RULEZ!
Előműszakin az derült ki, hogy az első féknél 25%-os eltérés van (20% alatt megy át), és a turbo felső olajcsövéhez új rézgyűrűk kellenek. Nem rossz, bár a ráköltött összeg fényében nem is csoda.
Az első fékről tudtam, hogy kicsit húz, már májusban is feljegyeztem, hogy a jobb első nyereg dugattyúját cserélni kell, mert rozsdás, de nem volt kedvem egyáltalán megbontani a rendszert. Most kellett, de csak a jobb oldalához nyúltam. Komplett új belsőt kapott a nyereg, tehát dugattyút és tömítéskészletet. Egyúttal oda raktam új fékcsövet is. A másik három csövet is cserélni kellene, de egyrészt nem tették szóvá, másrészt nincs kedvem légtelenítgetni mind a négy keréknél. Majd csáposon, kényelmesen, tavasszal.
"Felújítás" után nyilván megszűnt a félrehúzás.
Jövő hét elején műszaki vizsga.
Sziasztook!!!
Gondoltam itt is megosztom veletek, hogy milyen jól sült el a Péntek esti Alfa talim!!! :)
Az előzőn fele ennyien voltunk de most már egyre többeket sikerül elcsábítani!! :)
Nagyon élveztem a szervezkedést meg azt, hogy körbe néztem és láttam, hogy mindenki nagyon jól érzi magát!!!
A legjobb érzés az volt amikor külön megköszönte mindenki pedig tényleg nem egy nagy dolog ezt összehozni de valahogy mindíg nekem jut ez a feladat!! :)
Még több ilyet és Még jobb helyeket fogok kitalálni a fotózáshoz, jobb fényképezőkkel!! :P
Köszönööm nekteek!!!












Futóműállítás előtt még meg kellett ejtenem egy bal első csapágycserét is (kottyant nem is kicsit, de hangja nem volt). Igy a gumicsere után rögtön nem tudták megoldani. Tegnap munka után a csapágycserét megoldottam ma meg délelőtt a futóműállítást is letudtuk.
Nos, aznap mikor elhoztuk, nagyon szépen ment, egy 1.6-os Focus II-ből ültünk át ebbe, hát van különbség teljesítményben és kényelemben is. (bár alacsony embernek számítok) Másnap indultunk munkába, minden ok, majd autópálya kivezető 4.ben nagyobb gyorsítás és csipogás, majd Go to dealear felirat, és turbo off. Legalábbis annyit tudtunk, mert elég gyenge lett. Ismerős kiolvasta, p0238-as hibakód. Túl magas vagy szakadt töltőnyomás érzékelő. Király, ő szerintük a saját német autójukban ez turbó cserét jelentett. Bár leállítás után újra volt turbó, csak jelzett a fedélzeti, hogy baj van. Lényeg, hogy víz levert, telefon a kereskedőnek, ő állította, hogy biztos ok a turbó, ajánlott egy alfákkal is foglalkozó ismerősét, akihez még aznap elvittem. Ott mértük, szerinte is a turbó biztos nem rossz, ő azt mondta hogy töltőnyomás szabályzó szelep. Másnap kicseréltük, hiba maradt. Foglaltam időt a Budaörsi Autóházban. Addig otthon kitakarítottam a map szenzort, és egr szelepet. Pár nap múlva ott hagytam, délután hívtak, hogy nekik a hiba nem jött elő teszt alatt, a turbó geometria ok, szépen jár, a mért értékek szerint minden ok volt, mondták hogy ha sűrűsödik hozzam vissza, de használható. Közben az alján fel-fel ütött valami, két szilent halott, csere, de hamár leszedték, kicserélték az eléggé rozsdás bölcsőt, amit bontóbol szereztem.Közben ismét jelentkezett a hiba. Bluetooth hibakód olvasó be. 1-2-3-ban nem dobta, 4-5-6-tól dobta ha úgy léptem oda, hogy hosszabb ideig volt 2500felett a fordulat. Telefon progi szerint olyan 1,5bar-os folyamatos nyomásnál tiltott le. Vége felé márt csinálta azt is, hogy 5-ben 80ról kielőztem, és mire végrehajtottam már dobta a hibát. Decemberi jövés-menés miatt már valahol Január volt, amikor elkezdtem keresni chip-el foglalkozó embert, mert lehet rosszúl megírt program is. Megjöttek a mínuszok, és bár valóban cserélve volt a termosztát, ahogy a kereskedő mondta, ha a belső ventit feljebb vettem, visszahűtötte a motort. Egyenlőre megoldom hogy oda figyelek erre, így nem cseréltem. Elmentem a "chipes emberhez", rádugtuk, gyári program van rajta, szerinte a map szenzor rossz. Letöltötte a gyári progit, feljebb vette a maximális értékeket, és kinyomtuk a szemét, de nem dobta. Úgyhogy egyenlőre ennyi, sok kis apróság, de lassan a végére érünk...
Addig is ezektől függetlenül, teljesen elégedett vagyok, és imádom :)



Január elején megcsináltam az autó honosítását, és elintéztem a regisztrációs adót. A forgalomba helyezésre a héten került sor, zökkenőmentesen ment minden, most már lehet falni a kilométereket.

