Blog

>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-05-05

6 évvel ezelőtt munkába menet, pont karácsony előtt néhány nappal, hátulról telibevert egy teherautó. Kivágott elém egy Twingo én megálltam, de a mögöttem lévő fékezés nélkül belémcsapódott.
A felelősséget elismerte, kitöltöttük a papírokat stb. minden ment a maga útján.
A károkozónak szinte semmi baja nem lett. Engem jobb hátul ért a találat. Sérült a lökhárító, deformálódott a hátfal, a jobb hátsó elem, a csomagtér ajtó, a tanknyílás alatt kiszakadt a sárvédő, eltört az üzemanyagcső.
Az autó egy ismerősöm apjának műhelyébe került, aki mellesleg rally versenyző is. Óriási csarnok, 6 szerelőállás stb. Mivel nem egy idegenről volt szó és a műhely egyik állásán épp egy GTV 6-ot restauráltak, bizalmat adtam nekik.
Amiért fizettem (a biztosító fizetett) nekik: hátfal kihúzása, lökhárító csere, csomagtérajtó és a jobb hátsó elem lakatolása, javítása, fényezés stb. A munkafolyamatokat folyamatosan szemlézte a biztosító kárszakértője és mindent a legnagyobb rendben talált. Az autóm majdnem 2 hónap alatt készült el. Átvettem és örültem, mivel kívülről minden tökéletesnek látszott.

Tegnap kiderült, hogy óriási hibát követtem el, amikor hozzájuk mentem. Az autómon vizsga előtt néhány apróbb karosszéria hibát szerettem volna kijavíttatni. A baleset óta szerencsére nem volt szükség ilyen jellegű javításokra. Lekerült a hátsó lökhárító és jött a meglepetés: a hátfalat nem húzták ki, a sérült kiszakadt részeket pedig csak betömték gittel. Semmiféle lakatosmunkát nem végeztek. Csak a gitt és a festék tartotta eddig össze. Becsaptak. Csúnyán. Pedig megbíztam bennük. Bíztam benne, hogy tökéletesen elvégezték a kifizetett javításokat (ők ezt állították és a kárszakértő szemléi is ezt támasztották alá) és az autóm tökéletesen képes megvédeni a benne ülők testi épségét.

Tegnap óta próbálom elérni ezt a remek műhelyt, sikertelenül. Cégnevet szándékosan nem írok, mert ez sajnos rágalmazásnak és a jó hírnévhez való joguk megsértésének minősülne. Annyit elárulok, hogy a cég Újpesten van, a Zsilip utcai szigetlejáró környékén.

Ma reggel felhívtam a biztosítót, aki a 4 évvel ezelőtti kárt rendezte. Szerettem volna panasszal élni. Többek között a kárszakértő ellen is, aki ezt a munkát megfelelőnek ítélte és jóváhagyta a kifizetést. A műhely ellen is, akik jogtalanul számlázták ki a lakatosmunkát és vették fel érte a nem kevés pénzt. Azt mondták, hogy ennyi idő után erre már nincs lehetőségem.

Megkerestem a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot. Ők azt mondták, hogy forduljak a Békéltető Testülethez. Megkerestem őket is, akik pedig a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz irányítottak. Felhívtam a felügyeleti szervüket, ami elvileg a XIII. kerületi Önkormányzat. Türelmesen végighallgattak az igazgatási osztályon (ők adják ki és vonják be az engedélyeket) és azt mondták forduljak a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. Ez vicc... vagy várjunk csak, mégsem. Egyik hatóság sem akar ezzel foglalkozni.

Nem csak a velem történtek miatt szeretném padlóra küldeni őket, hanem azért, hogy ezt másokkal többet ne tehessék meg. Szinte biztos vagyok benne, hogy nem én voltam az első és az utolsó ügyfelük, akinek így "lakatolták" az autóját.

A tegnapi sokk után ma már elkezdtem telefonálgatni a cserére szoruló karosszéria elemek után. Úgy tűnik, hogy lesz minden. Mert azt nem lehet, hogy ennyi idő után ilyen patkányok miatt veszni hagyjam. Nekem ez volt és még ilyen hosszú idő után is ez álmaim autója és nagyon ráb@ik aki ezt el akarta venni tőlem.

Az autó május 21-én lesz 21 éves.

 
>> SzervizCika78 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V // 2016-04-10

Motorolajcsere

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-05-09

Szivárgó főtengely szimering cseréje volt szükséges, egyúttal cseréltem a féltengely támasztó csapágyat, megtisztítottam a kupplung szerkezetet és lendkereket, megzsíroztam a kinyomó csapágyat. Kitisztítottam az olajteknőt meg az összes alkatrészt ami a kezembe került. Kapott új féltengely gumiharangokat a külső csuklókra,amiket kitisztítottam és újrazsíroztam. Újrafestettem a hűtőtartókat és a bölcsőt.

