Blog

4 db Vredestein Ultrac Vorti abroncs került a garázsba a mai nappal.

Kicsit elhúzódott a beszerzés, a szállítási keveredések miatt:
- elsőre 235/35 R19 gumikat kaptam,
- másodjára 3 db 235/45 R18 és 1 db 225/45 R18 érkezett,
- ma pedig megérkezett az 1 db 235/45 R18 és elvitték tőlem az 1 db 225/45 R18 abroncsot.

De ma végre lezárult ez a hosszas procedúra.

Gumik felnire szerelése jövő hét péntekre van tervezve.

 
>> AutóápolásInvisible // Alfa 159 Berlina 2.0 JTDm Progression // 2016-04-14

Főként a motorkerékpár akkumulátorának töltésére lett beszerezve, remélem az autóhoz egy darabig még nem kell használnom.

Egy kis gyártói leírás:

A Bosch C3 akkumulátor töltő olyan nyitott és sokféle zárt ólomsavas akkumulátorok, AGM, vagy géltartalmú ( 6V 14 Ah-ig, 12V-on 120 Ah-ig, töltőárama max 3.8 A ) akkumulátorok feltöltésére vagy csepptöltésére lett tervezve, amiket személygépjárművekben, hajókban, vagy motorkerékpárokban használnak. A töltőkészülék többféle üzemmóddal rendelkezik a különböző típusú és állapotú akkumulátorokhoz, ez hatékony és biztonságos feltöltést tesz lehetővé.

Impulzus töltés - mely lehetővé teszi a csaknem lemerült akkumulátorok újratöltését

Csepptöltés - az akkumulátor teljes töltési állapotának megtartásához a töltőkészülék folyamatosan csatlakoztatva maradhat, a töltési folyamat után automatikusan csepptöltési üzemmódba kapcsol

A töltőkészülék pólusfelcserélés elleni védelemmel rendelkezik.

Amennyiben a készülék a töltési folyamat során túlságosan felmelegedne, automatikusan csökkenti a kimenő tejesítményt, ez megvédi a készüléket a károsodástól.

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-04-15

Ha már a nagyfék projekt füstbe esett, vagyis kútba ment, azaz nem jött össze, akkor legalább a gyári legyen rendben.
Ami a mai napon meg is történt:
Elől Ferodo tárcsa, Textar betét, hátul RH tárcsa-betét.
Elől mindkét oldali fékcső.
Fékfolyadék csere.

Most nagyjából ugyanazt tudja, mint előtte, de ha összekopik... :-)

 
>> SzervizGaszi77 // Alfa 159 1.9 jtdm 8V // 2016-04-15

A lendkerék már mikor megvettem csörgött, de nem foglalkoztam vele, mert anno a márkaszervizben mondták, hogy fél milliós tétel a cseréje, de még elfutok vele jó pár ezer kilométert. Aztán eljött a nap, mikor a kuplung is el kezdett csúszni, így nem várhattam tovább. Beszereztem az alkatrészeket (Valeo kuplungszett és lendkerék (Alba Autó)+szimering) és egy napos munka árán de elkészült az autó! Közben kiderült, hogy a lengőkar szilenteket is cserélni kell, így azt is cserélték, továbbá a szűrők és olajcsere is megtörtént a szervizelés alatt. Húzós tétel volt, de megérte. A kuplung csendes és eszméletlen puha lett, alapjáraton nincs csörgés és ezáltal az egész autó halkabb lett. Remélem, ilyen nagyságú tételekre már nem számíthatok a közeljövőben! :)

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2016-04-14

Most került be az autóba a második kormánymű, mióta nálam van. Az első teljesen rossz volt, most egy olyat raktam össze 3-ból, ami elviekben hibátlan lesz. Eddig 20km-t mentem az autóval, a szervoolajszint számottevően nem csökkent és folyás sem látszik. A kormány egyujjas lett.
Olaj: Castrol ATF Dex II

 
>> EseménySettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2016-04-15

Egyrészt egy éve van meg az autó, másrészt a következők történtek vele:
-feltöltettem újra a klímát, mert a kompresszor-kuplungcsapágy cseréje miatt le kellett ereszteni a gázt még decemberben
-vettem gyári váltóolajat, cserélni fogom (Tutela ZC 75 Synth)
-szelephézagot ellenőriztem, az összes gyári értéken van, nem kell hozzányúlni, ennek ellenére hidegen felülről hallani a csattogós lepkét
1500 km múlva 10E lesz az olajban, újra olajcsere.
Lett 4db gyári, szép állapotú felni középkupak is.

 
>> SzervizNGéza // Alfa 159 1.9 jtdm Distinctive // 2016-04-12

Kb. 2 hete egyre nehezebben nyitotta a távirányító az autót, majd végül már nem is sikerült. Rámértem az elemre. Érdekes, hogy viszonylag kis feszültségesés ellenére is a névlegeshez képest már nem nyitja az autót. Szerencsére a tecsóban 500 Ft-ért tudtam venni 2 db VARTA gombelemet. A távirányító újra működik. Az elem mérete: CR2032

 
>> SzervizNGéza // Alfa 159 1.9 jtdm Distinctive // 2016-04-09

Itt volt már az ideje az abroncsok cseréjének. Szerencsére elég jó állapotú nyári abroncsokkal vettem az autót, így azok kerültek vissza. A kopottabb és öregebb (2010-es) Continental abroncsok kerültek előre. Ezen a nyáron még elfutnak, jövőre majd kap másikat. A jobb profilmélységű és fiatal (2014-es) Pirelli abroncsok kerültek hátra. A kerekek kevés súlyt kértek, a tárolás alatt szinte nem is veszítettek nyomást. Csere közben ránéztem a fékekre is, a hátsók még elég jó állapotban vannak, de az elsőknél már a betét és a tárcsa is vékony és vállas, szerintem az idén cserés. A téli abroncsok még jövőre is jók lesznek, annak ellenére hogy noname-ek nem teljesítettek rosszul, bár kicsit hangosak. Mondjuk a tél sem volt túl kemény.

 
>> SzervizNGéza // Alfa 159 1.9 jtdm Distinctive // 2016-04-06

Mikor megvettem az autót már akkor remegett a tükörlap, típusbetegség, a ragasztó elengedi. Egyik délután mikor mentem az autóval a tükörlap elválása az egyik saroknál már elérte a 0,5 cm-t. A javítás mellett döntöttem. A tükörlapot enyhén feszítve könnyen elengedett a maradék ragasztóanyag. A tükörlap egy kör alakú műanyag lapra van ráragasztva, ami a mozgató szerkezethez kapcsolódik. A tükörlap rögzítését kétoldalú ragasztó szalaggal oldottam meg. Majd meglátom mennyire lesz tartós. A tükörlap már nem remeg.

 
>> SzervizNGéza // Alfa 159 1.9 jtdm Distinctive // 2016-04-01

Már egy ideje tapasztalom, hogy bizonyos fordulaton gyorsításnál és néha a gázt elvéve rángat az autó. A fórumot olvasva több helyen is az EGR szelepet nevezték meg hibaforrásnak. Egyenlőre nem akartam kiiktatni az EGR szelepet, így a szűkítés mellett döntöttem. Az Ebay-ről rendeltem egy szűkítő lemezt, 0,5 mm vastag saválló lemez, 4 db 7mm-es furattal. A MIL lámpát még nem aktiválja. A beszerelés könnyű volt, 4 vagy 5 csavart meglazítva be lehetett a lemezt szerelni. Úgy tűnik a rángatás elmúlt.