Blog

>> SzervizKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2016-05-13

Elég sok apró hiba előjött, mióta megvettem szeretett Alfámat. Ezenkívül a következő másfél hónapban közel 4000 km-t fogok vele autózni, így biztos akartam lenni benne, hogy út közben nem fog előjönni valamilyen váratlan hiba. Ezért összességében már szükségét éreztem egy szervizlátogatásnak, elvittem hát az Alfarium-ba.
Kapott új fékolajat, mert ki tudja mikor volt cserélve. Lehet már tavaly meg kellett volna tenni, mert akkor volt 8 éves az autó. Akkor a szervócső mizéria miatt valamiért erre nem gondoltam.
A kéziféket eléggé meg kellett húzni, hogy fogja is az autót, állítani kellett rajta.
A klíma sajnos hűtőgépszagú levegőt fújt magából, így cserélni kellett a pollenszűrőt,
mert a gyári ajánlás ellenére nem bír ki két évet.
Az első lökhárító egy centit elállt a bal oldalon, szintén azóta olyan volt, mióta megvettem. Kérésemre ez is korrigálva lett.
Volt két probléma, ami szerencsére csak az én tudatlanságom miatt nem működött jól. A jobb hátsó ablakot csak a vezetőülésből lehetett vezérelni (a bal hátsónál szinte sosincs utas). Ez csak amiatt volt, mert be volt nyomva az ezt tiltó gomb.
A klíma nem fújt rendesen hátra, ez szintén amiatt volt, mert nem a megfelelő beállításokkal próbáltam. Három irányban (egyszerre akár mindenfelé) és háromféle módon fújni képes klímának összesen hányféle beállítása is lehetséges? :)
Most már ezeket is tudom, sikerült jobban megismerni a kocsit. Ezek szerint nem olvastam át elég alaposan a kézikönyvet. Így viszont minden alkalommal új extrát ismerek meg. :)
Az autónak voltak viszont olyan problémái is, amik pénzügyileg ennél jóval húzósabb tételek voltak. Lassú haladásnál nyikorgott, ami autópálya tempónál már folyamatos éles hang volt. Fekvőrendőrön áthaladásnál pedig mindig volt némi hang a futómű felől. A "kiváló" állapotú hazai utak is egész biztosan megtették a hatásukat. Nagyjából tisztában voltam vele, hogy az Alfák futóműve kényes az utak állapotára és azzal is, hogy nem lesz olcsó, ha valamit cserélni kell, így az árak nem értek teljesen hidegzuhanyként.
Cserélni kellett a két első alsó lengőkart, valamint mind a négy kanyarstabilizátort.
Haza érve még kifertőtlenítettem a rendszert klíma tisztító spray-el.
A költségek így alakultak:
- Fékolaj (Tutela TOP 4): 3600 Ft
- Pollenszűrő: 4800 Ft
- Két első alsó lengőkar: 82000/db (kaptam egy kis kedvezményt, 92200 Ft/db lett volna)
- Hátsó kanyarstabilizátor: 6000 Ft/db
- Első kanyarstabilizátor: 9400Ft/db
+ Munkadíj
- Klíma tisztító spray: 2990Ft/db

 
>> EseményArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2016-05-13

Mai napon, újabb két évet aláírtak :) Később egy kézifékkötél csere lesz, de mindent elmondott a mondat : de jó olyan autót látni aminek van gazdája :)

 
>> Eseménylion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2016-05-09

Tavaszodtával észrevettük, hogy nem hűt a klíma.
Klímacső eresztett, javítás majd töltés.
A megviselt motortakaró lemez is cserélésre került.

>> EseményJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-05-10

Ez is meg volt. Autó rendben, fék futómű jó. A nappali menetfényt is szabályosnak találták... Öröm...

