Blog
Felkerültek a nyári kerekek, 2 új gumival (cascós kár) és egy új felnivel vágunk neki az idei szezonnak. A téliek lemosva gumiápolóban "úszva" a garázs sarkába költöztek. Leszívtam a téli ablakmosót, helyére bogároldós cucc került.







Pár napja feltűnt, hogy az antennám elég ramaty állapotban van, úgy néz ki valamilyen állat (lövésem sincs mi lehetett) megrágta tele volt apró fognyomokkal. Hét elején megrendeltem a gyárit ami ma meg is érkezett, így gyorsan fel is került.



Mivel az autóval egyidősek a gyári szövet szőnyegeim és már elég rossz állapotban voltak (főleg a vezető oldali) ezért keresnem kellett egy új garnitúrát. Először gyáriban gondolkodtam, meg is néztem egyet de nem igazán tetszett sem a minősége sem a kivitelezése ráadásul a patentokon is változtattak így ezt a lehetőséget elvetettem. Eszembe jutott, hogy jó pár éve a 156-osomba csináltattam a Főnixnél szőnyeget és emlékeim szerint elég szép munkát végeztek. Most sem csalódtam bennük profi munka, minden a megrendelés szerinti, igényes kivitelezés, patent, koptató, felirat minden a helyén és nagyon tetszik.






Na a mai napon meglátogattuk Manky cartársat, és rendbeszedtük a programot, mert amivel vettem nem volt az igazi. Mostmár nagyon jó lett.
És hogy még jobb legyen a nap, sikerült hozzájutnom jó áron egy garnitura 17" gyári sokküllős alufelnihez is. Màrcsak gumi kell rá
A szokásos kopóalkatrészek cseréje (olaj (Selenia 5w30 PE), olajszűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő) és hosszbordás szíj (Continental) is cserélve lett a vezető görgővel együtt.
Km: 119503
4 db Vredestein Ultrac Vorti abroncs került a garázsba a mai nappal.
Kicsit elhúzódott a beszerzés, a szállítási keveredések miatt:
- elsőre 235/35 R19 gumikat kaptam,
- másodjára 3 db 235/45 R18 és 1 db 225/45 R18 érkezett,
- ma pedig megérkezett az 1 db 235/45 R18 és elvitték tőlem az 1 db 225/45 R18 abroncsot.
De ma végre lezárult ez a hosszas procedúra.
Gumik felnire szerelése jövő hét péntekre van tervezve.



Főként a motorkerékpár akkumulátorának töltésére lett beszerezve, remélem az autóhoz egy darabig még nem kell használnom.
Egy kis gyártói leírás:
A Bosch C3 akkumulátor töltő olyan nyitott és sokféle zárt ólomsavas akkumulátorok, AGM, vagy géltartalmú ( 6V 14 Ah-ig, 12V-on 120 Ah-ig, töltőárama max 3.8 A ) akkumulátorok feltöltésére vagy csepptöltésére lett tervezve, amiket személygépjárművekben, hajókban, vagy motorkerékpárokban használnak. A töltőkészülék többféle üzemmóddal rendelkezik a különböző típusú és állapotú akkumulátorokhoz, ez hatékony és biztonságos feltöltést tesz lehetővé.
Impulzus töltés - mely lehetővé teszi a csaknem lemerült akkumulátorok újratöltését
Csepptöltés - az akkumulátor teljes töltési állapotának megtartásához a töltőkészülék folyamatosan csatlakoztatva maradhat, a töltési folyamat után automatikusan csepptöltési üzemmódba kapcsol
A töltőkészülék pólusfelcserélés elleni védelemmel rendelkezik.
Amennyiben a készülék a töltési folyamat során túlságosan felmelegedne, automatikusan csökkenti a kimenő tejesítményt, ez megvédi a készüléket a károsodástól.



Ha már a nagyfék projekt füstbe esett, vagyis kútba ment, azaz nem jött össze, akkor legalább a gyári legyen rendben.
Ami a mai napon meg is történt:
Elől Ferodo tárcsa, Textar betét, hátul RH tárcsa-betét.
Elől mindkét oldali fékcső.
Fékfolyadék csere.
Most nagyjából ugyanazt tudja, mint előtte, de ha összekopik... :-)
A lendkerék már mikor megvettem csörgött, de nem foglalkoztam vele, mert anno a márkaszervizben mondták, hogy fél milliós tétel a cseréje, de még elfutok vele jó pár ezer kilométert. Aztán eljött a nap, mikor a kuplung is el kezdett csúszni, így nem várhattam tovább. Beszereztem az alkatrészeket (Valeo kuplungszett és lendkerék (Alba Autó)+szimering) és egy napos munka árán de elkészült az autó! Közben kiderült, hogy a lengőkar szilenteket is cserélni kell, így azt is cserélték, továbbá a szűrők és olajcsere is megtörtént a szervizelés alatt. Húzós tétel volt, de megérte. A kuplung csendes és eszméletlen puha lett, alapjáraton nincs csörgés és ezáltal az egész autó halkabb lett. Remélem, ilyen nagyságú tételekre már nem számíthatok a közeljövőben! :)




Most került be az autóba a második kormánymű, mióta nálam van. Az első teljesen rossz volt, most egy olyat raktam össze 3-ból, ami elviekben hibátlan lesz. Eddig 20km-t mentem az autóval, a szervoolajszint számottevően nem csökkent és folyás sem látszik. A kormány egyujjas lett.
Olaj: Castrol ATF Dex II