Blog

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2016-04-01

Jobb oldali alsó és felső lengőkar cserélve. Úgy néz ki stabpálcák is csere érettek. Legközelebb ők jönnek.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2015-07-01

Minden szükséges sallanggal együtt lecseréltük az olajat. Természetesen Selenia 20K AR került bele. Plusz az ültető rugók helyére visszamentek a gyáriak. Családi autó lett ismét belőle. :)

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-04-07

Bal első zár javítás.

 
>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-04-07

Beindult a kaszni project. Hál' Istennek Zoli barátom segítségével szétkaptuk a drágámat és vittük is a lakatoshoz. Valaki korábban már próbálkozott javítgatni, de nagyon gány munkát hagyott hátra. Ezért jócskán be is ázott és szét is rohadt...:( Küszöb Alba autótól beszerezve, a többi a mesteren múlik. :)

>> AutóápolásKawadrian // Alfa 147 1.9 JTD // 2016-04-03

Hétvégén rászántam magam egy kis kozmetikára. A szerencsém az volt, hogy 3 ajtós a kocsi! Ellettem volna egy darabig! :D

 

Mivel egy ideje már nyiszogott az első felfüggesztés az apró huppanóknál, ezért a téli-nyári gumik cseréjénél átvizsgáltattam a komplett futóművet.
Hátul minden rendben, viszont az első alsó lengőkarok lógtak (gömbfej).
Erhard biztosítottam a cserealkatrészt - 1 pár új Radaelli lengőkart. (97e Ft.)

A csere el is készült, de sajnos a jobb oldali kormányösszekötő axiál rúd begyógyult, emiatt nem lehetett a futóművet beállítani. (15e Ft.)
Terv a következő: az axiálrudat kiszereljük, satuba befogva átmozgatjuk, hogy szépen lehessen tekerni / állítani, majd visszarakjuk, majd beállítjuk a futóművet.
A kormányt hangyányit jobbra fordítva haladt az autó egyenesen. Mivel csak pár napot kellett így használnom az autót, a gumikon semmi látható jele nincs az esetleges félrekopásnak.

UPDATE:
Az axiált végül kiszerelték a helyéről, átmozgatták,majd vissza,azután futómű állítás következett (10e Ft.).
Minden okés, a kormány szépen visszaállt és az úttartás is a régi.
2016.04.15.

 

Olaj és olajszűrő csere (Castrol Edge 5W-40)
Km óra állás: 235 797 km
2016.04.04.

 
>> Szervizricsko96 // Alfa 145 1.4 Twin Spark // 2016-04-06

történt még februárban, hogy a kocsi nem akart indulni. állt 1-2 hetet, majd sokadjára végre beindult. sikeresen lementem vele Ráckevére, meg vissza. valami angyali szerencse lehetett, mert az utazás után pár nappal a házhoz közel egy kereszteződésben leállt a motor, nem reagált semmire, félre kellett tolni. megint 1-2 hét állás. hibalehetőségek között volt az alapjárati motor, üzemanyag pumpa. majd zéhez levontatva pár nappal később kiderült, hogy a boruláskapcsoló kipattant és az egyik relét kimarta az akksisav ami miatt nem kapott üzemanyagot. ( Ráckevére csak a hatalmas szerencse vitt le és hozott vissza) sikerült orvosolni a problémát, azóta tökéletes.

a műszaki is már lejárt, szóval az is meg lett csinálva. :) 2018ig nyugi lesz remélem :D

A kálvária tavaly egy "sötét" novemberi estén kezdődött: rokonlátogatóba menet egy ismeretlen, újjáépített körforgalomban sikerült eltalálni a sávokat elválasztó beton "félgömböket" a bal első kerékkel. Nagyot szólt azt hittem kiszakad a felfüggesztés de óvatosan továbbhaladva kis morgáson kívül semmi jel nem utalt arra, hogy komoly lenne a baj.....pedig az volt! A gumin és a felnin akkor a sötétben nem látszódott sérülés nem eresztett le meg is nyugodtam, hogy megúsztam, hazajöttünk. Pár napra rá nekiálltam, hogy átcserélem a téli kerekeket és megvizsgáljam a futóművet ekkor döbbentem rá, hogy a bal első felni belső pereme csúnyán deformálódott és a bal hátsó sem úszta meg sérülés nélkül igaz "csak" a festés sérült azonban a két gumi amit tavasszal vettem kuka, megsérült az oldala ezért az is cserés, nem biztonságos. Számolgattam és arra jutottam, hogy cascóra megcsináltatom mert az önrész levonással is jobban kijövök mint ha görgőzöm a felnit meg veszek gumit.
A biztosítóval való "harc" 4 (!) hónapig tartott, először szokás szerint megpróbáltak bepalizni de résen voltam hála a DAS-nak és egy karosszériás barátnak no meg egy kis leleményességnek. Minden sérült alkatrészről begyűjtöttem különböző szakvéleményeket (felni javíthatatlansága, kerékcsapágy morgása) ami alapján végül sikerült egy új felni, 2 új gumi és egy új gyári kerékcsapágy cseréjének költségét megtéríttetni a biztosítóval illetve a másik sérült felni fényezése is javítva, lakkozva lett. Javaslom mindenkinek, hogy ne hagyjátok magatokat, harcolni kell a biztosítóval és ha keményen léptek fel akkor sikerül minden fillért kiszedni belőlük.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2016-04-05

Bejöttek a melegebb reggelek, és a TD ahelyett hogy könnyebben indult volna, egyre nyögősebben kelt életre reggelente.
Cseréltem gázolajszűrőt, légszűrőt, kimértem az izzítógyertyákat. Jónak tűntek, kivéve egyet, annak 14 ohm volt az ellenállása. A többinek kb 4.
Na gondoltam mielőtt para van, hogy kompresszió, porlasztó, nagygenerál, cseréljük csak ki.
Rendeltem NGK gyertyát, felhívtam a szerelőt, hogy nem lehetne e még ma :-)
Kicserélte hamar, és kipróbálta a régieket direktben akksiról (innen is köszönet neki az alaposságáért). Alig izzogattak. Szóval nem minden az ellenállás, mind a 4 kuka volt teljesen.
Csoda, hogy télen boldogultunk vele :-) Kompresszió baja tuti nincs ha így beindult.

És igen, most jó. Pöcc-röf.