 

Mivel sajnos kis hazànk nem a legf@szàbb minőségű úthàlózattal rendelkezik, ezért a bal felső lengőkart elérte a vég. Mivel az alsó lengőkaron lévő szilent sem volt tökéletes àllapotban, az is cserélve lett.
Természetesen gyàri TRW került a rossz helyére. Nem volt olcsó, de remélem tovább bírja mint egy utàngyàrtott és akkor meg màr nem is dràga.... :)

 
>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2016-04-10

Az autót 18-as téli gumikkal vásároltam, így szükséges volt beszereznem egy nyári gumi garnitúrát és már most előre egy másik felni garnitúrát télre. Mivel nagy fékes ezért csak a 17-es vagy 18-as felni jöhetett számításba. Mivel a 18 colos téli gumik adottak voltak így ilyen méretű felni mellet döntöttem. Egy jó állapotú AEZ alufelni garnitúrát sikerült is beszereznem, nyári guminak pedig a Hankook k110 ventus v12 mellet döntöttem. Sajnos az autóval vásárolt QV Launch Edition 8C felnik csúnyán le vannak padkázva, egyenlőre ezek felújítását eltoltam télre.

 
>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2016-04-25

Az előző autómon is okulva a tapasztalatom az sajnos, hogy sok ember nem képes vigyázni más tulajdonára így úgy döntöttem még ha a Giulietta dizájnját - egy csöppet - el is csúnyítom beszerzek egy garnitúra ajtóvédő díszlécet. Az autofelszerelesek.hu honlapon történt a vétel, viszont a felrakást nem a készletben ajánlott részre, hanem valamivel feljebb helyeztem el és egyenlőre sikerült is megbarátkoznom a látvánnyal. Később rendeltem hozzá króm díszcsíkot is, de nem jött be és egyből le is szedtem, így maradt sima fekete.

 
>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2016-04-22

Mivel az első lökhárítóra előzőleg felfogatták a műanyag rendszámtartót, ezzel azt sikerült is szépen tele furkálni, így a kisebb méretű rendszám matricát el is felejthettem.
Fórumokat olvasgatva többen ajánlották a felragasztást két oldalú (persze nem hagyományos) ragasztóval. A Piktorban sikerült is vennem amit kimondottan ehhez ajánlottak, kb 25 mm vastag, így 3 csíkban el is fért egymás alatt és - 2 hónap elteltével -tartósnak is bizonyul.

 
>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2016-04-20

motor hibátlanul indul, hidegben (-1 fok) és meleg motornál is, a teljesítmény a 105 lovas szívó Seat-om után több mint kielégítő, Dynamic módban meg eszméletlen és a fogyasztás is meggyöző ilyen teljesítmény mellett, városi használat 7,5 - 8l.
Az alapjárat hideg motornál nekem szokatlanul magas 1200 körüli, ilyenkor meg-megszolalnak a műanyagok a beltérben, egy idő után meguntam és megnéztem honnan jönnek a zörejek, az egyik a kalaptartótól a másik a diagnosztikai csatlakozó fedő borítástól és egy a hátsó ülésen lévő gyermeküléstől ahogy a bőrülésen nyiszorog :) az utolsóval nem is, de a másik kettőt sikerült elnémítanom némi kábel szigetelő és öntapadós szigetelés segítségével.
A váltó hidegen kicsit nehézkes főként a kettes és a hármas fokozat, váltóolaj csere sokat segített.
Ami még gondom volt, hogy a gyári beépített navim nem működött, nem talált műholdat. Jeki tanácsára megnéztem a csomagtér ajtó kukacaiban a kábeleket és a bal oldaliban találtam is egy sérült vezetéket, javítás után még mindig nem működött, míg nem egy hosszabb út közben 8-10 műhold találat és a navigáció üzemel. ?????.

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2016-04-08

2016.04.08.-án vettem át az autót (122xxx km) a jármű külföldről behozott 1 gazdás, 2011-es. Szervízkönyv ide vagy oda mivel használt az autó és a szervíz háttér kérdéses volt számomra, aminek szükségét láttam cserélve lett. A cserélt alkatrészekbe részben az eladó is beszált (Opel Nádor)
A csere alkatrészek: motorolaj+szűrő, fékolaj, fagyálló, komplett vezérlés, külső ékszíj, levegőszűrő, pollenszűrő, gyújtógyertya, váltóolaj.
Az autó fényezése csodaszép, egyedül a vezető ülés felőli ajtó volt újra fényezve, ez a helyszínen végzett állapot felmérésből látható.

 
>> AutóápolásSecu // Alfa 147 1.9 JTD 16v // 2016-05-09

Tegnap jó időre való tekintettel nagytakarítás volt. Többen jelezték, hogy a bőr ülés ápolására van a Deichmann-ban bőrápoló, így hát vettem egyet próbából. Felvitel után, jól áttörölve nagyon szépen felerősítette a bőrt, sokkal jobb volt tapintásra is és mellesleg az ára sem horribilis.

Emellett a héten megjött a várva várt AUX - Jack csatlakozó (Aliexpress). Nem akartam rontani az összképet másik fejegységgel, így e-mellett döntöttem. A csere gyorsan ment, és CHANGER üzemmódban (Bekapcsoló gomb majd SRC gomb) tökéletesen szól. Jelenleg csak egyszerűen a műszerfal alatt van kivezetve, később valószínűleg fel lesz hozva a műszerfal tetejére valami kevésbé látható módon.