Blog
Leállítás után, amíg vissza nem hűlt nem lehetett beindítani.
Selenia 20K AR, olaj, levegő szűrő csere. 166020 Km
Mint előző posztomban írtam elhoztam a szerelőtől az autót kinyomócsapágy csere után. Első fékezéskor felvillant az ABS hibajelző. Kiolvastattam,fogazott gyűrű, és jeladó szakadás. Egyenlőre fizuig kinulláztam magam,addig így kell hagynom szegényt. Jobb hátsó fék is cserére szorul nagyon köszörül már, de ha csere akkor párban csere. Nehezen indul a közös életünk de bízzunk benn hogy hosszú kapcsolat lesz :) végül de nem utolsó sorban termosztàt csere is lesz ha mindenigaz.. ma 100-110 fok körülre fel melegedett. Megálltam alapjáraton figyeltem kicsit nem ment a hütőventilátor. Mindent szépen sorban, de bízom benn hogy összeáll AlfaCityre amilyennek szeretném a kicsi Alfit(ami nem is olyan kicsi )!!! :) km:180300
Az autóm eleje kényszerűségből visszaváltozott ! Elütöttem egy őzet ! Sajnos eléggé összetörte az elejét . Volt szerencsére egy donorautóm ,amiből kiszedtem a szükséges alkatrészeket. Csak a lökhárító merevítő és az egyik nyúlvány áthegesztését és a fényezést csináltattam mással . A többit magam . Az első képen az eset előtti állapot . A többin a mostani látható.




Ismét eljött a szokásos tavaszi szerviz ideje.A motorolaj(ismét Selénia Pure Energy 5W30 C2) és az összes szűrő cseréje mellett a vezérlés-szett és a hosszbordásszíj-szett is cserére került,mivel öt éve volt legutóbb cserélve.A kilométer futás még nem is indokolta volna a műveletet de ennyi idő után jobbnak láttam a javítást.Se a görgők se a vízpumpa nem volt rossz állapotban,viszont a szíjakon már látszott az idő vasfoga.
Amin viszont nagyon megrökönyödtem,hogy a főtengely végén lévő gumírozott hosszbordásszíj-tárcsa teljesen szarrá volt menve.Pedig négy évvel és negyvenezer kilométerrel ezelőtt cseréltük le.Csak a szíj tartotta a helyén a tárcsát.Nagy szerencse ,hogy nem esett szét és tekert mindent össze:-(((.Érdekes,hogy semmilyen hangot nem adott!A gumi teljesen elengedett a külső és belső rész ketté vált.Nagyon dühítő,hogy ilyen pocsék minőségű termékek forgalomba kerülhetnek.Még bele gondolni is rossz,mi lett volna ha szét esik valahol a világvégén:-S.A lényeg,hogy most minden új benne,így talán nem lesz mostanában gond vele:-)!
km. ó. állás:143953
Ma 21 éves. 1995. május 21-én gördült le a gyártósorról. Még sok boldog km-t.
Régóta gondom, hogy csak 2 db "valamit" tudok tölteni az autóban. Akárhol is néztem, nem találtam 3-as szivargyújtó töltőt.
Ma megtaláltam a megoldást.
A Tschibo-s cuccok között találtam 9,9 Euro-ért egy szivargyújtó töltőt 2 db USB csatlakozással. Rögtön jött az ötlet, ha ebbe bedugom a meglévő kettes töltőt már 4 USB-t tudok tölteni.
A gondolatot tett követte, megvettem.
Innentől nincs gond, hosszú távon minden áramigény kielégíthető:
- navi,
- telefon,
- powerbank,
- dashcam,
- gps tracker,
- fényképező,
- stb.



Múlt hét szombaton esküvőre mentünk oda vissza 320 km volt az út. Mire odaértünk fura hang jött hátulról, elkezdett sípolni a fék, hazafele már teljesen befogott, mire hazaértünk a bal hátsó tárcsám felégett a betét vasig kopott, hosszú hétvége, a kocsi kell persze, szerdán jutottam el szerelőhöz vele, addigra a jobb hátsó fékem is kuka lett.
A féknyereg felső csuszkája berohadt és beragadt mindkét oldalon.
A csúszkák kaptak egy felújító szettet.
Brembo Max sport tárcsa került bele, illetve TRW betét, a szerelőm egy óra alatt megcsinálta nagy örömömre.
Így most elöl hátul Brembo Max sport tárcsák vannak az autón.
Km óra állása: 221000 km






A beépített karikák nem húzták sokáig. A belső foltosan kiégett és elég csúnyán nézett ki mind két oldalt (kép 1.). Így rendeltem Kínából 2 csere darabot. Sajnos a méretett elrontottam. Mivel amit először rendeltem , műanyag karikával jött. Azzal együtt volt az átmérő 85mm. Az új meg önmagában volt ekkora (kép 6.). Így nem fért bele a gyűrűbe. Mivel már darabokra szedtem a kocsit , így beraktam nélküle. A bekötésen változtattam kicsit. Alap helyzetben csak a két szélső világit. A belső kettőt reflektorra kötöttem. Több oka is volt neki. Egyik hogy nincs kedvem 4 havonta darabokra szedni mert kiég valamelyik. Ráadásul egy napos munka. A másik hogy olyan erős volt a fénye hogy elnyomta az indexet és reflektort. Mindig többször kelet villantanom hogy észre vegyék. Ráadásul a árnyalat is 3 féle volt a külőmbözö helyekről rendelve.Bár észrevettem az egyik szélsőben is egy kiégett pettyet. Lehet a szélsőket is a reflektorra kötöm. Végeredmény (kép 7.) Ha tudom hogy ennyit fogok szopni vele, lehet neki se álltam volna beépíteni.







Hétvége.
Most először volt időm átnézni rendesen a szerzeményt.
Nos az eredmény tragédia.
Pár apró műanyag elem hiányzik a beltérből, a bal első ködlámpát csak a lélek tartja a helyén.
Kezdődő rozsdafoltok szerte a kasztnin, az alvázon is megjelentek már az enyészet jelei.
Ma alvázvédelmet, és lakatost googliztam egész nap.
Viszont jó hír, hogy úgy fest a jövő héten kezdődhet a forgalomba helyezési macera.
Szeretném saját lábán elvinni a megfelelő szakrendelésekre.
