Blog
Megálmodtam a felnik sorsát. Úgy döntöttem, hogy felújíttatom őket. Mivel csak a felnipofákon kellett kisebb-nagyobb esztétikai beavatkozást végezni így az előzetes árajánlatkérés után belefért az elképzelt keretbe. Ahhoz képest mekkora parát rendeztek a szakik a felpattogzott festés láttán, végül nagyon profin megcsinálták. Én meg a padkázáson aggódtam, arra meg azt mondták, hogy sima ügy...
Nem értem be ennyivel, rendeltem új felnikupakokat is, mivel azokat is kissé kikezdte már az idő, megfakultak, hámlik róluk a festés. Mivel az itthoni bontókban csak aranyáron kapni ezeket a parányi műanyagokat, ezért az eBay-ről rendeltem őket.
A rozsdás kerékcsavarok helyett is rendeltem újakat, szintén eBay-es beszerzés.
A nyári gumik közül a hátsók már csak ezt a szezont fogják megfutni. A felnifelújítás után oldalcserével kerültek fel.
Költségeim:
- Felnifelújítás, gumi fel- és leszerelés, kerékcsere: 26000 Ft
- Négy új felnikupak postaköltséggel: 10261 Ft
- Új kerékcsavarok postaköltséggel (20 db): 7579 Ft





Pont raneztem a km orara mikor 117000 km-t mutatott, ezert szuletett ez a bejegyzes es mert jol nez ki ez a Q2-es oracsoport sotetben is.

Idén már használhatatlan állapotúnak nyilvánítottam a JTD-ről örökölt nyári gumikat. Egyrészt közel 10 évesek, ezen túl kezd láthatóan öregedni, repedezni, a belső éle pedig nullára kopott. A téli kerekek se frissek, 8 év körül járnak, minta még ugyan van rajta.
Végiggondoltam mit is szeretnénk. Két garnitúra új gumit egy évi 6e-res városi futásra tökéletesen felesleges venni. 10 év alatt kopna el talán. 20 éves autóra nem biztos hogy jó döntés.
A használt gumi... lehet bejön, lehet nem. A JTD-ről örökölt gumikkal nem lehetett melléfogni, azokat ismertem, de minkét garnitúra a végét járja. Akkor meg már ne legyen használt gumi.
Pár ellenvélemény és a családon belüli pozitív tapasztalat után úgy döntöttem, hogy a TD-t négyévszakos gumival szereltetem fel.
Tudom, többen győzködtek, hogy se nem nyári, se nem téli, nem lesz jó. Biztos életveszélyes döntés azzal egyetemben, hogy magam cserélem a kerekeket és nem nyomatékkulccsal húzom le véglegesre a kerékcsavarokat... :-)
Szóval Vredestein Quatrac 5 lett. Egyrészt mostmár minden gumim Vredestein, a JTD téli és nyári garnitúrájával is tökéletesen elégedett vagyok, nagyon jó gumik.
Másrészt ha már négyévszakos, akkor azon viszont nem spórolok, legyen az élmezőnyből.
Pár 10km tapasztalata 20 fokban. Köze nincs egy téli gumi viselkedéséhez. Nem nyúlik, nem visít. Minden eddigi használt nyárinál lényegesen(!) jobb. Eddig nem bántam meg. Kíváncsi leszek vízen és majd télen mit tud.
Ja és a TD visszakapta a gyári felniket, mégis ez tetszik jobban. Kingának is.




Hol is kezdjem... a nagyszervíz során arra lettünk figyelmesek, hogy a szívósori pillangószelepek tengelyeinél szivárog kifelé a cucc, nem is kicsit. Abban maradtunk, hogy egy következő nekifutásra megoldjuk, nézzek utána hogy mit hogyan. Itt a fórumon tanácsolták a kiiktatást és a ledugózást, és mivel másik szívósort beszerezni nincs kedvem, ezért emellett a megoldás mellett döntöttem. Nagysokára szerelő barátomnak lett egy szabad délutánja, uccu vigyem az autót és ugorjunk neki, estére készlesz... no igen, ahogy azt Móricka elképzeli.... :D az egy délutánból lett három, mivel a szívósor leszereléséhez le kell szedni a nagynyomású üzemanyag oldalt (szivattyúval együtt, melyhez meg kell bontani az egész vezérlést stb), a motor mögötti összes lehetséges alkatrészt, na és így nagy nehezen lejön... :D A dugózáshoz alumíniumból lett forgácsolva megfelelő méretű peremes dugó, ami csapágyrögzítővel és tömítőanyaggal lett a helyére rakva. Természetesen belülről ki lett tisztítva, mert kb 2-3 mm vastag korom állt benne. A visszaszerelés már gyorsan ment, nem kellett annyit matekozni, kb 3 óra alatt egyben volt. 1-2 indítózás után tökéletesen indult. Első tapasztalatok szerint kicsit simábban jár a motor, hosszabb távon még nem próbáltam, a későbbiekben még beszámolok.
Csepelen szedték le a téli Michelineket és tették fel a nyáriakat. A levett garnitúrának sajnos nem volt hely, szóval a tárolás egy másik gumisnál sikerült, Miklóson.
Kilométeróra állása: 154 068
Felső lengökar csere bal elsö.
Trw eddig bírta :(
Km 275473
Az autót téli gumikkal vettem,amik jó állapotban vannak,hogy most ilyen jó idő van már be is szereztem a nyári gumikat. Ugyan olyan mértben mint amilyen a téli. 4db 205/55R16 Bridgestone Turanza 2011-es gyártás kb.80%-ak.
Ma megvolt a megvétel utáni első szerviz. Ami olaj+szűrő,levegő(majdnem),pollen(klíma tisztítás) üzemanyag szűrő cserét tartalmazott,és a fékfolyadék is cserélve lett. A szelepfedél tömítés igaz már megvan,de annak a cseréje még várta magára. Km. állás 213400




Ki lettek cserélve a bal felső lengőkar szilentjei. Szerencsére minden elég könnyen ment, Febi-Bilstein kuka, Meyle került a helyére. Km állás: 236 510