>> SzerviztrxAlfa // Alfa 156 SW 1.9 JTD 140LE // 2016-05-12

Lehasalt a gépezet :(
Már egy hónapja megváltozott hidegindítás után az alapjárat, hangosabb, zörgősebb lett. Fogyasztás némileg megemelkedett és a teljesítmény is visszaesett érzetre. Utóbbi kettőt betudtam a termosztátnak, decemberben kapott újat, de kb pont egy hónapja nem megy 75fok főlé a vízhőfok. A télen küzdöttem az előzővel, akkor kb 60 fokig sikerült felküzdeni a hőmérsékletet, és alig volt ereje a kocsinak. Csere után az megoldódott, miután ismét üzemi hőfokon volt képes működni. Nagyon hasonló volt most is a teljesítményvesztés és a fogyasztásnövekedés. Épp már megrendeltem az új termosztátot mire most jött egy sokkal komolyabb gond.
Tegnapi nap reggel indultam munkába, elsőre indult a kocsi, már-már megszokott hangosabb alapzörgéssel. Nagyjából 3-4 kilométert tehettem meg a városban, majd az egyik körforgalomból kifelé menet egyik pillanatról a másikra éktelen zaj jött a motortér felől, elsőre el se hittem h az Alfa produkálja, lehalkítottam a rádiót és biztossá vált. Semmiféle visszajelző nem világított, de azonnal lehúzódtam és motor leállít. Kurvára idegesített a dolog, de valahogy be kellett érnem munkába ezért kénytelen voltam otthagyni fél napra az út szélén szerencsétlent, majd délután hazahúztuk. Próbaképp elindítottuk kicsit mégis melyik részéről jön a zaj, mire utalhat, utal-e valamilyen típusú hibára. Beindít, majd jön ugyanaz a zaj: hörög, zörög, összevissza jár. Gyors leállít, fejvakarás.
A nyáron szinte közvetlenül miután megvettem volt már probléma az egyik porlasztócsúcsnál, konkrétan az egyiknél elcsúszott a réz tömítés és kifújt az égéstermék a motortérbe. Csupa mocsok volt minden. Akkor nem kevés pucolás és tisztítás után 4 darab új tömítőgyűrűvel úgy gondoltuk, hogy letudtuk a problémát. Mint már tudom az akkor nagy eséllyel valaminek az előszele volt.
Ebből kiindulva a porlasztócsúcsoknál kezdtük a feltárást. Talált, süllyedt. Mind a négy tömítés feladta, nyakig gázolajban állt az összes. Ránézésre kettő már nem is működhetett, kettő még olyan kérdéses volt, akár jók is lehettek. Interdiesel itt van egy köpésre, elvittük beméretni mindet, mondják meg mi a helyzet. Péntekre ígértek bármit is, de kis meglepetésre már most csütörtökön megvolt a diagnózis. Kettő totálisan elhalt, a másik kettő meg már a "piros tartományban van", szintén használhatatlanok (igen, az ember eddig a pontig is sejti, hogy pénztárcagyötrő mutatvány következik, de itt válik biztossá). Árát is megmondták, mi mennyi lenne, aztán döntsük el.
Van az a verzió most, hogy netről összehalászok egy felújítottat valamivel olcsóbban (azok sem olcsók, csak olcsóbbak), és akkor bevállalom a kockázatot, hogy X ezer kilométer után megadják magukat, de egyszerre kisebb összeget kell elköltenem. Vagy kifizetem most a különbözetet az újra, és akkor jó eséllyel megint elmegy 210ezer kilométert a kocsi velük. Utóbbira hajlok, és csak reménykedek, hogy ezzel tényleg orvosolok mindennemű problémát. Nem szeretnék egy rejtett hiba miatt jövőre ugyanerre a tételre ekkora összeget áldozni. Szóval azért para mindenhogy megvan.
Sajnos keddig biztos, hogy kocsi nélkül vagyok.

>> Szervizpettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2016-05-12

Nem húz vissza az index kezdetek óta - Andriska hozott egy bontott bajuszkapcsolót, hátha, de persze nem. A légzsák-átvezető két karma van letörve, ami a visszahúzó-gyűrűt forgatná. Próbáltam kipótolni, végülis működik, de nem az igazi (nyöszörög).

Ma viszont megjött az új gyűrű, cserélem is.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-05-12

Korábban már írtam róla, meg le is fényképeztem, hogy megöregedett, és szivárogtatja a hűtőfolyadékot a tágulási tartály. Persze, hogy az én autómhoz, nem találok sehol. Majd nézegetve a bologokat feltűnt, hogy a 145 1.6 benzines alfáé tökéletesen ugyan az mint ami nekem kell. Még korrekt áron is van, a csere gyorsan ment még a bilincseket is lecseréltem...

>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2016-05-12

Elérkezett az ideje az első futómű felújításának. Kormánymű csere, egy Carabinieri-ből bontott darabra, baltól-jobbig kettő fordulatot fordul és szép feketére van festve. Alsó lengőkarok, Monroe, jobb felső szilentezés, új stabrúd szilentek, új Mintex fékbetétek előre, új pollenszűrő. A km állás 132923. Következő akciónak főtengely szimering csere van beütemezve, illetve mintha enyhén kifújna valahol a kipufogó. Pénteken műszaki.

 
>> Autóápoláspmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2016-05-11

Van par elem amiket ha Mo-n jarok fenyezni kell, fenyezo kerestetik.
Kicsivel kesobb aztan...
Valamint kicsit kipofoztam a seruleseket, nem lett elso osztalyu, de megteszi.
Ilyen volt....

 
>> Autóápoláspmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2016-05-11

Vettem egy burkolatot ra, mert nem volt meg, de a motorteret is kicsit meg kellett tisztogatni elotte.