Blog
Mivel 2015-ben jelentősen megváltoztak az autóhasználati szokásaink, így fájó szívvel, de meg kellett hirdetnem novemberben. Egy nap alatt elment. Tanulság: Értékeli a piac a folyamatosan karbantartott, és igazolható előéletű autókat. Persze a járgány amorés mivolta is számított...
Úgy vettem az autót,hogy elég retkes volt belülröl.Nagyjábol kiganajoztam,de a szürke műanyag elemekkel nem nagyon tudtam mit kezdeni.Semmi nem vitte ki a foltokat.Aztán itt kaptam a tippet Andrea cartársnőtöl,hogy probálkozzak a dm-es mosószódával.Ma megvolt az első próba.Biztosíték tábla fedél,kesztyűtartó ajtó b oszlop takaró felső fele.Az a oszlopé is elég koszos volt,de az meg szövettel borított.Egy darabig szemeztem vele,majd annak is nekiálltam.Nem a legszebb a szövet sem már rajta,így minden mindegy alapon azt is kisúroltam.Még az ázott vizfolt is kijött belőle.Következő projekt az ajtókárpitok lesznek,De ahhoz kell még vennem pár tartalék patentot.
Megjöttek az új szőnyegek az autóba, nagyon nagyon szépek lettek. Remélem tartósak is lesznek :). Egy két apróságot is sikerült beszerezni az autóhoz egy Kartárstól, így Feleségemmel és Kislányommal kirándultunk egyet Kerepesre, nagyon jó volt!
- szerszámok a mankókerékhez (csak az emelőm volt meg)
- csomagtér műanyag burkolatok (szinte az összes elem el volt törve csúnyán) ezek mind mind cserélve lettek.
- hátsó ablaktörlő szár. (valami más típusra való volt fent)
- levélfogó
- a solenoidom tatró konzolja elég csálén állt és csúnyán rozsdásodott is, leszedtem, lekezeltem és szépen le lett fújva matt feketére.
- sikerült szerezni egy ablakmosó tartály gyári kupakot is
- biztosíték tábla ajtó is cserés lett
- felkerültek az index alá a kígyós matricák és hátra az amorés rendszámtábla tartó keret is
nagyjából ennyi :) folyt köv...

Szokásos szerviz.
Tegnap megvettük feleségemnek is az első alfaját, tobb mint fel eve keresgeltunk de nem volt egyik sem az igazi, ez viszont megfelelt minden kívánságnak. Itt amoren is fent van az előző gazdája Zsota néven, o vette újonnan Pesten. Csori szervizelte, szoval lehető legjobb vetel volt. Remélhetőleg legalabb annyi ideig meglesz nalunk is mint az előző gazdájánal. Q2... nagyon ott van 😃
Km: 114185



Sajnos a szerelőmnél a csápos emelő meghibásodása miatt több mint egy hétre kiesett a műhely fele kapacitása, így feltorlódtak a szerelendő autók.
Mivel majd csak hetek múlva tudott volna időpontot adni, így Pityukomával vágtunk bele a kézifékkötelék cseréjébe.
A szerelőm meghozta a szükséges alkatrészt, Erhard pedig gyorsban beküldte az üléslap rögzítőket, amik a hátsó üléslap kiszedésekor menthetetlenül törnek.
Szombat kora reggel irdatlan ködben és jeges úton indultam Pityukoma barátomhoz Budapest X. kerületbe, ami tőlem 78 km.
Kb. fél 10-kor fogtunk neki a munkának.
Először a középkonzol lett kiszedve, majd a hátsó üléslap, ezután a két hátsókerék, majd alulról a bowden.
A művelethez elvileg ki kellene szedni a két első ülést, valamint a B oszlopok alsó burkolatát, hogy kiszedhető legyen a padlókárpit, de Pityukoma ügyes kezeivel a padlókárpit alá benyúlva is tudott szerelni, ami annyit engedett, hogy fel tudjam neki húzni annyira, hogy a keze beférjen alá.
A váltókar körüli műanyag keret rögzítőfülei közül 3 el volt törve, úgyhogy azt meg kellett ragasztanunk. Pityunak volt valami bazi erős kétkomponensű cucca, ami igen hatásosnak bizonyult.
Alul a műanyag takaróelem egyik műanyag csavarjának a fejét széthorzsoltam valahol (biztos valahol leért a kocsi alja), azt is vissza kellett szikével igazgatni. A hátsó küszöb egyik műanyag bolhája és csavarja is hiányzott, ezért azt is pótoltuk.
Igazából Pityu szerelt, én jobbhíjján addig kiporszívoztam a kocsit, főleg azokon a helyeken, amiket csak ilyen szétszedett állapotban lehet elérni.
Ami meglepett, hogy a hátsó üléslap kárpitja szemmel láthatóan már volt leszedve, mert a gyári kis karikák helyett leginkább gyorskötözővel van rögzítve. Még az sem kizárt, hogy nem is ezzel a kárpittal gurult ki az Arkangyal anno a gyárból?
Minden esetre a kézifék bowden totál kuka volt, ráfért a csere. Most olyan a kézifékem, mint a vaj, és végre nem fagy be!
Költségeim
ülésrögzítő: 900,- Ft
postaköltség: 800,- Ft
kézifékbowden: 9 500,- Ft
összesen 11 200,- Ft
Ezúton is külön köszönöm Pityukoma barátomnak a segítséget, Erhardnak pedig a gyors alkatrészbeszerzést és postázást.