Forgalomba helyezés előtt megcsináltam a vásárlás utáni kötelezőket.
Vezérlés, szűrők, olajok-folyadékok mindenhol, termosztát, generátor szabadonfutó csere. Km: 98.520

Sziasztok!
Végre van időm írni egy kis tapasztalatot, első Alfás hónapom után. Vétel után, gondolom mint mindenki, csak lassan tudtam felfogni hogy megvan, és az enyém lett. Benne van a "félsz" az emberben, hogy csak nem valami időzitett bombát vettem. Igyekeztem mindent átnézni, bár nem kilóméter óra alapján szerettem volna vásárolni, jól hangzik hogy "elvileg" csak 151.000 volt benne, szervizköny volt, szerviz matricák a motortérben legalább három, pecséttel, ajtó aján is volt, hangja rendben volt, kuplung kicsit fent fogott, de nem ütött nem rázott a pedál. Bal hátulján volt sérülés, amit javitottak, de jól szemügyre véve látszott a fényezésen hogy javítva volt. Illetve a lökhárítón van egy kis repedés a kerékjárat mellett. Hát ez van, ez annyira nem is érdekelt. Az autó 2010-ig Németben volt, majd valaki megvette és Ausztriában használta 2015-ig. Ami sajnos látszik is, mert az aljára ráférne némi alvázvédő. Hibakód semmi, de gyújtáson feltűnt hogy az izzító gyertya visszajelző villogott és csak utána alszik el(hideg motornál). Na mindegy végül is az első látásra beleszerettem és olyan nagy problémát sem tudtunk felfedezni. Szóval belevágtam és megegyeztünk.
A többit egy másik blogban írom, mert van történés azóta...
Januárban 13.-án lejárt a műszaki....és egyébként is eladósorban van verda....
Elvittem....visszadobták. Van két rozsdásodásnak indult terület az alsó fertályon.
A kasznis persze kiröhögött.....Ezért nem engedték át....? Ezért.... Na jó,hagyd itt....holnap kész lesz.
Tehát 2018.01.29.-éig érvényes műszakival továbbra is eladó.....
Lassan eltüntetve minden nyers műanyagalkatrész, természetesen az eredetiek letisztítva és konzerválva, lassan mindenhol bevonva szénszálburkolattal, alakulgatnak a dolgok.


Az autót 2012 májusában hoztuk el előző gazdájától, aki azzal a reménnyel adott túl rajta, hogy ezentúl nem egy félig leszakadt fóliasátor alatt fogja szívni a nap a színt a vedlő karosszériáról, és nálunk több esély van rá, hogy új gazdára leljen.
Ez sajnos nem történt meg egészen 2014 augusztusáig, amikor úgy döntöttem, hogy nem hagyhatom tovább hogy egy ilyen autó ilyen sorsra jusson, ezért elkezdtem megbarátkozni vele. Sajnos üzemképtelenül és elég rossz formában pihent az utcán, ezért szépen lassan elkezdtük a feltámasztását. Eleinte a sok állás, és a törődés hiánya miatt több sebből vérzett. A lyukas üzemanyagtank, és a hibás kábelköteg csak a kezdet volt, amint sikerült életre kelteni, előjött egy újabb hiba, rendes olasz autóhoz híven. :) Először az volt a terv, hogy műszakilag rendberakjuk, hogy legalább újra részt tudjon venni a forgalomban, de végül arra jutottunk édesapámmal, hogy jobb lesz, ha még az előtt kijavítjuk minden hibáját, mielőtt túlságosan megszeretném. (Meg hát nem is ment..) Így hát lelkes amatőr módjára, délutánonként munka után elkezdtem darabjaira szedni, és végül 2015 októberében elvittük a csupasz karosszériát javításra, ahonnan már haza is érkezett. Jelenleg fényezésre vár, remélem idén nyárra elkészülünk vele. Annyi biztos, hogy nem a gyári állapot visszaállítása a cél, hanem megpróbáljuk jobbá tenni ahol csak lehet. Amolyan restomod-utcai-versenyautó az elképzelés. Fogunk még vért izzadni érte, de így legalább valóban a sajátomnak mondhatom majd.

