Blog

>> EgyébLev // Alfa 145 1.6 Ts Special edition // 2016-03-07

Ui: Köszönet mindenért Ferkének!

 
>> EseményLev // Alfa 145 1.6 Ts Special edition // 2016-03-07

2016.03.04-én, több mint 4 év és 55 ezer közösen megtett km után, fájó szívvel, de eladtam, szerencsére jó helyre került.
Nagyon jó autó volt, (még most is az:), soha nem hagyott ott sehol, imádtam!
Utólag már bánom, hogy nem vezettem blogot róla, legközelebb nem fogom elkövetni ezt a hibát!
Az eladás oka, kizárólag az ajtók száma volt. Most valami új vár rám, úgyhogy az egyik szemem sír, a másik nevet, de ez már egy másik bejegyzés lesz..

 
>> Tuning és extraFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2016-03-07

Beépítésre kerültek a H7-es Led Izzók.


Rocket R3 H7 80W 9600LM Cree LED Headlight Conversion Kit Driving Lamp Bulb

A Xenonhoz képest 200% fényerő és tisztaság. Sokkal fehérebb fényű.

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2016-03-07

Ismét keletkezett egy sérülés az autó oldalára. Ilyenkor kicsit örülök, hogy nem egy pár éves autót nyúzunk a napi rutinnal. Ezt is sajnálom, naná. Viszont ez egy 20 éves autó, gyári fényezéssel. Messziről csodaszép, közelről azért látszik rajta az elmúlt két évtized. Ilyen kicsit kettős az egész autó. Hidegben kicsit fázósan indul, hisz 20 éves. Aztán kisimul és egy 135e-t futott dízel friss hangján ketyeg. Városban kicsit sok a fogyasztása, országúton szinte alig eszik. Ilyen, így szeretjük :-)
Szóval keletkezett egy sérülés, semmiképp nem akartam, hogy úgy ott dísztelenkedjen. Úgyhogy immár rutinosan nekifogtam a karcolás elhalványítás hosszadalmas műveletének. A képek sorrendben:
1. A sérülés "nyersen"
2. Eszközök (egy része..)
3. Prevent paszta és fogkefe a karcba ragadt vakolat (igen, a parkoló fala helyeződött rá az autó oldalára) eltávolítására
4. Újabb adag paszta felvitele
5. Hosszadalmas és unalmas polírozás gravír gépbe fogott filckoronggal
6. Eredmény eddig
7. Autó teljes lemosása utáni maszkolás
8. A sérült részt 2 rétegben lefújtam a saját javítószínével. 1k spray. A festék nagy része vissza lesz polírozva, az egész macera arra van, hogy a mély karcba belejusson a festék.
9. Festés után. Látszik mennyire elüt a javítósszín így lakk nélkül direktben ráfújva
10. Visszapolírozás. Ez műanyag sörtéjű koronggal és filckoronggal történt.
11. Az első ajtó kész
12. Végeredmény. Halványan persze látszik, de nem feltűnő. Még sok-sok munkával lehetne javítani rajta, de talán felesleges. Biztos nem ez a "profi módszer", biztos van egyszerűbb is, ezt saját magam kísérleteztem ki, úgy tűnik azért lényegeset javít az eredeti állapoton.

 
>> EgyébBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2016-03-07

Szóval a gumi. Na az nem egy egyszerű feladat, amit aztán egész egyszerűen sikerült megoldanom. Az elmúlt három hétben legalább 50 gumitesztet elolvastam, fórumokat bújtam, számoltam, agyaltam. Az autó teljesítményéhez mérten valamilyen jobb gumit akartam venni az úgynevezett prémium márkák közül. Persze ezek nem is olcsók. De ahogy olvastam és gondolkodtam mindig vissza jutottam a Kumho-hoz. A 145-ön kétféle méretben is volt Kumho gumi, Apum Lybráján most is az van. Mindkettőnk nagyon meg volt velük elégedve. Az ára meg kedvezőbb, mint a nagy márkáké.