Tegnap kicseréltem a hátsó fékbetéteket is.
Utána nekifeszültem a szokásos ts váltó adott helyen történő szivárgásmentesítésére.
A váltóban az olajat is lecseréltem , közel 2 liter ment bele. A fékbetétek már megvoltak csak az olajért fizettem.




Kartert leszedtem, mivel a kétnapos szeánsz alatt (december) szarul tömítettem le az új főtengelyszimmering karterrel közös tömítőfelületét. Újrakentem, az legalább már nem folyik. Akkor egyúttal már olajcsere is (9800 km volt az olajban, pont jókor :) ).
Szokásos 5W-40 és szűrő.
Note: mivel új Valeo kettőstömegű van fent, és természetesen nem egyezik minden dimenziója a korábban fent lévő, de ugyancsak gyári és Valeo lendkerékkel, azért nem lehet csak úgy hozzáférni a főtengelyszimmeringet és kartert összefogó csavarokhoz (2db). A régi kettőstömegűvel bármilyen főtengelyállásban lehetséges a két csavar kitekerése. Az újban van két, egymással szemben lévő kimarás, ugyanis a lendkerék hátsó része vastagabb, mint a gyári volt. Namost ha random állásban akarok a fent említett két csavar legalább egyikéhez hozzáférni, nem fér be oda SEMMILYEN szerszám. Ezért van a két kimarás: ebből az egyiket (tetszőleges) úgy kell beforgatni, hogy a csavarhoz a gyári célszerszámmal (vagy ahogy én csináltam, extrahosszú bitfejjel) hozzá lehessen férni. Menet, aknán: autó bal eleje fölemel, váltó 4-esbe, balos kereket addig forgatni, amíg a lendkerék pozícióba nem kerül, és kitekerhető a csavar. A másik csavarhoz megint kereket forgatni, megint pozícionálni, stb. Aftermarket alkatrészek, még akkor is, ha gyári beszállító, RULEZ!
Előműszakin az derült ki, hogy az első féknél 25%-os eltérés van (20% alatt megy át), és a turbo felső olajcsövéhez új rézgyűrűk kellenek. Nem rossz, bár a ráköltött összeg fényében nem is csoda.
Az első fékről tudtam, hogy kicsit húz, már májusban is feljegyeztem, hogy a jobb első nyereg dugattyúját cserélni kell, mert rozsdás, de nem volt kedvem egyáltalán megbontani a rendszert. Most kellett, de csak a jobb oldalához nyúltam. Komplett új belsőt kapott a nyereg, tehát dugattyút és tömítéskészletet. Egyúttal oda raktam új fékcsövet is. A másik három csövet is cserélni kellene, de egyrészt nem tették szóvá, másrészt nincs kedvem légtelenítgetni mind a négy keréknél. Majd csáposon, kényelmesen, tavasszal.
"Felújítás" után nyilván megszűnt a félrehúzás.
Jövő hét elején műszaki vizsga.
Sziasztook!!!
Gondoltam itt is megosztom veletek, hogy milyen jól sült el a Péntek esti Alfa talim!!! :)
Az előzőn fele ennyien voltunk de most már egyre többeket sikerül elcsábítani!! :)
Nagyon élveztem a szervezkedést meg azt, hogy körbe néztem és láttam, hogy mindenki nagyon jól érzi magát!!!
A legjobb érzés az volt amikor külön megköszönte mindenki pedig tényleg nem egy nagy dolog ezt összehozni de valahogy mindíg nekem jut ez a feladat!! :)
Még több ilyet és Még jobb helyeket fogok kitalálni a fotózáshoz, jobb fényképezőkkel!! :P
Köszönööm nekteek!!!











