Blog

>> Autóápolásmreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2016-03-31

Rászántam magam és vettem egy szett,szinte új alugarnitúrát.
8x18 Et 41 és a tvaly vásárolt nyárigumik kerültek rá 235/40 ZR18 méretben.
Kicsit szokni kell még a látványt,de nem lett rossz.
Kapott még egy full mosást,telitankot és 4db központositó gyűrűt is. :))

 
>> Egyébdrakelegion // Alfa 156 sedan // 2016-04-01

Az én autóm

 
>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2015-04-18

A klíma megint eleresztette egy kicsit a gázt, nem volt tökéletes, így fel lett töltve, továbbá fertőtlenítettem a rendszert, és cseréltem pollenszűrőt.

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2016-03-07

Két éve került hozzám a kocsi, elég sokat gondoztam, így szerencsére csak apróbb dolgok kellettek, hogy átmenjen a műszakin.
Kicsit nyöszörgött az eleje, de az egy pucolással és zsírozással elmúlt. Remélem így is marad.
Néha kigyulladt a fékbetét kopását jelző lámpa, ott pedig érintkezési probléma volt, szerencsére nem kellett a fékhez hozzányúlni.
A rendszámtábla világítása nem működött.

302000

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2016-01-26

Újabb olajcsere

300700

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2015-09-04

Újabb olajcsere.

291400

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2015-05-15

Lógott egy kicsit az eleje, így cserélve lettek az alsó lengőkarok, illetve a lengéscsillapítók elöl. Mint kiderült, a két első rugó is el volt törve, így azok helyébe használt rugók kerültek.

281700

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2015-06-16

Turbó felújítva, olaj cserélve...

283000

>> SzervizBazijoee // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2016-03-31

Kardántengely elkészült, köszönet a kardántengely kft.-nek.
A különbség ég és föld, újabb 200k km-ig gondolom nem lesz vele problem. Autó megy, mint a mérgezett egér (eddig persze nem mertem neki nagyon nyomni, mert olyan rezonancia és kopogás volt alul, hogy féltem, kiszakad az egész cucc...)
Minden gumis végű eszköz is kicserélődött, ami miatt nyikorogni, nyekeregni, kopogni szokott és így csend honol az utastérben. (ahhoz képest persze).
Jó azért nem unatkozom, mert cseréltem egr szelepet, ami, - szerelői tanács ellenére - valami 15e-fts gagyi noname lett az elhasználódott Pierburg helyett. De nem én fogom feltalálni a spanyol viaszt, kb 200km után be is adta az unalmast, check engine meg minden. Mivel ez ilyen ebay-es szar, ezt tanulópénznek veszem. mentségemre legyen mondva, hogy úgy vettem a gépet, hogy az egr már rossz volt, és akkor gyorsan rendeltem az első elérhető (legolcsóbbat)
Mondjuk az is megér egy misét, hogy hogy lehet "inkompatibilis" egy kvázi szabványos, millió 1.9-es dízel autóba beépített alkatrész. na mindegy, tegnap bekerült a gyári, aztán majd szorítok...
Másik szopola most a kurva fék. mert hogy csikorog a szemét. De de nagyon dulván! :) Érdekes ebben, hogy megvettem az autót, nem is volt cserélve mert ez majdnem új volt. Ki is bírt vagy 12e km-t, és most egyszer csak nyik... na jó, csere. Ez is persze kurva drága, mert nem jó ám akármilyen, mert az megint nyekeregni fog stb. Jó, legyen. Elhozom, megyek 10km-t és... megint nyekereg. a vadi új. kissé tanácstalan vagyok, már arra is gondoltam, hogy megcsal a fülem és a hátsó szart be, de nem.
Az EGR szeleppel kapcsolatban fura dolog történt, mintha megjavult volna, vagy legalábbis sokkal jobb lenne a fogyasztás kijelzése, nem mintha marginális lenne a dolog, de ha már van, jó lenne ha normál értéket mutatna. Majd csekkolom ezt is. Persze miért is lehetne kalibrálni.. legalább átfolyást vagy valami egzakt dolgot mérne, de nem.
Na ez van most. nyikorgáson kívül minden pöpec. Talán a fogyasztás is csökkent valamelyest...

 
>> Eseményjohnny.red // Alfa 156 1.9 jtd 115 Le sedan // 2016-03-30

3 hónap kihagyással meglett a következő Alfim, egy 2004-es 156os személyében. Olaszból behozott autó, szervizkönyves valós 99ezer km-rel, hétvégente volt csak használva, tip top állapotban van. nagyon egyben van a vas, 1,9-es jtd motorral szerelve. magyar forgalomba állítással, névre írva kulcsra készen volt 1,2 milió ft. a kövtkező hetekben nekiállok az autónak. elsőre kap egy gyári alfa piros fényezést, felkerülnek a nyári papucsok (16 colos Alessio, matt fekete szinben piros kávával) , külső belső takarítás, olaj csere, szokásos otthon elvégezhető karbantartások. a munkafolyamatokról majd írok bővebben. az ajtó kárpitokat és az üléseket szeretném még cserélni, de egyszerűen nem találok az országban eladó jó állapotú piros vgy barna bőrbelsőt. aki esetleg tud ilyet az kérem ne tartsa magában! köszönöm:)