Szóval a sok gondolkodás után ma megrendeltem őket:

Gumi: Kumho KU31 ECSTA SPT XL (erősített oldalfal) W (270 km/h-ig)
Méret: 215/45 r17

Szerintem jók lesznek, ha az eddigi saját tapasztalatokat veszem figyelembe. Majd referálok, ha már lesznek új tapasztalatok.

 
>> SzervizRolee46 // Alfa Spider / GTV 2.0 Ts 16v // 2016-03-07

Január 19-én nekiálltam feltérképezni az autót, meg a futóművet, hogy miket kell cserélni rajta. Mint korábban írtam a futómű felől nem hallatszott semmi kopogó hang, de mivel nagyon rozsdás volt úgy döntöttem kicserélem mind. Majd megyünk műszakira és azt látják, hogy milyen szép állapotban van:).
Az elejére rendeltem új:
féktárcsát, betétet 284mm (Ate)UpDate.(Sajna tegnap kiderult,hogy nem eredeti Ate amit felraktam😂)
lengőkart, kormány
kormányösszekötőt (QH)
stabilizátor külső összekötőt (ezek Qh)
a lengéscsillapítóra porvédőt (Ricambi)
fékcsövet (Trw)
féltengely gumiharang (Skf)
Fékfelújító készlet első,hátsó ( a hátsóval volt egy kis méretbeli külömbség az első rendelésnél a 41mm helyett 46mm volt a külső méret végül az Autofrené jó lett )

Sajna 19-én este Salzburgba volt egy kis balesetem, ami miatt belassultam a munkálatokkal. Közben beszéltem telefonon(csak lemerült közbe a telefonja), illetve írtam üzit egy cartásunknak, aki itt a környéken javít autókat, de azóta se válaszolt. Így nekiálltam, hogy amit tudok azt megcsinálom magamnak a többit meg otthon egy jó Alfa szerelővel megcsináltatom. Hogy mikor az még nagy kérdés, de az Alfacityire szeretném ha meglenne.

Az elejével lassan készen leszek, mindenhol lepucoltam a rozsdát amennyire tudtam és vettem Würth-ös rozsdaátalakítót azzal átkentem majd száradás után alvázvédő waxal lefújtam. Kivettem a lengéscsillapítókat a gumiharang csere előtt, ezeket is lepucoltam. Szintén rozsdaátalakítóval kentem be, meg a toronycsapágy tányérokat vagy nem is tudom pontosan hogy hívják, A bal oldali kicsit karcosan járt így azt kifújattam levegővel és nyomtam közé csapágy zsírt, most szépen jár. Pedig a cserén gondolkodtam csak így egybe nem találtam. Jobb oldalt a féltengely belső gumiharang kiszakadt,erre vettem Skf-et és kicseréltem. A csukló részet lepucoltam,de jó állapotban volt így azt nem cseréltem, újra bezsíroztam azt mehetett minden a helyére. A féknyergeket felcsiszoltam és kicseréltem a gumi tömitést meg a karmantyút is majd rozsdagátló alapozóval lefújtam,azután szép pirosra lefújtam féknyereg festékkel.

 
>> EseményRolee46 // Alfa Spider / GTV 2.0 Ts 16v // 2016-03-07

Január 18-án délelőtt kivonattam a forgalomból Romeót ahogy megbeszéltem az eladóval. Amíg nem leszek kész a felújításokkal addig nem jelentem be.

 
>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2016-03-07

Feltétlenül szerettem volna 17-es felniket a 156-ra. Szerintem ez a méret áll neki a legjobban. Választani azonban nagyon nem egyszerű. Rengeteget nézelődtem, kutattam, aztán arra jutottam, hogy a teledial-nál nincs egyszerűen szebb. Ugye most is az van rajta, de 16"-os. A 156-hoz 17"-ban csak a GTA-nak volt teledial felnije, de az a GTA-nak áll jól, a "sima" 156-on nekem annyira nem tetszik. Igen ám, de a GTV-hez volt 17"-os teledial (ET 30,5 ; 7,5Jx17H2)! Ugyanaz, mint a 156 16"-osa, csak eggyel nagyobb. Utánajártam tehát: az osztókör azonos, 5*98, az agyméret azonos, az ET szám az, ami eltér a 156 gyári 17"-os felnijeitől: ET 40,5 a 156-osé és ET 30,5 a GTV-jé. Ez a gyakorlatban két dolgot jelent - 1. kicsit kijjebb lesznek a kerekek, tehát szélesebbnek fog mutatni a kocsin. 2. hosszabb csavarok is kellenek hozzá, mert a gyáriak rövidek ilyen ET számhoz. A csavar dolog megoldható, az hogy szélesebb, meg külön jól mutat. :)

