Blog

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2016-03-11

Az autóm életét szinte végigkísérte a vezetőoldali bőrüléssel kapcsolatos kálváriám. Egyéves korában vettem észre az ülés oldalán egy repedést, ami miatt cserélték a bőrt az ülésen. Háromszor... És egyszer sem bírta tovább fél-háromnegyed évig, a repedés újra és újra megjelent. Utoljára pont azelőtt jelentettem a hibát, mielőtt lejárt a 4 éves garanciális periódus, azaz 2013-ban. Alkatrész azóta sem érkezett, csak a repedés lett nagyobb, sőt a legutolsó cserénél a huzatot sem lehetett rendesen a helyére tenni, az ülésállító kallantyúnál kilátszott a szivacs, valamint a térképzsebnél kiszakadt a bőr... A legjobban a kilógó szivacs zavart, minden alkalommal, amikor előre döntöttem az ülést, meg kellett igazítanom a huzatot, hogy ne lógjon ki alatta a sárga szivacs.

Nem adtam fel, nyúztam az Autóház Budaörsöt, ők pedig az importőrt, de csak nem jött alkatrész. Végül arra jutottunk, hogy vigyem el egy bőröshöz, állni fogják a javítás költségeit.

Az első bőröst otthagytam, amikor közölte, hogy nincs ilyen színű bőr, de csináljuk meg feketéből, jól fog úgy is kinézni...

Végül a Totalcaron akadtunk a megoldásra, a bőrember. Azaz a Victor's Customs.

Amikor Viktornak megmutattam a hibát, egyből mondta, hogy az ülések oldala műbőr, és valószínűleg ez maga lehet az ok, a műbőr nem bírja annyira az igénybevételt, elfárad, megreped. Azt javasolta, cseréljük igazi bőrre az ülés oldalfalát. És - milyen meglepő - volt pont ilyen színű bőrük. Megbeszéltük, hogy kicserélik a háttámla részét is, valamint a teljes bőrgarnitúra kapott egy bőrtisztítást, ápolást, sőt, a lábrészeknél a kárpitokat is kitisztították.

Persze félve hagytam ott az autót, izgultam, hogy nem lesz tökéletes a munka vagy elüt majd a szín... Hát, felesleges volt aggódnom, észre sem lehet venni a különbséget, olyan lett, mint a jobboldali ülés. A pótolt részek színe ugyanolyan, tökéletes lett a varrás, és végre nem látszik ki a szivacs sehol sem! Hatalmas vigyorral jöttem el, nagyon örülök, hogy ez megoldódott!

(Az utolsó két kép mutatja, milyen lett. Fogok még csinálni pár rendes képet, hogy jobban lássátok az eredményt)

>> EseményForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2016-03-10

Mai nap sikerült találni egy szép kátyút magamnak így a téli szett kiszolgálta ténylegesen az idejét, mást nem is mondok inkább...

 
>> Tuning és extraCsabo22 // Alfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2016-03-10

A kocsi a gyártósort Xenon fényszórókkal hagyta el. Az olaszok viszont összetörték a kocsi elejét és vszeg drágállották ezeket a fényszórókat, igy halogént raktak bele. Mikor felújitottam a futóművet megtaláltam az automata fényszóró magasságállitó elektronikáját a lengőkaroknál, a 2 motoros mosótartályt és h nincs manuális állitási lehetőség a műszerfalon. Sokáig kutakodtam, csak gyári új fényszórók lettek vna kb 160ezer ft/db áron.
Helyettük beépitettem 1 pár morimoto tipusú H1 projektor lencsét amit angliából rendeltem. Szintén onnan egy prémium kategóriás 35W H1 Xenon szettet 2 év garival, plusz 1 pár jó minőségű 4300K-es izzót.
Szétszedtem a fényszórókat, berögzitettem a projektor lencséket, a ballasztokat a fényszóró házának aljára fúrtam fel, majd összepakoltam az egészet.
Még be kell állitani a fényszórókat, holnap a tabánban a vizsgaállomáson meg is csináljuk.
Költség nem volt vészes a gyári xenon-hoz képest de elég sok meló volt vele.

