Blog
Az előző akksi kezdte megadni magát. Egyszer sikerült nem beindítani a motort, pedig csak 2 napot állt a kocsi és 0 fok körüli hőmérséklet volt reggel. Az önindító ugyan forgatta a motort, a befecskendezés is működött, de a gyújtáshoz már kevés volt (indítás közben 8 volt alá esett az akksi feszültsége). Az új akksi beszerzéséig rendszeresen töltöttem a régit tegnapig, mert megvettem az újat, egy Varta Silver Dynamic D15-öt (63Ah kapacitás, 610A hidegindítási áramerősség). A kisebb és halálán lévő akksihoz képest ég és föld a különbség: kb kétszer olyan gyorsan teker és szinte azonnal be is röffen a motor. :O)

Vettem egy szett méretpontos gumiszőnyeget, mert 1db szövetszőnyeg volt bedobva a vezető oldalra.
Frogum gumiszőnyeg szett + gyári rögzítési pontok kialakítása.
A hidegre és az autón lévő halálfejes nyárigumikra való tekintettel beruháztam 4db Nokian WR-D3 205/55 R16 új gumira.
És ha már a gumisnál jártam átnézték a futóművet, kérésemre be is állították.
Felhívták a figyelmemet, hogy elöl az alsó hátsó nagy szilentek kezdenek fáradni, a felső részükön kezd átszakadni a gumi, idővel majd cserélni kell, most még nem fontos.
Gumik: 24000 Ft/db
Szerelés:4000 Ft
Futómű beállítás: 6000 Ft
A Zé-vel egyeztetett nagyszervizre vittem az autót.
Cserélve lettek:
-Komplett vezérlés vízpumpával
-Összes szűrő
-Motorolaj (Motul 8100 X-clean 5W30)
-4db izzítógyertya
Székesfehérváron a Pappas-nál lett átnézetve az autó még a vásárlás előtt.
Az átnézés a következőkből állt:
-állapotvizsgálat, próbaút
-rövidteszt, hibatárolók kiolvasása
Megállapított hibák:
-izzítógyertya hiba
-hosszbordás szíj repedezett
-4db gumi nyári és amúgy is cserés
-első féktárcsák majd a következő betét cserénél cserések lesznek
-bal első ajtón pici horpadás
Az autón az összes elem gyári fényezésű, mért rétegvastagságok 50-150 mikron között.
Elértük telefonon a belgiumi márkaszervizt ahol vették és végig szervizelték az autót, a szervizkönyvben található adatok valósak, garanciaidőn belül (2év) cseréltek egy rail csövet és egy jobb hátsó elektromos ablakemelőt.
A szervizeken csak általános dolgokat kellett cserélni.
Nagyszerviz viszont nem volt végezve és az autóban 155ezer km van.
Be is jelentkeztem Zé-hez akit Pozsi85 kollégámon keresztül ismertem meg.
Vásároltam új tompított izzót, illetve a pár napja kilyukadt turbócsövet javítottuk. Kapott még két új helyzetjelzőt és egy hátsó ködlámpa izzót is.



Újabb túra Békés megyébe. Odafele Solt és Kecskemét között váratlan meglepetés. Sebesség kb. 100 Km/h. Hirtelen motor leáll és ég a sárga lámpa. Lehúzodtam az út szélére. Szerencsére nálam volt az ELM kábel és a laptop. Gyors hibakód kiolvasás. +. injrktornál nincs jel, hiba időszakos nem áll fent. Hibakód töröl menet tovább. Autó rángat sárga lámpa. Hibakód szintén ugyan az. Emlékeztem, hogy valaki bejegyzésében olvastam, hogy az injektorok elektromos csatlakozóinak reteszelője törve volt ezért cserélte. Gyorsan ellenőriztem én is. 3. injektornál sárga reteszelő törött csatlakozó félig lecsúszva. A rezgések hatására hol van kapcsolat hol nincs, mint a mesében. Csati rögzít, hiba megoldva. Többet nem is jött elő. Azonban 2000 F/min környékén érezhető remegés valószínűleg az EGR miatt. Gondolkodom a falazáson vagy szűkítőn. Hétvégén ellenőriztem egy injektor korrekciót is a legnagyobb max. 1,4 a többi 1 alatt. A bal hátsó ablakemelő becsípődés gátló hol jelez hol nem, időjárás függő. biztosan kontakt hiba.
A Febi-Bilstein nem hazudtolta meg magát, túl sokat nem bírtak ki a szilentek. Mivel nem erre számítottam, szerencsém volt, hogy a gyári lengőkarokat eltettem, azokban a szilent rendben volt és ki tudtam cserélni őket. Hatalmas lógása volt a jobb felső lengőkarnak, most áll, mint Katiban a gyerek ;)