Megtörtént tehát az elhatározás, már csak találni kell ilyen felnit. Naja, itt jött a neheze. Bújtam a netet, de egyszerűen nincs. Külföldi oldalakat is néztem, az E-bay-en találtam, de egyrészt horror áron, másrészt a szállítás is drága lett volna. Már-már kezdtem lemondani róla, hogy találok bármikor is ilyen felnit. Elkezdtem másfelé nézelődni - tetszett még a 17"-es TI felni (bár ebből elég sok van, kicsit már tucat) és a 17'-es Selespeed felni is - az lett is volna jó áron, bár erősen felújítandó állapotban.
És akkor egyszer csak szembe jött velem az autoalkatreszek.hu-n egy garnitúra 17"-es teledial. Nem is hittem a szememnek, ráadásul igen szép állapotban és értelmes áron. Ekkor persze jött a kisördög, hogy nem lesz jó, az ET és egyébként is nem a 156 gyári felnije, stb. De megnéztem még egyszer a képeket és eldőlt. Másnap hívtam az eladót és gyorsan meg is egyeztünk. Nagyon rendes volt, még a Budapestig való szállítást is elvállalta.

Most már csak csavarok kellenek - konzultáltam Sparco cartárssal, akinek ilyen felnik vannak a 156 SW-jén, lemérte nekem a csavarok hosszát. Ezek alapján 12*1,25x32 mm-es csavarok kellenek.

No meg gumi - de az majd egy másik bejegyzés lesz.

 
>> Szervizzanzol // Alfa 159 Progression // 2015-06-20

Katalógus szerint 150ezret bír a gyári vezérműszíj, na ezt nem várjuk meg. Csere.
Legyen Bosch, meg a görgők is. És ha már lúd, legyen kövér, 4 új féktárcsa, hozzá fékbetétek. Mind Textar. Szeged -Kovács autótól.
Az Unix most kivételesen csessze meg, megint egy számelírás, a 16V -hez való vízpumpát adtak, úgyhogy az nem lett kicserélve most.
141.000Km

 
>> Szervizzanzol // Alfa 159 Progression // 2015-04-14

Munkahelyem a Mátrában, Alfa 2 nap állás után, amióta nálam van, most először nem indul be. 2-3 röffenés, leáll.
Laptop elő, multiecuscan, semmi hiba :-(
Telefon szerelőnek, mondom a jelenséget. javaslata kisnyomású cső meglazítás. Jön a nafta. Nagynyomású cső meglazít, pláne jön az anyag.
Amit tudtam, hogy gyanús volt már a 4 es henger, 5 feletti résolaj korrekciót mutatott amíg működött. Úgyhogy busszal haza pestre, kulcsot közben leadtam a szerelőnél. Amire visszajövök pár nap múlva, átvitette trélerrel magához a műhelybe a kocsimat és kezembe adja a 4 injektort. Irány Eger, Bosch szakszervíz. Ott 2-t hibátlannak látnak, egyet kicsit rossznak, egyet teljesen rossznak. Brutto 115.000Ft a felújítás. Bátor..... Ebbe az árba már nem fért bele 2-2db műa kupak. (nem ajánlott Bosch szervíz)
Viszem a 4db injektort a szerelőnek, akinek közben gipszben a keze. Izomszakadás. Így a fia szereli vissza őket. A motor nem indul.
Elő a laptop, blogok olvasása. Gyanú a nagynyomású szivattyú nyomásszabályzójára terelődik. Ezt már én szerelem ki, majd vissza féktisztítós mosás után. Ő volt a hunyó, a motor 2 hét után először újra jár. 140ezerért?? naná. Igaz ebben az olajcsere is benne van.
137.000Km