Blog

>> Szerviztolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2016-03-18

ha már szétszedtük, akkor nagyjából kicsit idő előtt meglett a kötelező olajcsere is..örülök neki, hogy ismét kiderült , hogy egy ciklus alatt alig 0,5 deci olajat eszik az autó, eddig ezt CAstrol olajjal tette, most 5w40-es ENEOSt kap(premium hyper), kiváncsi vagyok, ezt mennyire szereti majd…persze összes szűrő cseréje is megtörtént..

 
>> Szerviztolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2016-03-18

hirtelen érezhető remegés vett erőt nagy gázadásra az autón , az ítélet : lendkerék, vagy jobb esetben féltengely…még lehet elment volna jópár ezer km-t, de én nem szeretek kockáztatni... most sikerült összeszedni pénzt, időt, embert és szédszedtük…
sajnos lendkerék… ami csak azért tesz morcossá, mert az eladó szerint pont a vétel előtt lett cserélve… a valóság az, hogy a kuplunk valóban ki lett cserélve , de a lendkerék nem…
SZÓVAL KAPOTT ÚJ VALEO kuplungszettet, és lendkereket, király lett persze…
de van egy szett alig használt kuplungszettem eladó, ami ujszerű állapotban van, akinek kell, csak külön egy csapágyat kell venni, és királyság..

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2016-03-17

Mai nappal visszakerültek a nyári gumik. 157812 km A téliek a szezon alatt 2693 km-t tettek meg.

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-03-17

Találtam egy pár Nightbreaker Unlimitedet a kesztyűtartóban, amit a blokk szerint vagy fél éve vettem. Lehet, hogy gyakrabban kéne körülnéznem az autóban? :)

>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2016-03-18

@173.600km
Elkészült a chip, kíváncsi voltam a fogyasztásra, 100km-ként újratankoltam mindig. Elég durva számok jöttek ki. Szerelőm mondja tuti elfolyik a gázolaj. Mondom kizárt! Következő százas után tankolás, benézek a kocsi alá. Nem kellett volna.

A tróger tákolós előző tulajék kivették az AC pumpát, és visszarakták úgy, hogy az egyszer használatos tömítést és szorítógyűrűt rakták vissza, mert nem derogált venni 18500Ft-ért gyári készletet. Igénytelen tulkok...
Költség: 21.000Ft

Nehezen indult, sokszor berobbant szabályosan a kocsi indításkor. Generátor fel lett újítva. Na aksi kimér. Halott. 350A indítóáram, de újkorában is alul-méretezett volt már.
A választás az Exide Premium 77Ah 760A aksijára esett, nem bántam meg, iszonyat simán indul a kocsi, még úgy is, hogy az 1-es és 2-es henger gyertyáit cserélnem kell, kukák. (Ez pont 2 napja derült ki)
Költség: 25.000

Bal első kerékdob törött volt, az ment be a motortérbe ott ami csak akart. Alfa Depóból szereztem egy bontott gyárit. Utángyártottra azt mondta a szerelőm hogy én fogom felrakni, és ö nevet meg levideóz. Elhiszem, mert a motorvédő se passzolt sehol az utángyártott szarnál...
Költség: 8000Ft

>> SzervizBazijoee // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2016-03-18

Úgy érzem, az eltelt idő függvényében sikerült némi rálátást szereznem a Crosswagon Q4 típusra. Most már tudnék pár jó tanácsot adni magamnak a vásárlás előtt :) persze ezzel majdnem mindenki így van, nem születünk az adott típus szakértőjének egyből.....
Fő gondom - és ez már vásárlásnál is, igaz alig érezhetően - de megvolt. ez pedig a kb 200k km után szétmenő kardántengely. Nyilvánvaló, hogy eme alkatrész igen nagy igénybevételnek van kitéve, mint a csapágy, mint a kardán-kereszt, ehhez képest 0 védelmet kapott ez az alkatrész, szabadon ki van téve az út viszontagságainak.
A típus előnye (Q4, emelt has) sajna a legnagyobb hátránya is, mivel ami nem kompatibilis a többi sima 156SW-vel, egyből 2,3,4x ár szorzóval indul. Ilyenek ugye a felfüggesztés egyes elemei, lengéscsillapító, miazmás. És hát ilyen a kardántengely is, amit ha volna újonnan, kb 3-400E ft-ért lehetne megvenni.
mázli, hogy foglalkoznak felújítással is, itt 60E-tól indulnak az árak a tönkremenetel függvényében. Kárpótol mindezért a bika motor, és a tudat, hogy nincs olyan dágvány, ahonnan ki ne tudna jönni. ez tapasztalat :) Jó, nem terepjáró természetesen, de ahol konkrétan elakadtam egy Jettával, mivel szépen felült egy "homokpadra", ott az alfa úgy ment át mintha ott sem lett volna. Havas útról nem is beszélve. No mindegy.
Ha minden igaz ma megy a tengely a felújításra és akkor szépen elbúcsúzom a brutál rezonálástól és egyéb csúnya hangoktól.

 
>> SzervizE155 // Alfa 155 1.6 16V Twin Spark // 2016-03-18

Motorfelújítás után ingadozott az alapjárat, a szerelőnél már be sem indult. Benzinszivattyú...

 
>> SzervizWMaLLaS // Alfa 156 SW.1.9jtd - 140 ló // 2016-03-01

Pannonhalmára vittem a sárkányt bevoltam zsongva nagyon ,végre van saját autóm.
Eredetvizsga.
Ismerős a hely bevittem a kocsit míg elintézték hozzá a papirokat, bemehettem megnézni miért is fizetek ennyi pénzt.Hát őőőőőő még mindig nem tudom.
Eredetiségvizsga:18500
Felhivták a figyelmem ,hogy lefog járnia müszaki idehozom-e?
Mondom persze.Jó akkor lesz egy előmüszaki. 6000 péz.

 

Az udvar feletti tejhatalommal rendelkező munkafelügyelőm (1. kép) jelenti: Készül a Spider új lakóhelye. Holnap már az alját betonozzák.

 
>> SzervizWMaLLaS // Alfa 156 SW.1.9jtd - 140 ló // 2016-03-10

Elvittem Pannonhalmára az autót szerdán reggel majd, elkellett ugranom 1-2 helyre.Mondták 3-4 óra és hívnak velem kezdték a reggelt.Lassacskán már délután 2-3 óra környékén mondom rákérdezek, mi is van az autóval.Rossz alkatrészt rendeltek hozzá szoval marad még az autó.Nem volt őszinte a mosolyom ,dehát nem volt mit tenni.akkor marad.Másnap délutánra lett kész .
Megállapították , hogy szivárog a motorolaj és korrodált a kipufogó rendszer. H minősítést kapott.
Új tompított
Lengőkar 1db
Hídszilent 2db
Müszaki vizsga
+3 óra munkadíj