Blog
Bár az időjárás még elég szeszélyes,remélhetőleg idén sem marad el a tavasz:-).Ma meg éppen ráértem,így felraktam a nyári szettet.Guminyomásokat beállítottam( tél folyamán néhány tizedet vesztettek).
A télieket-természetesen-most is szép tisztán,leápolva pakoltam el.Amúgy semmi említésre méltó műszaki hiba sem volt a tél folymán.Szépen tette a dolgát a technika.Néhány felületi rozsdafoltot vettem csak észre itt-ott a só "áldásos" hatásaként.Majd rövidesen azokat is lekezelem kicsit.
km.ó. állás:141220

Hosszú hétvégi elfoglaltságként kicsit szétszedtem a szívó oldalt. Cooler cső, pillangószelep ház, egr, map szenzor takarítás+kormány gömbcsuklók cseréje.
Kicsit lesz több időm akkor a szívósor és az Intercooler is ki lesz takarítva :)





Tegnapi jó időt kihasználva megtörtént az első mosás. Eddig is szép volt, de most már gyönyörű. :) :) :)

Hengerfejsíkolás, kapott új tömítést, hengerfejcsavarokat, új szelepeket, szelepszárszimeringeket, szelepvezetőket, hajtókarcsapágyakat, meg friss olajat (Eneos).


Remélhetőleg csak "volt" egy kis üzemanyag szivárgásom , de csak teli tankolt állapotban. Egyértelmű lett a hibás tömítés az ac alatt, amit ki is cseréltem. Ezután remélem a jelenség elmarad, most tesztüzemben vagyunk. A tömítésért köszönet Natural Invest Kft.

Ciao!
Sajnos megállt a motor...
Ezért fel kell újítani és arra a döntésre jutottam, hogy ismét én csinálom a barátommal.
A motort kivettük és arra vár, hogy szét szedjük. Mértem kompressziót és érdekes módon a felső sori hengerekben 1 dkg kompresszió sincs, csak pörög az önindító.
Az alsó sorban kb 12bar egyformán...
Sebaj indul a szerviz.
Akinek van tapasztalata és szívesen megosztaná, kérem jelentkezzen!








Be is pattintottam a 4db hátsó keresztlengőkart és a két stabpálcát, utóbbihoz flexi barátom segített. Sajnos a baloldali hosszkitámasztóm szilentje is ki van ezért megnézem lehet-e csak szilentet cserélni, ha nem azt is párban kell cserélnem. Az egyik hossz kereszt meg is volt hajolva , lehet terepeztek korábban az autóval....





Ennél az autónál nem vezettem blogot , most viszont írok egyet. Ma tíz éve, hogy 156 GTA tulajdonos lettem . Nem is emlékeztem már erre a dátumra. Biztosan mindenkinek volt már olyan érzése tudat alatt , hogy valamit meg kell néznie, vagy tennie kell valamit . Nálam ez az adatlapom böngészését jelentette a mai napon , amit már jó ideje nem tettem meg. Ekkor láttam meg e nevezetes dátumot. Szerintem ez nem lehetett véletlen. Nem tudom mit jelent, de biztosan kiderül majd.
A 156 GTA egy nagyon különleges autó volt számomra.
Ez volt a 3.2 V6 , amitől azóta sem tudok szabadulni, amit ennél az autónál szerettem meg ennyire. Szerencsére a garázsban most is van egy 3.2 V6 .
Ez az egyetlenegy autó, amit soha többé nem láttam, amióta eladtam.
Ez volt az első olyan autó az életemben, ami egy új dimenziót nyitott az autózásban, ami mai napig tart.
Ez volt az az autó amit talán a legnagyobb becsben tartottam.
Szerencsésnek érzem magam, hogy ilyen autóm lehetett.
A fotón: valahol Andalúziában ...

Átnézés után a fékekkel kezdtünk,teljes csere elől hátul.
Ferodo tárcsák 2x12400- hátra
2x15800-elől
Ferodo Első fékbetét - 17500
Ferodo Hátsó fékbetét - 17200
Az autó teljes átnézésen,átvizsgáláson volt a helyi Fiat képviseletnél-Bonus Kft.