 
>> AutóápolásFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2016-03-09

Nem, nem lett összetörve. Parkolási karcok eltüntetésének indult a projekt, de a Rosso 130B/B egyszerűen fényezhetetlen a hagyományos módszerekkel, miszerint lefújunk két lököst és hajrá tovább. Mondhatni ez egy komplett fényezés lett, kis túlzással...
Aki végre normális, minőségi fényezői munkát keres, annak elég jó referencia lehet az évről évre más színkódra uv-szívott alfa rosso szín, ahol még az autó elejéhez is más színt kellett keverni, mint a hátuljához....
Sajnos nincs művelet előtti képsor, pedig azzal jól látszódna, hogy a 14 év alatt amortizált rosso 130D hogyan újul meg...
Keressétek Péter Schneider-t (vagy engem), ha minőségi aládolgozással, hiba nélküli munkát akartok...

>> EseményZsolt155 // Alfa 155 2.5 V6 12V // 2016-03-09

Évforduló

Februárban volt öt éve, hogy Marklarral együtt elmentünk megnézni a XV. kerületbe egy lelakott, de jobb sorsra érdemes V6-ost, amely esetleg jó alap lehetne egy egyedi autóhoz. Az áprilisban kezdődő felújítás majd egy évet vett igénybe és négy éve 2012. február 29-én fényezték le. De így is éppen csak az AlfaCity előtti este készült el, és pont le tudtunk menni vele Komáromba. De megérte, mert a legszebb 155-nek lett választva. 
Az elmúlt egy-két évben sajnos nem sok időm volt vele foglakozni és autózni, így csak tavaly novemberre lett meg benne az első 5000km-t. Mondhatnám mostanra járattam be. Ezért elvittük egy teljesítménymérésre és ott 206,2LE-t és 436,4Nm-s nyomatékot mértek. (Érdekességként egy 2009-s Audi A8 3.0V6 TDi motorjának a teljesítménye: 233LE és 450Nm.) Igaz előbb 160kg plusz súlyt kellett betenni a két ember mellé, hogy meg lehessen mérni és ne csússzanak meg a kerekek. :-))

Kezdésnek szerintem azért így sem annyira rossz ...

 
>> EseményZabbancs // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-03-09

Jupiiii ma befizetesre kerult a regisztracios ado :)
Mivel annyit kellett sorban allni a vamudvarban, hogy elment a turelmem mindentol, igy az okmanyiroda holnapra marad :)

 
>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-03-09

Ma meg lett mérve padon az autó.

161kW/218,96Le @4101
412,6Nm @3219

>> SzervizZabbancs // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-03-09

Mivel az első szenzor cseréjét követően még mindig nem szintezett a xenon, így gondoltam rákukkantok a hátsó szenzorra is. Hála az égnek, az is off-os lett, így azt is cseréltem. Ismét Fangio volt az ellátó, utólag is köszönet érte :)
A szenzor csere itt már nem volt olyan egyszerű, mint az elsőnél. Természetesen a tartó konzolon lévő két menetes szár letört ahogy hozzá értem... de egy flex és fúró segítségével meg is oldottam a problémát. Kapott két új csavart, vissza raktam a helyére, tökéletes :)

 
>> EgyébRolee46 // Alfa Spider / GTV 2.0 Ts 16v // 2016-07-31

Sajnos a színkód táblám le van kopva. Az ajtó sérülése miatt szűkségem volt rá így a fórumon kértem segítséget. Gt cartárs segített és csinált matricát is amit a kígyó és registered matrícával együtt postázta nekem. Köszi még egyszer!
Kerestem szín azonos ajtót, de nem találtam így levettem meg a két visszapillantó tükröt is és hazaküldtem fényeztetni .A tükör tartón egy két helyen kezdett felpúposodni a fényezés sajnos,de így legalább az is meglesz. Egy itteni kollégám és Mzoli cartársunk segített a szállításba (köszi).

Bátaszéken Horváth János(vagy egy kollégája) csinálta,nem olcsón dolgozik de nem is hiba nélkül.Többet nem viszek semmit oda.

 

Akkumulátor csere 12V 80Ah 700A